داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

روشهای خانگی برای سم زدایی سیستم لنفاوی

سیستم یا دستگاه لنفاوی مجموعه‌ای از گره‌ها و لوله‌های لنفاوی است که ارتباط نزدیکی با سیستم ایمنی بدن دارد. یکی از وظایف اصلی دستگاه لنفاوی تصفیه کردن خون و خارج کردن مواد زائد و سموم از آن می‌باشد. در واقع این دستگاه در مرحله‌ی اول تصفیه‌ی خون قرار دارد و مواد زائد را از خون گرفته و به اندام‌های تصفیه‌کننده مانند کبد ارسال می‌کند. با توجه به وظایف متعدد و نقشی که دستگاه لنفاوی در تصفیه‌ی خون دارد، باید هرچند وقت یکبار سم‌زدایی شده و پاکسازی گردد. در ادامه به معرفی یک نوشیدنی مناسب برای انجام اینکار می‌پردازیم. لطفا با عطارباشی همراه باشید.

دستگاه لنفاوی

برای سم زدایی، این که کانال های سم زدایی سیستم لنفاوی باز باشند، اهمیت دارد، از این رو بدن می تواند حذف مناسب سموم را تنظیم کند. اگر سیستم لنفاوی دچار گرفتگی باشد، سموم در آن باقی می مانند، که می تواند در قالب بیماری های مزمن مختلف، از جمله سرطان، خود را نشان دهد.

اما با یک نوشیدنی سرشار از کلروفیل می توانید به پاکسازی خون کمک کرده و از این طریق سیستم لنفاوی را نیز پاکسازی کنید. میوه های خانواده مرکبات مانند گریپ فروت و لیمو از ویژگی های جمع کنندگی فوق العاده بهره می برند که جریان لنف را افزایش داده و هر گونه گرفتگی را از بین می برد.

یکی دیگر از مواد مهم در این نوشیدنی ریشه بابا آدم است که سم زدایی سیستم لنفاوی را تحریک می کند. همچنین، این ماده یک پاک کننده طبیعی خون نیز است و می تواند به بدن در دفع بیماری های مختلف کمک کند. ریشه بابا آدم یک ضد التهاب قوی محسوب می شود و میزبان آنتی اکسیدان های مفید است.

این نوشیدنی را می توانید دو تا سه بار در هفته به منظور تقویت سیستم لنفاوی خود مصرف کنید.

مواد لازم:

یک عدد گریپ فروت صورتی، پوست کنده

یک عدد لیمو، پوست کنده

پنج شاخه کرفس

دو عدد سیب

دو تا سه اینچ (۵ تا ۷.۶ سانتیمتر) ریشه زنجبیل تازه

یک خوشه جعفری

نصف فنجان ریشه بابا آدم تازه

طرز تهیه:

تمام مواد تشکیل دهنده را درون یک دستگاه آبمیوه گیری ریخته و این نوشیدنی را بلافاصله مصرف کنید.

منبع: عصرایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *