سلامتیسلامتی پوستنکات سلامتی

۵ عادت قبل از خواب که باعث می شود جوان بمانید!

همه انسانها طالب زیبایی هستند و دوست دارند ظاهر زیبایی داشته باشند . باید توجه داشت که برای زیبا بودن فاکتورهای زیادی از جمله ژنتیک ، نوع تغذیه ، شرایط روحی و برخی مراقبت ها دخیل هستند . نکته مهم اینست که اگر برخی مراقبت های لازم در مورد زیبایی را بطور مرتب انجام دهیم تبدیل به عادت خواهند شد و خوشا بحال کسانی که با عادات زیبا زندگی میکنند . در این بخش از  قصد داریم ۵ عادت قبل از خواب که زیباییتان را متحول میکند را به شما یادآوری کنیم لطفا همراه ما باشید .

۵ عادت قبل از خواب که زیباییتان را متحول میکند

همه مردان و زنان به دنبال جذابیت و زیبایی بیشتر هستند و حاضرند از هر طریقی آن را به دست آورند . یکی از راه‌های ساده، تمرین و تکرار عادت‌های مفیدی است که قبل از خواب باید انجام دهید . به احتمال زیاد با این عادات آشنایی دارید ولی ما میخواهیم با تاکید بر روی آنها ، شما را از اهمیت این کارهای کوچک در زیبایی باخبر کنیم .

پاک کردن آرایش و تمیز کردن پوست

شاید حوصله این کار را نداشته باشید و ترجیح دهید که صبح فردا این کار را انجام دهید ، اما این بزرگ‌ترین ظلمی است که در حق خودتان و پوستتان می‌کنید . پوست شما بعد از چندین ساعت آرایش داشتن و محبوس بودن ، نیاز دارد که مانند خود شما تنفس کند و سبک شود . با پاک نکردن آرایش قبل از خواب ، باید منتظر جوش، منافذ باز و مات و گرفته شدن رنگ پوست خود باشید که کاملا با جذابیت و زیبایی بیشتر که به دنبال آن هستید، مغایرت دارد . وجود آرایش، توانایی پوست برای تمیز کردن خودش را کاهش می‌دهد . زمانی که ما می خوابیم، بدن ما بصورت طبیعی سموم را از طریق منافذ پوست بیرون می راند . اگر منافذ پوست پوشانده شده باشند، فرایند سم زدایی آن طور که باید اتفاق نخواهد افتاد و این چنین پوست شما به سختی تنفس خواهد کرد .

استفاده از مرطوب کننده

قطعا شما هم از دیدن یک خانم یا آقای زیبا و جذاب که دست‍‌های زبر و خشنی دارد، متعجب خواهید شد . جذابیت و زیبایی بیشتر خود را فقط در صورت و آرایش خود جستجو نکنید ، دست‌ها نمود زیادی در استایل شما دارند و اگر خشک و زبر باشند، خیلی زود توجه دیگران را جلب خواهند کرد . حالا فکر کنید که در طول روز مجبور باشید با خیلی‌ها دست بدهید . قبل از خواب ، بعد از اینکه صورت و دستانتان را شستید، به آن‌ها یک کرم مرطوب کننده بزنید و اگر جنس پوستتان خشک است، کرمی که روغن آرگان یا جوجوبا در خود دارد، استفاده کنید . همچنین میتوانید از یک تونر ساده و معمولی برای جذابیت و زیبایی بیشتر پوستتان استفاده کنید ، حتما متوجه تاثیر فوق‌العاده آن خواهید شد . تونر سطح PH پوستتان را متعادل می‌کند و باعث برطرف شدن آلودگی‌های روی پوست می‌شود . ضمن اینکه منافذ باز آن را می‌بندد و ظاهر پوست پرتقالی را در پوست کاهش می‌دهد .

سلامت و زیبایی پاها

برای هیچ خانمی، بدتر از اینکه پوست پاشنه پایش زبر و ترک خورده باشد، چیز دیگری وجود ندارد . شاید فکر کنید که همیشه جوراب می‌پوشید و معلوم نیست، اما آیا واقعا همیشه جوراب می‌پوشید؟ آیا هرگز پیش نیامده که به استخر یا کنار دریا بروید؟ یا اینکه صندل بپوشید؟ پس امکان ندارد که پاهای شما را کسی نبیند . داشتن پاشنه‌های زبر و ترک خورده، فقط نشان از بی‌سلیقگی است اگر که قبل از خواب به پاها، کمی روغن زیتون نزنید و آن‌ها را ماساز ندهید . در مورد پاها میتوان به یک مورد مهم اشاره کرد . شما میتوانید برخی شب ها (مثلا هر ماه یکبار) یک برش از پیاز را برداشته و در کف پای خود و در داخل جوراب قرار داده و سپس بخوابید . این یک روش سم زدایی قوی برای سلامت و در نتیجه زیبایی بدن است و مطمئن باشید تاثیرات خوبی خواهد داشت .

موها را ببندید

این نکته به درد آقایان نمی‌خورد ولی برای شما خانم‌های عزیز خیلی واجب است . خیلی از خانم‌ها فکر می‌کنند که قبل از خواب باید خود را آماده یک ولو شدن تمام و کمال کنند و این در حالی است که آن‌ها را در روزهای بعد، دچار زحمت فراوانی می‌کند . موها دارای روغن و آلودگی هستند که اگر در طول شب باز بمانند، این آلودگی را به پوست هم منتقل می‌کنند . ضمن اینکه زیبایی خود موها هم با مالیده و سایش فراوان با بالش و بدن شما، دچار مشکل خواهد شد . پس اگر به دنبال جذابیت و زیبایی بیشتر هستید، قبل از خواب موها را از بالای سر با یک کش موی معمولی و به صورت شل ببندید .

مسواک زدن

این عادت را خوشبختانه بیشتر افراد قبل از خواب دارند، اما بالاخره خیلی‌ها هم کوتاهی می‌کنند . مسواک زدن هم به سالم ماندن دندان‌ها کمک می‌کند و هم اینکه از ایجاد بوی بد دهان در صبح روز بعد پیشگیری می‌نماید . ضمن اینکه جذابیت و زیبایی بیشتر صورت شما را هم فراهم خواهد کرد ، پس هر شب دندان‌ها را مسواک بزنید و تمام دهان را با آب گرم بشویید تا باکتری‌ها را از آن پاک کند و بتوانید خواب راحتی داشته باشید . لازم به یادآوری است که داشتن خواب کافی و راحت جزو اصلی ترین نیازهای بدن برای حفظ سلامت و زیبایی میباشد لذا همیشه سعی کنید خواب کافی داشته باشید .

منبع: بیرکلیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *