درمان بیماریسلامتینکات سلامتی

تشخیص بیماری ها از طریق رنگ چشم

عنبیه‌ی چشم‌ها یکی از اندام‌های بدن است که از روی آن می‌توان احوال و امراض درونی بدن را مانیتور کرد و به آنها پی برد. در این مطلب به شرح جزئی این موضوع و تشخیص بیماری ها از طریق رنگ چشم میپردازیم.

رنگ چشم

رنگ سفید در چشم

وجود نقاط سفید در عنبیه اولین مرحله‌ی بیماری است که نشان دهنده‌ی وجود اسید،پرکاری وعفونت در موقعیت مکانی هر عضو در روی چارت عنبیه می‌باشد. این مرحله حاد بوده و ممکن است بیمار از بیماری خود خبر نداشته باشد. زیرا علائم بیماری وجود ندارد،ولی چشم بیماری را نشان می‌دهد (مخصوصا در مورد کلیه‌ها). به‌طور مثال عفونت حاد درکلیه‌ی چپ در موقعیت ساعت ۴۵/۵ در عنبیه‌ی چپ با رنگ سفید قابل تشخیص است.

رنگ زرد

رنگ زرد حاکی از پیشرفت بیماری بوده وپیشرفت رسوبات اسیدی و نفوذ سم و عفونت درون هر عضو یا  بافت را نشان می‌دهد(براساس محل مشخص شده بر روی چارت عنبیه) که باعث بسته شدن راه‌های تخلیه‌ی دستگاه‌های خروجی بدن می‌شود.

رنگ نارنجی و قهوه‌ای

رنگ نارنجی و قهوه‌ای مرحله‌ی قبل از مزمن را نشان می‌دهد.سم بیشتری در دستگاه‌ها جمع شده، بافت‌ها عملکرد درستی نداشته و عمل تخلیه به‌خوبی انجام نمی‌گیرد. بیمار به دارو ویا داروهای گیاهی برای تخلیه و تمیز کردن بافت‌ها نیاز دارد. داروی گیاهی می‌تواند کمک کند تا مواد زاید خارج شود. (مسهل، ‌ملین)

رنگ سیاه

رنگ سیاه مرحله‌ی کاملا مزمن است یعنی نهایت خرابی سلولی (بر اساس محل معین هر عضو در چارت عنبیه )را نشان می‌دهدو بدن در این مرحله به کمترین واکنش و عملکرد خود می‌رسد. این مرحله یک شبه اتفاق نمی‌افتد مگر در مواقع شکستگی استخوان و نشان می‌دهد که بدن به بررسی بیشتری نیاز داشته ودرمان به طول خواهد انجامید.

رنگ قرمز

نقاط رنگ قرمز در عنبیه نشان دهنده‌ی جمع شدن آهن است.این عارضه امکان دارد به علت مصرف داروهای آهن‌داری باشد که بدن قادر به جذب این نوع داروها نیست وآنها در بافت‌های به‌خصوصی رسوب می‌کنند. به هر حال خونریزی داخلی وکبودی بدن به صورت نقاط قرمز دیده می‌شود.حال اگر لکه‌های قرمز نیز در عنبیه دیده شود نشان دهنده‌ی این است که بیمار کمبود آهن دارد وقرص آهن مصرف می‌کند،اما دچار خونریزی داخلی شده است.

رنگ چشم در عنبیه

چشم به رنگ‌های مختلفی دیده می‌شود که مشخص‌ترین آنها عبارتند از:قهوه ای –عسلی –خاکستری-آبی –سبز

رنگ‌های اصلی در چشم :آبی–قهوه‌ای –مخلوط که از نظررنگ چشمی تمیز داده  می‌شوندواگر راه‌های تخلیه بدن باز باشد این رنگ‌ها را به سهولت می‌توانیم در عنبیه ببینیم.وقتی چشم التهاب دارد  یعنی بدن خوب کار نمی‌کند.

علت تغییر رنگ در چشم

رنگ چشم باعث می‌شود که ما شخصیت مشخصی داشته باشیم وبدن ما به برخی از بیماری‌ها حساسیت نشان دهد.

۱- رنگ چشم(براساس چارت چشم که محل اندام‌ها روی آن مشخص شده است) در قسمتی که بدن مشکل دارد وبیمار است تغییر می‌کند.

۲- مصرف دارو مثل داروی« کنین» که چشم آبی را به چشم سبز تغییر می‌دهد.

۳- وجود سم در بدن

عنبیه‌ی آبی

عنبیه‌ی رنگ آبی بیشتر در اروپا دیده می‌شود.

نشانه‌های شخصیت عنبیه‌ی آبی:

بدن این افراد اسیدساز است وخونشان رقیق‌تر، دست و پا سرد، سیستم لنفاوی ملتهب،

مشکل تخلیه ،کلیه‌ها ضعیف، سازگار با آب و هوای خنک‌تر و به خوردن لبنیات حساس هستند.

این افراد اغلب آلرژی دارند و آب‌ریزش آنها بسیار زیاد است. حتی دهان آنها اغلب پر از آب می‌شود و نسبت به آنتی بیوتیک حساس هستند.

بیماری‌های عنبیه‌ی آبی:

روماتیسم- آرتروز- آسم- زخم روده ومعده – بروز آسان تب

رنگ قهوه ای

رنگ قهوه‌ای بیشتردر نژاد آسیایی ، آفریقایی و سرخ پوستان دیده می‌شود ویک عنبیه‌ی قهوه‌ای حقیقی دارای زمینه شنی است .

نشانه‌های شخصیتی این افراد:

خونشان غلیظ‌تر (بسیار زود سکته می‌کنند) رسوب سم در دستگاه گوارشی (به علت کبد ضعیف)، حساسیت عصبی دارند و همچنین به استرس حساسند.

بیماری‌های این گونه افراد:

بیماری بیشتر در سیستم گوارشی این افراد وجود دارد-رسوب سم صفراوی در معده وروده –ناراحتی عصبی–ضعف در حرکات دودی دستگاه گوارش بدن – یبوست

عنبیه مخلوط

از والدین باچشم‌های آبی وقهوه‌ای فرزندانی با عنبیه‌ی مخلوط متولد می‌شود که به رنگ‌های سبز، عسلی یا خاکستری دیده می‌شود.

افراد با عنبیه‌ی آبی و قهوه‌ای  به شرایط اسیدی و سمی حساسند؛ در نتیجه این اشخاص باید از دستگاه عصبی و گوارشی خود مراقبت کنند.

تغییر رنگ اصلی زمینه عنبیه

روی رنگ اصلی زمینه‌ی چشم اغلب نقاط رنگی دیگری می‌بینیم که می‌تواند نشان دهنده‌ی عملکرد بافت‌ها ودستگاه‌های بدن از پرکاری یا کم کاری باشد. این عارضه‌ها درحقیقت شامل عفونت، التهاب مزمن، سم و مواد زاید وحتی خرابی سلولی است‌. این تغییرات رنگ، عملکردغیر طبیعی دستگاه‌های مختلف بدن را به ما نشان می‌دهد.‌

 

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *