ابتلا به دیابت

کاهش احتمال ابتلا به دیابت با تغییر سبک زندگی!

ژن‌های شما، با خوراکی‌هایی که می‌خورید همدست می‌شوند و می‌توانند زودتر از آنچه که فکرش را بکنید به بیماری مهلک دیابت دچارتان کنند.

اگرچه استرس و سابقه خانوادگی احتمال ابتلا به دیابت را بیشتر می‌کنند، اما اگر تغییرات سازنده‌ای در سبک زندگی‌تان بدهید، می‌توانید احتمال دچار شدن به این بیماری را کاهش دهید.

لوبیاپلو با دارچین بخورید
به چای، غذا و سیبی که می‌خورید، دارچین بزنید تا به دیابت دچار نشوید. محققان می‌گویند کسانی که هر روز دارچین مصرف می‌کنند، کمتر به دیابت نوع دو دچار می‌شوند. این ماده مفید، به کاهش قند خون کمک می‌کند و به‌خاطر ترکیبات آنتی‌اکسیدانی که دارد، سلامت جسم و مغزتان را تضمین می‌کند.

کمتر گوشت بخورید
کسانی که کمتر گوشت قرمز مصرف می‌کنند، کمتر به دیابت دچار می‌شوند. از نظر محققان کاهش مصرف گوشت قرمز و رو آوردن به رژیم‌هایی که گیاهان سهم بیشتری در آن دارند، خطر ابتلا به دیابت را تا ۳۵درصد کمتر می‌کند. البته یادتان نرود که در این رژیم‌ها، باید میزان کمتری از سبزیجات حاوی کربوهیدرات را بگنجانید و پس از مشورت به پزشکان، مواد غذایی ضروری را به آنها اضافه کنید.

ورزش یوگا
ورزش کردن، احتمال ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد و به گفته محققان، در میان همه ورزش‌ها آنهایی که بر قدرت ذهن کار می‌کنند، باعث کاهش بیشتر خطر ابتلا به دیابت می‌شوند. به گفته محققان استرس تاثیر زیادی بر ابتلا به دیابت می‌گذارد و اگر با ورزش‌های آرامش‌بخش و کششی مثل یوگا یا تای‌چی آرامش‌تان را بیشتر کنید، احتمال دیابتی شدن‌تان هم پایین می‌آید.

روغن ماهی را امتحان کنید
باید تاکید کنیم که برای سالم ماندن، به اسیدهای چرب امگا۳ نیاز دارید. قلب شما، درست مانند مغزتان نیازمند این چربی‌های مفید است و خون‌تان هم برای متعادل نگه داشتن میزان قندش، به این اسیدهای چرب نیاز دارد.روغن ماهی، خاصیت ضدالتهابی هم دارد و به بیماران دیابتی، برای گرفتن تاثیر بهتری از داروها کمک می‌کند.

منبع: هفته نامه آتیه نو

نویسنده مطلب:




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *