آشپزیپیش غذا و دسرخوراک و خورش

طرز تهیه پوره سیب زمینی

پوره سیب زمینی علاوه بر اینکه خود  به تنهایی یک منو می باشد همچنین می تواند در کنار غذاهای دیگر آمده و نقش یک سوپرمن را نیز بازی کند.این پوره سیب زمینی به قدری خوشمزه می باشد که  در کنار چرخ کرده می تواند یک منوی شاهانه باشد و یا در سفره ای که مرغ در آن حضور داشته باشد می تواند حتی مرغ را هم به پشت پرده بیاندازد و پدر خود یعنی آقای سیب زمینی را سربلند کند. در این بخش از مجله اینترنتی عطارباشی طرز تهیه پوره سیب زمینی به تنهایی یک لذت همیشگی را برایتان آورده ایم.

پوره سیب زمینی به تنهایی یک لذت همیشگی

با این که طرز تهیه پوره سیب زمینی خیلی ساده می باشد ولی با این وجود هستند کسانی که به قدری پوره سیب زمینی را بد می پزند که طعم خمیر خراب شده را می دهد.پس همراه ما باشید و این طرز تهیه را یاد بگیرید.

کسانی که در پوره سیب زمینی از شیر استفاده می کنند باید بدانند شیر در مواد لازم برای تهیه پوره سیب زمینی جایی ندارد و  در اول فقط استفاده می شود.

مقدار : برای چهار نفر

مدت زمان آماده سازی : ۱۵ دقیقه

مدت زمان پخت : ۳۰ دقیقه

پوره سیب زمینی به تنهایی یک لذت همیشگی

مواد مورد نیاز پوره سیب زمینی

سیب زمینی متوسط:  شش عدد
شیر:  دو و نیم لیوان
آرد:  یک و نیم لیوان
کره:  یک و نیم قاشق غذاخوری
نمک:  یک قاشق چای خوری
فلفل سیاه:  یک چهارم قاشق چای خوری

نکته کلیدی :

چون سیب زمینی ها در شیر به مقداری پخته خواهند شد نشاسته سیب زمینی باعث می شود که پوره غلیظ شود.اگر در هنگام پخت سیب زمینی به نظرتان شیر کم بود بعدا نیز می توانید از آن استفاده کنید.

سیب زمینی ها را حتما از همزن استفاده کرده و به صورت پوره دربیاورید.در غیر این صورت پوره سیب زمینی شما به غلظت دلخواهتان نخواهد رسید.

پوره سیب زمینی به تنهایی یک لذت همیشگی

نکته پخت :

در زود پز خیلی سریعتر می توانید پوره سیب زمینیتان را آماده کنید.البته می توانید سیب زمینی ها را با پوست و یا بدون پوست در آب بپزید و بعد از آن شیر و کره را اضافه کنید و اینگونه پوره خود را بپزید که البته این نوع پخت را زیاد توصیه نمی کنیم.

طرز تهیه پوره سیب زمینی

  • سیب زمنی هایی که پوست آن ها را خیلی نازک کنده ایدرا بعد از اینکه با آب شستید به قطعات کوچک تقسیم کنید.
  • بعد از اینکه سیب زمینی های قطعه قطعه شده را داخل ظرف مناسب ریختید شیر سرد را به مقداری که روی سیب زینی ها را بپوشاند شیر سرد بریزید.
  • بعد از اینکه نمک و کره را اضافه کردید با یک قاشق تخته ای به هم بزنید.
  • در حرارت کم سیب زمینی ها را تا جایی که شیر را بکشد میپزیم .
  • سیب زمینی های پخته شده را با سیب زمینی له کن و یا قاشق تخته ای و یا همزن له کنید و اینگونه سرویس کنید.
منبع: بیر کلیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *