عطارباشی و طب سنتینکته های عطارباشی

راه های طبیعی برای از بین بردن جای جوش

راه های از بین بردن جای جوش معمولا در استفاده از پودر صندل چوب، یخ ، گوجه، خیار، تخم مرغ، زردچوبه، آلوئه ورا، سرکه ی سیب، آب لیمو، عسل، آب، روغن اسطوخودوس، زغال اخته و دیگر محصولات ارگانیک خلاصه می شوند.

راه های از بین بردن جای جوش

علل پدیدار شدن جای جوش

به گزارش گیاه یاب به نقل از «ارگانیک فکتس» جای جوش ها دلایل بسیار زیادی دارند. متخصصان پوست نیز نظرات مختلفی در مورد ظهور این لکه ها دارند. اگرچه هیچ کدام پاسخ جامع و کاملی به این قضیه نداده اند اما همگی بر تاثیر شرایط فرد و شرایط محیطی و محل زندگی بر روی پوست، اتفاق نظر دارند. در پایین چندعلل عمده ی پیدایش جای جوش ها را شرح می دهیم .

چربی پوست: مقدار زیاد چربی روی پوست باعثبسته شدن منافذ پوست شده کهاین امر تنفس سلول ها را با مشکل مواجه می کندکه باعث کاهش روند بهبودی جای جوش ها می شود.

تجمع باکتری ها: بهترین جا برای تجمع باکتری ها ، اطراف فولیکول های مو می باشد.نتیجه ی این تجمع، ضایعات زرد و قرمز جای جوش هاست.

سلول های مرده ی پوست: غده های چربی موجود در پوست، چربی ترشح می کنند و این روند باعث چرب شدن پوست می شود.وقتی این غده ها میزان بسیار زیادی چربی در یک زمان ترشح می کنند،باعث انباشته شدن سلول های مرده می شود که نتیجه اش پیدایشآکنه است.

سه مورد بالا دلایل اولیه ی جای جوش هستند. اکنون لطفا به دلایل ثانویه ی آن ها نیز توجه کنید:

ژنتیک: ژنتیک هم نقش بسیار مهمی در جای جوش ها دارد.کسانی که خانواده شان به این مشکل دچار هستند بیشتر از بقیه ی افراد به جای جوش دچار می شوند.

دستکاری کردن: یکی دیگر از دلایل جای جوش ، دستکاری کردن جوش هاست.

عدم درمان: اگر شما جوش دارید و یا تجربه ی داشتن جاش های فراوان روی صورت، بازوها و شانه تان را دارید ، باید یک سری اقدامات و درمان برای آنها انجام دهید و اگر انجام ندهید جای جوش ها می ماند.

راه های از بین بردن جای جوش

راه های از بین بردن جای جوش

در ادامه به برخی راه های از بین بردن جای جوش اشاره خواهیم کرد:

تکه های گوجه فرنگی

مالیدن تکه های گوجه روی پوست و جای جوش ها باعث کاهش آنها می شود.این مسئله به دلیل ویتامین A  و کاروتن های موجود در گوجه است که نه تنها باعث رنگ قرمز گوجه فرنگی شده اند بلکه با ترکیبات آنتی اکسیدانی آن، باعث ترمیم بافت های آسیب دیده و ترمیم سلول های قرمز پوست نیز می شوند.

آب خیار

آب خیار ایده ی خوبی برای پوست و سلامتی بافت پوست است.خیار باعث کاهش التهابات، صاف شدن پوست و رفع جای جوش ها می شود.

روغن درخت چای

این روغن یکی از معروف ترین درمان ها برای جای جوش است.استعمال این روغن باعث بهبود فرایند درمانی جای جوش ها می شود.برخی معتقدند که این روغن حاوی ترکیبات ترپنین ۴ ال است که باکتری های فعال را از بین می برد و بطور دائمی آن ها را می کشد.این خنثی کردن باکتری های جوش را پروپیوای باکتریومPropionibacterium)) می نامند.همچنین دیگر باکتری های موجود در پوست که می توانند گسترش پیدا کنند و تبدیل به جوش شوند هم با همین روند خنثی می شوند.

سفیده ی تخم مرغ

سفیده ی تخم مرغ راهی ساده برای برطرف کردن جای جوش هاست.سفیده ی تخم مرغ را با یک تکه پنبه روی جوش ها بمالید و به مدت یک شب روی پوست نگه دارید تا تاثیر بی نظیر آن را ببینید.تخم مرغ سرشار از پروتئین است و با گذشتن مستقیم آن روی پوست می توانید باعث سرعت روند بهبودی جای جوش ها شوید.پروتئین  پیش نیاز بافت سلولی و ماهیچه است.پس قرار دادن مستقیم آن روی صورت باعث تقویت و تاثیر سریع و رفع جوش ها می شود.

 

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *