تغذیه و تناسب اندامورزش

با پیاده روی خودتان را در برابر سرطان سینه بیمه کنید

سرطان سینه از جمله سرطان های شایع در بین زنان است که ناشی از رشد خارج از قاعده سلول های غیرطبیعی در پستان است . در واقع هم در تومورهای خوش خیم و هم بدخیم ، رشد سریع و زیاد سلول ها وجود دارد . روند زیاد شدن سلول ها در تومورهای خوش خیم در مرحله مشخصی متوقف می شود ،اما در تومورهای بدخیم این رشد به صورت غیر قابل مهار ادامه می یابد تا حدی که در صورت عدم درمان، تمامی قسمت های بدن را تحت تأثیر قرار داده و از کار می اندازد و میتواند موجب مرگ شود . اخیرا دانشمندان دریافته اند پیاده روی منظم تاثیرات مثبتی در پیشگیری از سرطان سینه دارد . در این بخش از مجله اینترنتی بیر کلیک قصد داریم در مورد کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه با پیاده روی ، مطالب مفیدی را خدمت شما تقدیم کنیم همراه ما باشید .

کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه با پیاده روی

کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه با پیاده روی

بررسی‌های اخیر نشان داده است که حتی یک ساعت پیاده روی آرام در طول هفته‌ می‌تواند تا ۵۵ درصد از احتمال ابتلا به بیماری سرطان سینه جلوگیری کند . برخی از افراد تصور می‌کنند که باید ورزش بسیار زیاد و بسیار شدید انجام دهند تا تاثیرگذار باشد . با این وجود مطالعات اخیر نشان داده است که حتی یک ساعت پیاده روی آرام در هفته‌ می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان سینه را به میزان زیادی کاهش دهد .

حتی یک ساعت پیاده روی آرام در طول هفته‌ می‌تواند تا ۵۵ درصد از احتمال ابتلا به بیماری سرطان سینه جلوگیری کند

هزاران  زن هر ساله به بیماری سرطان سینه مبتلا می‌شوند و یک چهارم این افراد بر اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند . احتمال سرطان سینه افرادی که پیشینه خانوادگی دارند و یا ‌اضافه وزن دارند بیشتر است . یائسگی و کشیدن سیگار نیز احتمال ابتلا به بیماری را افزایش می‌دهد . مطالعات انجام شده از دانشگاه ناگویا ژاپن نشان داده است که پیاده روی آرام تا ۵۵ درصد احتمال ابتلا به بیماری را کاهش می‌دهد . مدیر این تحقیقات می‌گوید : ما پیشنهاد می‌دهیم که افراد در طول هفته‌ حداقل یک ساعت پیاده روی کنند . در کنار این میزان پیاده روی بهتر است برنامه ورزشی هفتگی نیز داشته باشند . افرادی که ‌اضافه وزن دارند باید بیشتر این توصیه را جدی بگیرند ، زیرا بافت‌های چربی ‌اضافه در بدن این افراد باعث می شود که هورمون‌های بیشتری تولید کنند زیاد شدن هورمون‌هایی همچون استروژن و انسولین احتمال ابتلا به بعضی سرطان‌ها را افزایش می‌دهد .

کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه با پیاده روی

از دیگر نتایج این مطالعه این بود که کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه در زنانی که ورزش می کنند به سن ربطی ندارد به طوری که فعالیت بدنی ، خطر ابتلا به سرطان سینه را در زنان جوانی که در سنین باروری قرار دارند و زنان مسن که در سنین بعد از یائسگی هستند کاهش می دهد . اما عاملی که تاثیر ورزش را در کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه بی اثر می کند ، افزایش وزن به ویژه بعد از سنین یائسگی است . در این مطالعه مشاهده شد که افزایش وزن به ویژه در زنان مسن، فواید ورزش در کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهد . به گفته محققان، ورزش با چاقی، بیماری قلبی و دیابت مبارزه می کند و موجب تقویت خلق و خو، حافظه و استحکام استخوان ها می شود و از ابتلا به سرطان سینه جلوگیری می کند .

منبع: بیر کلیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *