با خوراکی های چربی سوز آشنا شوید - مجله سلامتی عطارباشی

با خوراکی های چربی سوز آشنا شوید

چربی‌سوزی و کاهش وزن آنقدرها هم که فکر می‌کنید کار دشواری نیست؛ کافیست برخی از خوراکی های چربی سوز را در رژیم‌غذایی خود جای داده و از طریق آنها سوخت‌وساز بدن‌تان را افزایش دهید. همانطور که می‌دانید افزایش سوخت‌وساز یا همان متابولیسم بدن، باعث می‌شود تا زودتر وزن کم کنید. در ادامه با عطارباشی همراه باشید تا با خوراکی های چربی سوز آشنا شوید.

خوراکی های چربی سوز

سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ از خوراکی های چربی سوز بوده و غنی از آمینو اسیدهایی  است که برای سوخت و ساز سلولی مثل کوره عمل می کند. پروتئین و ویتامین D از دیگر مواد مفید در سفیده تخم مرغ است. هر روز یا یک روز درمیان سعی کنید دو سفید تخم مرغ به صورت پخته یا ریختن در آب جوش مصرف کنید. زرده ها را می توانید برای بچه ها نگه دارید یا به عنوان ماسک مو استفاده کنید.

گوشت کم چرب

گوشت دارای آهن است که کمبود آن در بدن باعث کاهش سوخت و ساز سلولی می شود. اگر بتوانید هر روز حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ گرم از نوع سفید مثل ماهی یا مرغ یا گوشت سینه بوقلمون را در برنامه غذایی تان بگذارید عالی است. اگر گیاه خوار هستید می توانید از غلات غنی شده به جای گوشت استفاده کنید.

آب

کاهش آب در بدن باعث کاهش متابولیسم و کندی چربی سوزی می شود. پیش از این در نت نوشت به دلایل مختلف از نوشیدن آب صحبت کرده ایم. دوباره تاکید می کنیم نوشیدن حداقل ۸ تا ۱۰ لیوان آب سرد در طی روز باعث می شود بدن کالری بیشتری بسوزاند. وقتی آب سرد می نوشیم بدن باید دمای آب را به درجه حرارت بدن برساند که برای این کار ناچار است چند کالری بیشتر مصرف کند.

فلفل قرمز

اگر مشکل حاد معده و دستگاه گوارش ندارید می توانید هر بار که غذا می خورید یک قاشق چای خوری فلفل قرمز را  به غذای تان اضافه کنید. به این ترتیب در روز یک قاشق غذاخوری فلفل برای چربی سوزی استفاده کرده اید. کپسایسین (Capsaicin) موجود در فلفل قرمز درست مثل این است که در بدن تان برای سوزاندن چربی ها درجه حرارت را زیاد کرده باشید. اگر مشکل معده دارید میزان بسیار کمی به غذای تان موقع پخت اضافه کنید. یادمان باشد فلفل قرمز به دلیل داشتن ویتامین C سپر محافظ سیستم ایمنی بدن  هم است.

قهوه

تحقیقات متعدد نشان داده قهوه های کافئین دار ۱۶ درصد سوخت و ساز سلولی را نسبت به قهوه های بدون کافئین افزایش می دهد. حداقل یک فنجان و حداکثر دو فنجان در روز کافی است.

چای سبز

چای سبز به دلیل داشتن EGCG اختصاری (Epigallocatechin Gallate) روش گیاهی خوبی برای چربی سوزی است. اگر طعمش را خیلی دوست ندارید با یک برگ نعنا آن را دم کنید خوشمزه تر می شود.

شیر

غذاهای حاوی کلسیم مثل شیر باعث افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بیشتر سلول ها و در نتیجه چربی سوزی بیشتر می شود.

غلات

هیچ وقت خود را محدود به استفاده از یک نان خاص نکنید. بهترین روش استفاده از برنج قهوه ای، نان جو یا استفاده از نان هایی است که از چند غله درست شده اند و امروزه در بیشتر فروشگاه ها به نام نان چند غله ای به راحتی پیدایشان می کنید.

عدس

حدود ۲۰ درصد زنان کمبود آهن دارند. شاید باورش مشکل باشد ولی کمبود آهن در بدن باعث می شود تا انداز دور کمر افزایش یابد. بهترین کار این است که هر روز یک فنجان عدس پخته شده میل کنید. به این ترتیب ۳۵ درصد از نیاز روزانه تان به آهن را تامین کرده اید. می توانید آن را به صورت عدسی یا مخلوط با سالاد میل کنید.

اگر در رژیم غذایی تان این موارد را رعایت کنید، با افزایش متابولیسم بدن بعد از ۱۰ روز شاهد تغییرات زیادی در وزن تان خواهید بود.

منبع: نت‌نوشت

نویسنده مطلب:




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *