تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزننکته های تغذیه ای

سبزیجاتی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند

مزایای کاهش وزن فراتر از داشتن یک اندام جذاب است . کاهش وزن علاوه بر آنکه اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد ، از بروز حملات قلبی ، دیابت، چاقی و سرطان جلوگیری می‌کند . اگر از قرص‌های لاغری استفاده می‌کنید یا به خود گرسنگی می‌دهید ، باید بدانید که راه درستی را در پیش نگرفته‌اید . روش‌های بهتری برای کاهش وزن وجود دارد که در این بخش از مجله اینترنتی بیر کلیک قصد داریم بهترین روش برای کاهش وزن را معرفی نماییم . لطفا همراه ما باشید .

سبزیجاتی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند 

سبزیجات، مواد غذایی مناسبی برای کاهش وزن هستند؛ چون این مواد کالری و چربی اندکی دارند. میوه و سبزیجات سرشار از فیبر هستند که نه تنها به هضم غذا کمک می‌کند، بلکه معده شما را نیز تا مدت‌ها پر نگه می‌دارد. از این رو، دیرتر احساس گرسنگی می‌کنید و میان‌وعده کمتری می‌خورید.

در میان تمام سبزیجاتی که به کاهش وزن کمک می کنند ، نقش برخی از آنها در از بین بردن چربی های اضافه بدن شناخته شده تر است که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت .

بهترین روش برای کاهش وزن با خوردن این سبزیجات

۱ – کاهو

کاهو سرشار از فیبر٬ ویتامین ث، فولات و منگنز است و احتمال تمایل شما به دسر یا پرس دوم بشقاب غذا را بسیار کاهش می دهد .

۲ – آووکادو

آووکادو پر از چربی‌های سالم است، آن هم‌چنین حاوی اسید اولئیک است که همان چربی موجود در روغن زیتون است. آووکادو را به سالاد اضافه کرده و قدرت جزب سبزیجات به بدن را افزایش دهید .

۳ – تخم کدو

تخم کدو حاوی مواد معدنی ضروری مثل آهن٬ فسفر و منیزیم است و منبع بسیار خوب عنصر روی نیز بشمار می رود. تخم کدو سرشار از آنتی اکسیدان بوده و بیماریهای قلبی را نیز کاهش می دهد.

۴ – فلفل سبز

فلفل سبز سرشار از ویتامین ث بوده که اثر چربی سوزی دارد. بنابر مطالعات، کسانی که دچار کمبود ویتامین ث هستند٬ چربی اندوخته بیشتری در بدن خود دارند. پس خوردن میوه ها و سبزیجاتی که منبع این ویتامین هستند٬ می تواند بدن را به سوی چربی سوزی سوق بدهد.

بهترین روش برای کاهش وزن با خوردن این سبزیجات۵ – کلم پیچ

این سبزی٬ سرشار از کلسیم است که به چربی سوزی و کاهش سایز کمر کمک می کند. کلم پیچ حاوی آهن و لوتئین (ویتامین چشم) است.

۶ – کلم بروکلی

ترکیب پروتئین، فیبر با کالری کم نه تنها کلم بروکلی بلکه گروه‌ کلم‌ها(کلم، گل‌کلم و…) را به موادغذایی موثر در کاهش وزن تبدیل کرده است. این مواد علاوه بر کاهش وزن بسیار مغذی هستند و حاوی موادی برای مبارزه با سرطان نیز می‌باشند.

۷ – کرفس

کرفس به دلیل کالری بسیار کمی که دارد(حدود ۲ کالری در هر شاخه) یکی از سبزی های بسیار مناسب برای کاهش وزن است. با خوردن کرفس نه تنها نباید نگران دریافت کالری باشید بلکه می تواند به کالری سوزی هم کمک کند.

۸ – خیار

خیار یکی از میوه های دوست داشتنی و سرشار از آب است که برای کاهش وزن بسیار مناسب است. هر عدد خیار حدود ۳۰ کالری داشته و ۹۸ درصد آن را آب تشکیل داده است. جدا از این موارد، خیار حاوی قند هم نیست. به همین دلیل اضافه کردن خیار در برنامه غذایی تان بسیار کمک کننده برای روند لاغری و تناسب اندام محسوب می شود.

منبع: بیر کلیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *