آشپزیپیش غذا و دسرترشی و شور

آموزش مرحله به مرحله تهیه کمپوت انجیر

امروز در مجله اینترنتی عطارباشی باسری دیگر از آموزش های طرز تهیه انواع کمپوت درخدمت شما هستیم جهت آشنایی با آموزش طرز تهیه کمپوت انجیر خوشمزه خانگی به صورت مرحله به مرحله با ادامه مطلب همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کمپوت انجیر

لیمو ترش:  یک عدد متوسط
گلاب:  یک چهارم پیمانه
آب:  یک ونیم پیمانه
عسل:  نصف پیمانه
ساقه دارچین:  دوعدد
وانیل:  نصف قاشق چایخوری
انجیر تازه:  نیم کیلو
گلابی:  دو عدد متوسط

طرز تهیه کمپوت انجیر

به کمک یک چاقوی پوست کن، لیمو ترش را پوست بکنید. داخل ورقه های پوست را باحوصله تمیز کرده وآنها را به صورت نوارهای باریک خلال کنید. پوست خلال شده لیموترش، گلاب، آب عسل، ساقه دارچین و وانیل را بایکدیگر ترکیب کرده و درون قابلمه ای به مدت ده الی دوازده دقیقه بدون سرپوش بجوشانید.

در مرحله بعد گلابی ها رااز وسط به چهار بخش تقسیم کرده و تخم و دیگر قسمت های زاید آنها را خارج کنید. سپس گلابی ها را همراه با انجیر به مواد درون قابلمه افزوده و بدون گذاشتن سرپوش به مدت پنج دقیقه روی حرارت ملایم بپزید تامیوه ها نرم و پخته شوند. بعد گذراندن مراحل پخت ساقه های دارچین رادور انداخته و میوه های پخته شده را داخل یک کاسه بریزید و شیره رابدون گذاشتن سرپوش با حرارت ملایم به مدت ده دقیقه بجوشانید تا غلیظ‌ترشود. سپس آن راروی کمپوت ریخته و بعداز سرد شدن میل نمایید. در صورت تمایل می‌توانید مقداری عسل روی این کمپوت بریزید.

طرز تهیه کمپوت انجیر

ارزش غذایی انجیر

انجیر، سرشاراز مقادیر زیادی از قند است. نصف ترکیب انجیر خشک را قند تشکیل می دهد. علاوه برآن انجیر منبع مناسبی از پتاسیم ، منیزیم ، کلسیم ، فسفر و ویتامین های C , B , AA است. انجیر یکی ازبهترین منابع فیبر غذایی می باشد. لیگنین یک نوع فیبرغذایی غیرمحلول است که به صورت فراوان در انجیر وجود دارد و نقش عمده ای در جلوگیری و بهبود یبوست دارد.

منبع: بیر کلیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *