آشپزیخوراک و خورش

طرز تهیه املت دریایی صبحانه ای ویژه

دراین بخش از مجله اینترنتی عطارباشی قصد داریم شمارا با طرز تهیه املت دریایی صبحانه ای خاص و بسیار خوش طعم و خوشمزه آشنا نماییم. با ما همراه باشید!

مواد اولیه املت دریایی

میگو:  تمیز شده ۱۲۰ گرم
تخم مرغ:  شش عدد
سیر ریزشده: دوحبه
دانه میخک:  یک عدد
فلفل یک چهارم:  قاشق چای خوری
دانه تخم زیره:  یک سوم قاشق چای خوری
سس مایونز:  یک دوم پیمانه
چیپس خردشده:  دو قاشق سوپ خوری
نمک و فلفل:  به میزان لازم
روغن زیتون:  چهار قاشق سوپ خوری

طرز تهیه املت دریایی

دو قاشق سوپخوری روغن زیتون (یا کره) را درون ماهیتابه ای حرارت می‌دهیم. سپس میگو، سیر، دانه میخک، فلفل چیلی، دانه تخم زیره، نمک و فلفل را به آن افزوده و به مدت ۴ دقیقه تفت دهید تا بوی ادویه ها کاملا درمحیط آشپزخانه پخش شده و میگو بپزد. درمرحله بعد مواد را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید تا هم دمای محیط شود. اکنون سس مایونز و چیپس‌های خرد شده را به مخلوط میگو افزوده و کاملا باهم ترکیب کنید.

طرز تهیه املت دریایی

سپس تخم مرغ رادر کاسه ای شکسته و بااستفاده از چنگالی هم بزنید تا کاملا سفیده با زرده ترکیب شود. سپس نمک و فلفل آن را اندازه دلخواه به آن افزوده و هم بزنید. مابقی روغن زیتون (یا کره) را داخل ماهیتابه کوچکی بریزید. سپس به کمک قلم مویی آن را به دیواره تابه مالیده و روی حرارت ملایم قرار دهید. سپس بااستفاده از ملاقه مقداری از مایه تخم مرغی را داخل آن بریزید (بجهت آنکه مایه به ماهیتابه نچسبد، دسته آن را بگیرید و تکان دهید) و اجازه دهید تا زیر نیمرو برشته و روی آن نرم شود.

به کمک قاشقی از ترکیب مواد را روی نیمی از نیمرو ریخته و ماهیتابه را کمی کج کنید. سپس به وسیله کفگیری نیمه دیگر نیمرو را روی مواد برگردانید. درنهایت داخل ظرفی قرار دهید (این کار را تکرار کنید تا مواد تمام شود).

منبع: بیر کلیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *