داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

مهمترین فواید درمانی گردوی سیاه

برخی از مهمترین فواید گردوی سیاه شامل مواردی از قبیل بهبود سلامت قلب، کاهش التهاب، بهبود گردش خون، پایین نگه داشتن فشارخون، پیشگیری از انواع مشخصی ازسرطان، محافظت در برابر قارچها، تقویت سیستم ایمنی بدن، تنظیم هاضمه و درمان گستره ای از بیماریهای پوستی میشوند.

گردوی سیاه چیست؟

به گزارش عطارباشی به نقل از «ارگانیک فکتس» گردوی سیاه یک درخت برگریز است که به شکل بومی در مناطقی در شمال امریکا و جنوب کانادا رشد می کند. گونه های ماده در این درختان، گل می دهند و شکوفه می کنند و شکوفه های شان تبدیل به نوعی گردو می شود. آنگاه می توان این میوه ها را برداشت کرد. هم پوست و هم مغز این نوع گردو ها برای استفاده های گوناگونی ازجمله مصارف دارویی مورد استفاده قرار می گیرند. درخت گردوی سیاه با نام علمی Juglansnigra در اواسط قرن هفدهم به اروپاییان شناسانده شد. این درخت به هیچ وجه در اروپا به اندازه امریکا گسترش نیافت. گردوی سیاه از منابع غذایی بسیار پرکاربرد در اروپا و امریکا است که در انواع خوراکی ها از جمله شیرینی، بستنی، شیرینی فاج، سالادها، خوراک مرغ، و پاستا مورد استفاده قرار می گیرد.

اثرات ضدقارچ

کاندیدا آلبیکانسیک عامل بسیار رایج در بدن است که میتواند عفونتهای مخمر را ایجاد کند. این گونه از قارچ به راحتی میتواند به بدن وارد شود و به واسطه عادت به رژیم های ناسالم، گسترش می یابد. اما گردوی سیاه حاوی موادی به نام های ژاگلون (juglone) و تانن (tannins) است که قادرند محیط روده های شما را برای پذیرش این نوع خاص از قارچ ها نامساعد کنند که این امر از ورود این قارچ به خونتان که باعث ضعیف شدن دیواره رگ های خونی و افزایش مواد سمی در خون می شود جلوگیری می کند. این خواص ضدقارچ در گردوی سیاه می توانند از قارچ های عفونی بر روی پوست نیز جلوگیری کنند.

سلامت پوست

با خرد کردن پوست این گردو، می توانید یک پودر خوب برای پوست درست کنید. سطوح غنی ازآنتی اکسیدانها واسیدهای چرب مفید میتوانند برای سلامتی و ظاهر پوست شما بسیار مفید باشند. همچنین پوست این گردو ها برای جلوگیری ازلک هاو جوشها، جلوگیری ازآکنه و پاکسازی پوست از پسوریازیس (صدفک) و اگزما نیز بسیار کارآمد است. استفاده مستقیم از این پودر می تواند بیش از اندازه برای پوست قوی باشد. پس بهتر است آن را با کرم ها و ماسک های طبیعی دیگری مخلوط کرد.

بهبود سلامت گوارش

گردوی سیاه به دلیل داشتن خواص طبیعی ضد التهابی، برای رفع ناراحتی های معده و مجرای روده که به هضم و جذب مواد غذایی کمک می کند، بسیار کارآمد است.گفته می شود که گردوی سیاه با تاثیر تعادلی بر روی سیستم گوارش، همزمان برای درمان یبوست و اسهال موثر واقع می شود.برخی از گردوی سیاه به عنوان یک ماده ملین در دوز مشخص استفاده میکنند، که البته این کار برای مدت طولانی توصیه نمیشود.

سلامت قلب

سطح بالای اسیدهای چرب امگا ۳ و ترکیبات مفید، گردوی سیاه را برای سلامتی قلب حیاتی میکند. خوردن چندگردو در هر روز میتواند به تنظیم میزان کلسترول بدن شما کمک کند. چرا که اسیدهای چرب امگا ۳ میتواند به کاهش کلسترول LDL که برای بدن بسیار خطرناک است کمک کند. این کار می تواند فشار خون شما و تنش های موجود در دستگاه قلبی عروقی ما را کاهش دهد و احتمال ابتلا به تصلب شرایین، خطر حملات قلبی و سکته ی قلبی نیز تا حد مشخصی پایین بیاورد.

 

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *