آشپزیغذای ایرانی و محلی

آموزش کامل پخت میرزا قاسمی همراه با فوت و فن ها

میرزا قاسمی اولین بار توسط محمد قاسم خان که در دوره ناصرالدین شاه قاجار والی حاکم رشت بود تهیه شده و توسط وی گسترش یافت وبه نام اونیز نام گذاری شد. با مجله اینترنتی عطارباشی همراه شوید تابا مراحل پخت میرزا قاسمی آشنا شویم.

مواد لازم برای تهیه میرزا قاسمی

بادمجان:  پنج عدد متوسط
گوجه فرنگی:  دوعدد
سیر:  یک بوته
تخم‌مرغ:  سه عدد
روغن – فلفل – نمک به مقدار لازم

طرز تهیه میرزا قاسمی

درمرحله اول بادمجان ها را کباب می کنیم ( شما می توانید برای انجام این کار بادمجان ها را در داخل فر ویا روی آتش قرار دهید ) سپس پوست آنها را جداکرده و قسمت های فوقانی بادمجان ها را جدا می کنیم؛ بعد از آن بادمجان ها را ساطوری ریز می‌کنیم. اکنون می‌بایست گوجه ها را اضافه کنیم؛ گوجه فرنگی ها رادر آب جوش ریخته و پوست آنها را میگیریم و سپس خرد میکنیم. در مرحله بعد سیر را ریزخرد میکنیم و داخل روغن داغ که ازقبل درماهیتابه و روی اجاق آماده شده است قرار میدهیم تا کمی سیر ها سرخ شود.

میرزا قاسمی

اکنون بادمجان ها و گوجه های آماده شده رابه همان ماهیتابه اضافه کرده وسرخ می کنیم ؛ این کاررا تا موقعی که آب آنها کشیده شده وکمی روغن بیافتد ادامه می دهیم. بعداز سپری کردن این مراحل کمی نمک و فلفل به آن اضافه می کنیم ومایه رادر یک طرف تابه قرار می دهیم ودر طرف دیگر خالی تابه تخم مرغ ها راشکسته ومخلوط می کنیم وانقدر هم می زنیم تا بسته شده و سرخ شود. اکنون زمان آن فرارسیده که بادمجان ها و تخم مرغ ها (یعنی تمام محتویات تابه) رابا هم مخلوط می کنیم. میرزا قاسمی ماآماده شده ومی توانید آنرا در دیس کشیده و سرو کنید.

منبع: بیر کلیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *