طرز تهیه پوره کلم بروکلی یک غذای رژیمی - مجله سلامتی عطارباشی

طرز تهیه پوره کلم بروکلی یک غذای رژیمی

مشخصات تغذیه ای کلم بروکلی چشمگیر است این ماده غذایی حاوی مقادیر زیادی فیبر هر دو نوع محلول و نامحلول و یک منبع غنی از ویتامین C است. در واقع، فقط یک وعده ۱۰۰ گرم کلم بروکلی بیش از ۱۵۰٪ نیاز روزانه شما را به ویتامین C فراهم می کند که در دوزهای بالا به طور بالقوه می تواند به کوتاه شدن طول مدت سرماخوردگی کمک کند.در این بخش از مجله اینترنتی بیرکلیک طرز تهیه پوره کلم بروکلی یک غذای رژیمی و خوشمزه را برایتان آورده ایم.

کلم بروکلی سرشار از ویتامین A، آهن، ویتامین K، ویتامین B کمپلکس، روی، فسفر و مواد مغذی فیتو می باشد. مطالعات نشان داده اند که کلم بروکلی به طور بالقوه می تواند به جلوگیری از استئوآرتریت، محافظت از پوست شما در برابر اثرات نور UVV، کاهش آسیب های قلبی دیابت و کاهش خطر سرطان مثانه کمک کند.

در طول سال های اخیر، محققان در سراسر جهان طیف گسترده ای از خواص درمانی مرتبط با کلم بروکلی را شناسایی کرده اند بنابراین، جدای از اینکه یک منبع تغذیه است کلم بروکلی فواید سلامتی دیگری را نیز فراهم می کند.

طرز تهیه پوره کلم بروکلی یک غذای رژیمی و خوشمزه

مواد مورد نیاز  پوره کلم بروکلی

بروکلی:  پانصد گرم
پیاز خشک:  پنجاه گرم
سیر:  نیم حبه
کره:  یک قاشق مرباخوری
روغن زیتون:  یک قاشق مرباخوری
نمک و فلفل سیاه:  مقداری
پنیر پارمسان:  بیست و پنج گرم

طرز تهیه  پوره کلم بروکلی

  • سبزی ها را در بخار به مدت هشت دقیقه بپزید.
  • در یک تابه دیگر پیاز و سیر و را در کره و روغن زیتون تفت دهید تا صورتی شود.
  • سبزی هایی را که در بخار پختید را اضافه کنید و کمی تفت دهید.
  • سبزی هایی را ه تفت داده اید از روی حرارت بردارید و سپس با همزن برقی مخلوطش کنید تا به صورت پوره دربیاید.
  • بعد به داخل قابلمه بریزید و با نمک و فلفل و پنیر پارمسان طعم دارش کنید. نوش جان…
منبع: بیر کلیک

نویسنده مطلب:




پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.