فواید طناب زدن برای زیبایی و تناسب اندام - مجله سلامتی عطارباشی

فواید طناب زدن برای زیبایی و تناسب اندام

اگر به هر دلیلی نتوانید به باشگاه ورزشی بروید برای حفظ تناسب اندام و مصرف کالری میتوانید طناب زدن را امتحان کنید . طناب زدن ورزشی بدون هزینه است که میتوان در یک فضای کوچک نیز انجام داد و از فواید آن بهره مند شد . طناب زدن علاوه بر کمکی که به حفظ تعادل و هماهنگی بدن میکند ، یک روش مؤثر برای افزایش سرعت ، چابکی و استقامت است . ورزشکاران حرفه‌ای برای تقویت پاها و افزایش استقامت در هنگام دویدن و قوی‌تر نگه داشتن عضلاتی که هنگام دویدن استفاده می‌کنند  طناب زدن را به برنامه تمرینی‌شان اضافه می‌کنند . با مجله اینترنتی عطارباشی همراه باشید تا شما را با فواید طناب زدن برای زیبایی و تناسب اندام آشنا کنیم .

فواید طناب زدن برای زیبایی و تناسب اندام

فواید طناب زدن برای زیبایی و تناسب اندام

طناب زدن Jump Rope یک راه بسیار عالی برای سوزاندن چربی های اضافه بدن است . طبق برآورد موسسات ملی سلامت آمریکا ، هر ساعت طناب زدن، حدود ۵۷۰ کیلوکالری انرژی می سوزاند . این ورزش مفرح از تنوع بسیاری در تکنیک ‌های ورزشی برخوردار بوده و حتی دارای فدراسیون جهانی است . جالب است بدانید که هر دقیقه طناب ‌بازی در یک فرد به‌ طور متوسط باعث مصرف حدود ۱۰ تا ۱۲ کیلوکالری انرژی می ‌شود . این انرژی معادل انرژی مصرفی در ورزش دو با سرعت حدود ۱۰ کیلومتر در ساعت است که سرعت بالایی به حساب می‌ آید .

هماهنگی اعضای بدن

هماهنگ سازی کامل بدن برای طناب زدنی موفق یکی از نقاط مثبت این ورزش است . بوکسورها به این دلیل زیاد طناب می زنند که زمان بندی دقیق آن بین دست و پا به برقراری ارتباط بالا تنه و پایین تنه با مغز کمک می کند . مانند گروهی از نوازندها که فاقد هماهنگی ممکن نیست بتوانند با هم چیزی بنوازند ، مغز و عضلات اصلی بدن نیز بدون هماهنگی ممکن است نتوانند با هم هماهنگ شوند ، مخصوصا با بالا رفتن سن ، طناب زدن کمک می کند عضلات بدن با یکدیگر هماهنگ شوند و در واقع این گروه موسیقی (اعضای بدن) آماده اجرای کنسرت شود . این یعنی خطر زمین خوردن تا حدود زیادی کاهش می یابد . برخی از مربیان و متخصصان وقتی با کودکانی کار می کنند که مشکل هماهنگ سازی یا انجام حرکات پیچیده را دارند از طناب زدن برای کمک به آنها استفاده می کنند . در یک تحقیق که روی فوتبالیست های جوان انجام گرفته بود مشخص شد کودکانی که در کنار تمرینات اصلی طناب می زدند در مقایسه با کودکانی که فقط تمرینات مربوط به فوتبال را انجام می دادند تعادل و هماهنگی بهتری دارند .

فواید طناب زدن برای زیبایی و تناسب اندام

تقویت استخوان ها

جالب است بدانید طناب زندن همچنین ورزشی عالی برای فعال و متناسب کردن عضلات بالا تنه است . شاید به نظر بیاید تمام حرکات طناب زدن مربوط به دست و مچ دست باشد اما برای کنترل و ثابت نگه داشتن طناب مجموعه عضلاتی از بازوها و شانه ها گرفته تا کمر ، باید درگیر شوند . در مقایسه با دویدن و یا دیگر ورزش های هوازی طناب زدن تمرینی است برای کل بدن . مزایای این ورزش تا استخوان ها نیز پیش می رود . طناب زدن با وارد آوردن فشار و بار به استخوان ها به تراکم هرچه بیشتر آنها کمک می کند . در یک تحقیق که در همین زمینه انجام شده بود مشخص شد خانم هایی که ۳ بار در هفته به مدت ۶ تا ۱۰ مرتبه تا جایی که می توانند می پرند، می توانند تراکم مواد معدنی را در پاها و نیمه پایینی ستون فقراتشان افزایش دهند .

یکی دیگر از خوبی های این ورزش آن است که فشار به توپ های پا وارد می شود نه پاشنه ی آن. فشار روی پاشنه پا مخصوصا برای کسانی که می دوند مشکلاتی به وجود می آورد . طناب زدن بیشتر روی نوک انگشتان و توپ های پا انجام می گیرد بنابراین احتمال آسیب دیدگی زانو و ران کاهش می یابد . لازم به ذکر است که افراد دچار اضافه وزن که تحرکی ندارند نباید این ورزش را به یکباره و بسرعت شروع کنند چون ممکن است به دلیل وزن زیاد ، دچار آسیب شوند . اما اگر فرم بدنتان مناسب است و اضافه وزن زیادی ندارید می توانید یک تمرین کوتاه طناب زنی – مثلا ۵ دقیقه – به روتین ورزشی خود اضافه کنید . می توانید در هفته گاهی به مدت ۳۰ دقیقه این ورزش را انجام دهید و آن را جایگزین ورزش هوازی کنید، اما بهتر است در طول هفته و در بین دیگر تمرینات باشد .

فواید طناب زدن برای زیبایی و تناسب اندام

چرا باید از همین امروز طناب زدن را شروع کنید

به نظر می‌رسد که طناب زدن بسیار آسان است و هر کسی می‌تواند آن را انجام دهد . اما این تمرین ، چندین گروه عضلانی را به کار می‌گیرد و سریع‌تر کالری می‌سوزاند . کلید توانایی این تمرین برای بهبود تعادل و هماهنگی فرد ، استفاده از پاها برای پریدن از طناب است . تصور کنید که بدون یک باشگاه خانگی، وزن کم می‌کنید و عملکردتان را بهبود می بخشید . این اساسا همان کاری است که پریدن از روی طناب انجام می‌دهد در واقع طناب زدن ، یک تمرین ساده، سرگرم کننده و مؤثر است و شما نیازی به خریدن تجهیزات بزرگ بدنسازی ندارید . پس اگر میخواهید به تناسب و زیبایی اندام برسید طناب زدن را فراموش نکنید .

منبع: بیر کلیک

نویسنده مطلب:




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *