آشپزیخوراک و خورش

دستور تهیه سه خورشت خوشمزه زمستانی

زمستان است و سرد و شما هم گرسنه‌اید، یک خورشت دلچسب لازم دارید. کاسه‌ای بزرگ برداشته یکی از این ۳ خورشت و سوپ‌ با پختی سریع در حدود ۳۰ دقیقه را امتحان کنید، همه دستورها مخصوص ۴ نفر.

بوقلون سریع‌السیر با طعم چیلی

بوقلون سریع‌السیر با طعم چیلی

۱عدد پیاز خرد شده، ۱عدد فلفل قرمز، ۲ حبه سیر ساطوری شده و ۲ کیلو و ۵۰۰ گرم گوشت بوقلمون را با ۱ قاشق سوپ‌خوری روغن را با حرارتی ملایم سرخ نمائید تا گوشت بوقلمون طلایی شود. ۲ قاشق سوپ‌خوری پودر چیلی، ۱ قاشق چایخوری زیره سبز، ½ قاشق چایخوری پونه خشک شده و ¼ قاشق چایخوری فلفل قرمز به آن بیافزائید. اجازه دهید بپزند تا عطر آن خارج شود. ¼ عصاره‌ی آب گوشت کم سدیم، ۱ بسته لوبیای شسته شده و خشک شده، ۱ قوطی گوجه‌فرنگی له شده و ۱ قوطی فلفل چیلی سبز خرد شده را مواد بالا مخلوط نمائید. برای مدات ۳۰ دقیقه آنها را بپزید. با نان مکزیکی و آوکادو سرو کنید.

مواد مغذی: ۳۲۹ کیلو کالری، ۲۱ گرم پروتئین، ۴۱ گرم کربوهیدرات، ۱۲ گرم فیبر، ۹ گرم قند، ۸.۵ گرم چربی، ۱.۵ گرم چربی اشباع شده، ۷۰۷۷ میلی‌گرم سدیم.

خورشت فوریِ عدس و نخود کاری

خورشت فوریِ عدس و نخود کاری

۱ عدد پیاز خرد شده، ۱ عدد هویج ریز شده، ۱ عدد ساقه کرفس ریز شده و یک حبه سیر ساطوری شده را با ۱ قاشق سوپ‌خوری روغن سرخ نمائید تا نرم شوند. ۱ قاشق سوپ‌خوری پودر کاری اضافه کنید و اجازه دهید بپزند تا عطر آن بلند شود. ¼ عصاره آب‌گوشت کم سدیم؛ ۱ قوطی عدس و نخود شسته و خشک شده؛ و ۱ عدد برگ بو را به مابقی مواد بیافزائید. برای مدت ۱۰ دقیقه آنها را بپزید. برگ بو را خارج کنید و ۴/۱ فنجان گشنیز خرد شده به آن‌ها بیافزائید. مقداری ماست ساده روی آن بریزید و سرو کنید.

مواد مغذی: ۳۷۵ کیلو کالری، ۲۲ گرم پروتئین، ۵۸ گرم کربوهیدرات، ۵ گرم قند، ۴ گرم چربی، ۰ گرم چربی اشباع شده، ۲۷۰۰ میلی گرم سدیم.

خورشت غلیظ کلم و سیب زمینی شیرین

خورشت غلیظ کلم و سیب زمینی شیرین

۱ عدد پیاز خرد شده و ۲ حبه سیر را در ماهی‌تابه‌ای که ۱ قاشق سوپ‌خوری روغن در آن ریخته‌اید سرخ نمائید تا نرم شوند. ۳ فنجان کلم ریز شده، ۲ عدد سیب زمینی شیرین و ¼ عصاره‌ی آب‌گوشت کم سدیم را به آن بیافزائید. مواد را خوب هم بزنید و اجازه دهید تا هنگامی که کلم‌ها نرم و سیب زمینی‌ها ترد شوند، پخته شوند. مواد را با ۲ فنجان پاستای پخته مخلوط کنید. مقداری فلفل قرمز خرد شده و پنیر پارمزان روی آن بپاشید.

مواد مغذی: ۲۳۴ کیلو کالری، ۷ گرم پروتئین، ۴۱ گرم کربوهیدرات، ۵ گرم فیبر، ۵ گرم قند، ۴.۵ گرم چربی، ۰.۵ گرم چربی اشباع شده، ۱۹۷۷ میلی گرم سدیم.

منبع: آلامتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *