داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهینکته های عطارباشی

درمان عفونت قارچی با روش های خانگی

عفونت قارچی یا مخمری هیچ وقت موضوع جالبی نبوده، اما اتفاقی است که برخی زنان (و حتی برخی مردان) در طول زندگی آن را تجربه می کنند. در اینجا ۱۰ روش برای درمان عفونت قارچی که عفونت اندام های زنانه تان را به سرعت و بدون خطر درمان می کند را شرح می دهیم.

درمان عفونت قارچی

به گزارش عطارباشی به نقل از «کر۲» عموما عفونت قارچی تحریکات جزئی هستند که می توان با انواع درمان های طبیعی و غیر طبیعی بهبود پیدا کنند. بسیاری از زنانی که از عفونت رنج می برند می توانند با مصرف دارو تنها در چند روز بهبود پیدا کنند. اما افزایش و رشد عفونت، موضوع کاملا متفاوتی است.یعنی عفونت تشدید می شود و سال ها از این موضوع رنج می برید.

درمان عفونت قارچی با روش های خانگی

ویوله دوژانسین

یکی از روش های قدیمی برای درمان عفونت قارچی ، ویوله دوژانسین است که من اخیرا به توصیه ی یکی از دوستان متخصصم استفاده کردم و بسیار هم موثر بود. ویوله دوژانسین یک مایع آنتی بیوتیک و ضد ویروس موضعی است که شبیه ید است.این ماده بیشتر برای مادران شیرده و کودکان و دیگر عفونت های درحال رشد استفاده می شود.پیدا کردن این ماده در مفازه ها بسیار سخت است اما می توانید با پرداخت چند دلار آن را از Amazon خریداری کنید.برای استفاده مقداری از آن را به اندازه ی یک قاشق چای خوری روی پنبه بریزید و روی واژن خود قرار دهید. و به مدت یک شبانه روز نگه دارید. به سرعت تاثیر آن را مشاهده خواهید کرد. چند شب دیگر نیز این کار را تکرار کنید تا مطمئن شوید که عفونت کاملا رفع شده است.موقع استفاده، از دستکش استفاده کنید و هنگام شب یک پارچه ی محافظ روی تشک خود بگذارید .زیرا این ماده بنفش است و انگشت هایتان، تشک و لباستان را رنگی می کند.

مواد دست ساز برای رفع عفونت

سال های زیادی ست که از گیاهانی مثل گل همیشه بهار، بابونه و دیگر گیاهان به همراه روغن زیتون مواد عالی می سازند. این مواد بصورت موضعی استفاده می شوند و فورا هم آرامش بخش است. برای درمان سوختگی و خارش پنبه ای را در آن بخیسانید و و ۳ بار در روز برای درمان و چند روز متوالی روی موضع بگذارید.از این ماده صابون هم می سازند که برای خارش یا سوختگی خارجی نیز مورد استفاده دارد.

سیکل قاعدگی

عدم تعادل هورمون ها می تواند یکی از دلایل عفونت و دیگر مشکلات مشابه باشد. تخمک گذاری راهی طبیعی و موثر برای تنظیم هورمون ها است. هرماه بدن ما، طی یک دوره ی مشخص هورمون هایی ترشح می کند و تخمک گذاری هم به تنظیم این هورمون ها کمک می کند. مثل یک جادو می ماند اما واقعا موثر است. کتان، آفتاب گردان، کدوتنبل و کنجد موادی هستند که بدن شما در این مدت به آن ها احتیاج دارد.

پروبیوتیک

پروبیوتیک ها را هر روز- خصوصا اگر مشکل خاصی دارید- باید مصرف کنید. پروبیوتیک سرشار از اسید لاکتیک است.اگر ماست، سویا و دیگر خوراکی هایی مثل ترشی کلم و کیمجی( کلم ترشی شده) مصرف می کنید، مقدار بیشتری از آن مصرف کنید. بهتر است از مکمل های پروبیوتیک هم استفاده کنید؛بخصوص اگر مبتلا به عفونت هستید.عمدتا از کپسول های پروبیوتیک طبیعی که به شکل شیاف است استفاده کنید که برای درمان بسیاری از بیماری ها مفید است.

آب آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا برای پوست بسیار مفید است. اما آیا می دانستید این گیاه برای درمان های درونی هم مفید است؟ طبق رژیم های برگزیده ی دنیا، آلوئه ورا بسیار مفید است. وقتی هضم و عبور غذا در روده به مشکل برمی خورد ، این گیاه باعث روان ساختن و رفع یبوست شده؛ مشکلات روده ای را بهبود می بخشد و همچنین باعث روان شدن جریان خون نیز می شود.آب آلوئه ورا را با پوست آن به عنوان ملین و بدون پوست آن را برای رفع مشکلات روده ای مصرف کنید.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *