آشپزیساندویج و پیتزا

آموزش تهیه لازانیا و سویا خوشمزه و متفاوت

برایتان طرز تهیه لازانیا و سویا را حاضر نموده ایم که میتوانید در ادامه آن را تعلیم مشاهده نمایید و از یک ناهار لذیذ در کنار خانواده لذت ببرید.

مواد لازم برای لازانیا با سویا

کره ۵۰ گرم
نمك, فلفل و آویشن به میزان لازم
سویای ریز ۱۵۰ تا ۲۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق سوپخوری
كنسرو قارچ خردكرده ۱ قوطی «یا قارچ تازه نیم كیلوگرم»
سس سفید حدود ۴۰۰ میلی لیتر
روغن به میزان لازم
فلفل دلمه اي ریز خرد كرده ۲ شماره
لازانیا ۱۶ ورق
پنیر موزارلای رنده كرده ۳۰۰ تا ۳۵۰ گرم

طرز تهیه لازانیا با سویا

كره را در تابه‌اي بریزید و روی حرارت بگذارید تا آب شود. بعد نمک, فلفل و آویشن را به مدت یک دقیقه در كره تفت دهید. سپس سویا را به آن بیفزائید و كمی تفت دهید. آن گاه رب گوجه فرنگی و قارچ را به آن افزوده و تفت دهید. اکنون نصف سس سفید و فلفل دلمه اي را اضافه كنید. اكنون مواد را روی حرارت قرار دهید تا كاملاً جا بیفتد. به این ترتیب سس لازانیا حاضر هست.

اینک در قابلمه مناسبی آب بریزید و روی اجاق قرار دهید. بعد نمک و روغن را به آن بیفزائیدو صبر كنید تا به جوش آید. اکنون ورقه هاي لازانیا را در آن بپزید تا كمی نرم شود ولی له نشود. سپس آن را در آبكش بریزید. اینک پارچه تمیزی روی میز پهن كنید و ورقه هاي لازانیا را یكی یكی روی پارچه قرار دهید تا آب آن را بگیرد و به هم نچسبد.

اكنون ته ظرف نسوزی را چرب كنید و اندکی از سس سفید كف ظرف بریزید و روی آن ورقه لازانیا بگذارید. آن گاه اندکی از سس لازانیا و بعد كمی پنیر رنده كرده روی آن بریزید. اکنون یک ردیف دیگر لازانیا روی آن قرار دهید و روی آن پنیر بریزید, این كار را مرتب تكرار كنید تا مواد تمام شود و لایه پایان ورقه لازانیا قرار بگیرد.

در اتمام روی مواد مانده سس سفید را بریزید و بر روی آن پنیر رنده كرده بپاشید و در فر «تاون» گرم شده با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد, به مدت تقریبی ۳۰ تا ۴۵ دقیقه یا تا زمانی كه روی آن كمی طلائی رنگ شود قرار دهید. اکنون لازانیا برای پذیرائی حاضر هست.

منبع: پارس ناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *