سلامتیسلامتی پوست

طرز تهیه ماسک های طبیعی برای صورت و انواع پوست

در این مقاله به طرز تهیه ماسک های طبیعی برای صورت و انواع پوست می‌پردازیم. استفاده از این ماسک ها به شما کمک میکند تا پوستی زیباتر و سالمتر داشته باشید. لطفا با ما همراه شوید.

ماسکی برای پوست های خشک،مو و پوست سر

مواد مورد نیاز

ماست ترش خانگی،۱ پیمانه

موز،۱/۳

آواکادو،۱/۲

ژل آلوئه ورا،۲  قاشق غذا خوری

روغن زیتون،۱  قاشق غذا خوری

طرز تهیه

به گزارش گیاه یاب به نقل از «مایندبادی گرین» تمامی مواد را در مخلوط کن قرار داده و هم بزنید. از یک هم زن دستی نیز می توان استفاده کرد. ماسک را به صورت یا پوست سر مالیده و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست نگه دارید.میزان غلظت مواد باید مانند خمیر برونی باشد: نه سفت و نه شل. سپس پوست را به طور کامل با آب گرم بشویید و به آرامی با یک پارچه کتانی خشک کنید.

دلیل تاثیرگذاری: آنزیم ها و لاکتوز شیر موجود در ماست سلول های مرده پوست را از بین می برد و میکروبیوم پوست را تقویت می کند.رطوبت زیاد ناشی از چربی های سالم آواکادو و روغن زیتون موجب شادابی پوست می شود.آلوئه ورا میزان قرمزی و التهاب پوست را کاهش داده و به مراقبت از پوست حتی پس از اتمام دوره مصرف ماسک کمک می کند.

ماسکی برای پوست های خسته

مواد مورد نیاز

آبلیمو،۱ یا ۲ قاشق غذاخوری

پاپایا،۱/۲

زردچوبه،۱ قاشق چای خوری

دارچین،۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه

پاپایا را خرد کرده و تمامی مواد را در مخلوط کن قرار دهید. اگر مخلوط کن در اختیار ندارید می توانید قبل از اضافه کردن مواد پاپایا را در یک ظرف با چنگال له کنید. مواد را با یکدیگر به خوبی مخلوط کرده و به پوست بمالید.

مواظب باشید: زردچوبه می تواند موجب لک زدن دست ها، لباس و گاهاً  صورت شود. بنابراین قبل از این که ماسک را به پوست بمالید از پا ک کننده آبرسان استفاده کنید. به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه ماست را روی پوست خودتان نگه دارید و سپس صورت را با آب گرم بشویید و به آرامی با پارچه خشک کنید.

دلیل تاثیرگذاری: سیتریک اسید موجود در آبلیمو که یک آلفا هیدروکسیک اسید نیز می باشد خاصیت شفاف کنندگی و لایه برداری دارد.خاصیت ضد التهابی زردچوبه به برطرف کردن التهاب پوستی کمک می کند و دارچین از طریق افزایش گردش خون موجب شادابی پوست می شود.آنزیم های موجود در پاپایا موجب بازسازی سلول های مرده پوست،رفع چین و چروک و تیرگی پوست می شوند.

ماسک های طبیعی برای صورت

ماسکی برای پوست های چرب یا پرجوش

مواد مورد نیاز

قهوه، دو تا سه قاشق غذاخوری(در صورتی که بوی آن را دوست دارید) یا آرد جو دوسر(درصورتی که بوی قهوه را دوست ندارید)

سفیده تخم مرغ، دو عدد

سرکه سیب، یک قاشق غذاخوری

توت فرنگی،چهار عدد

نعناع،یک شاخه

طرز تهیه

نعنا را درهاون کوبیده و پودر کنید.توت فرنگی را اضافه کنید.مخلوط را به همراه دیگر مواد در یک ظرف ریخته و از یک هم زن دستی برای ترکیب مواد استفاده کنید.ترکیب باید مقداری شل باشد.

دلیل تاثیرگذاری: سفیده تخم مرغ،سرکه سیب،توت فرنگی و نعناع عاری از اثرات خشک کننده الکل که در بسیاری از محصولات زیبایی مخصوص پوست های چرب یافت می شود خاصیت سفت کنندگی دارد.این ماسک از طریق خاصیت انسدادی مانع از تولید بیش از اندازه چربی شده و منجر به پوستی صاف،مرطوب و شاداب می شود.

ماسکی برای افزایش طراوت پوست (مخصوص تمامی انواع پوست ها)

مواد مورد نیاز

عسل مانوکا،۳ قاشق غذاخوری(میزان فاکتور کا باید ۱۶ یا بیشتر باشد)

پود ماچا،یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه

طرز تهیه این ماسک آسان می باشد.عسل مانوکا و پودر ماچا را تا زمانی که کاملاً با یکدیگر ترکیب شوند هم بزنید.با نوک انگشت یا برس ماسک را به صورت بمالید و بگذارید حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست بماند.

دلیل تاثیرگذاری: عسل مانوکا خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی داشته و آنزیم های موجود در عسل نارس به سفتی و رفع خطوط پوستی کمک می کند. کافئین موجود در ماچا به رفع زخم های پوستی،کاهش پف صورت و افزایش گردش خون که موجب طراوت و شادابی پوست می شود کمک می کنند.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *