چربی های شکمی

۱۲ ماده غذایی برای خلاصی از چربی های شکمی

همان طور که می‌دانید، چربی های شکمی یکی از سمج‌ترین چربی‌هایی است که دیرتر از قسمت‌های دیگر آب می‌شود.

+حرکات پلانک انجام دادید؟

-بله!

+حرکات کرانچ نیز انجام دادید؟

-بله!

پس شکم شش تکه کجاست؟ چرا شکمم هنوز شش تکه نیست و چربی‌های شکمی آب نشده است؟! اگر عضلات شش تکه‌ بدن‌تان هنوز هم پشت لایه‌ای از چربی پنهان شده است، احتمالاً وقت آن رسیده که تجدید نظری در رژیم غذایی‌ خود داشته باشید.

خوشبختانه هیچ گاه دیر نیست و همیشه فرصت کافی برای دستیابی به نتیجه و اندام ایده‌آل‌تان را دارید.

مصرف کربوهیدرات را کم کرده و یا حتماً صبح یا دقیقاً پیش از زمان انجام ورزش مصرف کنید؛ البته کنار گذاشتن هله هوله را فراموش نکنید.

اگر می‌ خواهید رژیم غذایی تان را تغییر دهید، پیشنهاد می کنیم که این ۱۲ گزینه را حتماً در برنامه غذایی تان بگنجانید.

کلم بروکلی

اگر شما هم می خواهید به فکر سلامت روده های تان باشید، به سراغ سبزیجات تیره رنگ مثل کلم بروکلی بروید؛ شاید در ابتدا باعث شود که کمی مشکل گوارشی داشته باشید، اما بعد از مدتی، دیگر چنین مشکلی پیش نخواهد آمد؛ اما از آنجایی که این سبزی دارای کالری کم و مقدار زیادی فیبر است، به سیر شدن فرد و کاهش وزن او کمک فراوانی می کند.

تخم مرغ

تخم مرغ، از قدیم دوست تناسب اندام و بدنسازان بوده؛ زیرا تخم مرغ حاوی پروتئین است، مصرف آن در قالب املت گزینه بسیار خوبی برای وعده پیش از تمرینات محسوب می شود.

اما آیا می دانستید که همین تخم مرغ، حاوی ماده مغذی به نام کلین است که متابولیسم را افزایش می دهد؟

طبق تحقیقات صورت گرفته، مصرف تخم مرغ به عنوان صبحانه، کاهش وزن و عضله سازی شکم‌تان را سرعت می بخشد؛ اگر از همین امروز تصمیم گرفتید تخم مرغ بیشتری مصرف کنید، چند تخم‌مرغ را آب پز کرده و با خود به محل کار ببرید، تا به عنوان میان وعده عصر میل کنید.

چای سبز

به جای اینکه بلافاصله بعد از باشگاه، به سراغ پروتئین شیک همیشگی تان بروید و آن را میل کنید؛ این بار، سراغی از چای سبز بگیرید!

آیا می دانستید که چای سبز کمک زیادی به کاهش وزن می کند؟ که این خبر خوبی برای افرادی است که به دنبال شکم شش تکه هستند.

چای سبز حاوی اپی گالوکتشین گالات یک ترکیب شیمیایی طبیعی است، که باعث می شود از چربی به عنوان سوخت استفاده شود.

البته در کنار چنین مزیت بزرگی، بدون کالری بودن این نوشیدنی سالم، باعث می شود تا بعد از تمرین، هر چقدر که خواستید چای سبز بنوشید و اصلاً وزن اضافه نکنید.

ماست

ماست، یکی دیگر از عناصر ضروری برای داشتن شکم بدون چربی است؛ تحقیقات نشان داده که گنجاندن این منبع پروتئینی و کلسیمی به حذف چربی های اضافه بدن، به خصوص چربی های اطراف شکم کمک بسیاری می کند.

برطبق آزمایشاتی که بر روی افراد چاق صورت گرفت، ماست تاثیر بسیار زیادی در کاهش چربی شکمی داشت.

عده ای از شرکت کنندگان در این آزمایش، کلسیم مورد نیاز روزانه شان را از ماست و تعدادی دیگر نیز از مکمل ها و قرص ها تأمین می کردند.

برای هردو گروه مورد آزمایش نیز نوعی رژیم غذایی در نظر گرفته شده بود که روزانه ۵۰۰ کالری کمتر از کالری مورد نیازشان در اختیار آنها قرار می داد.

بعد از ۱۲ هفته، افرادی که از ماست برای تأمین کلسیم مورد نیاز خود استفاده می نمودند، کاهش وزن داشتند.

پیشنهاد ما، مصرف ماست یونانی یا شیر پرچرب است؛ بهتر است از مصرف ماست های شیرین یا طعم دار شده خودداری کنید.

گوشت بدون چربی

وقتی بحث گوشت به میان می آید، می دانیم که هر چه گوشت، کم چربی تر باشد بهتر خواهد بود؛ اضافه کردن پروتئین (از طریق گوشت) در برنامه غذایی، باعث می شود تا احساس سیری بیشتری کرده و از ریزه‌خوری و پرخوری در وعده بعدی جلوگیری شود.

در حقیقت، پروتئین باعث افزایش چشمگیر کالری سوزی بعد از غذا شده که خبر بسیار خوبی برای افراد چاق است.

به سراغ گزینه هایی مثل بوقلمون، ماهی سالمون و مرغ بروید؛ به علاوه اینکه مصرف سینه بوقلمون یک سوم نیاز روزانه فرد به نیاسین و ویتامین ب۶ را نیز تأمین خواهد کرد.

موز

در مورد اینکه آیا میوه موز برای تناسب اندام مفید است یا نه، بحث های زیادی وجود دارد؛ اما وقتی که بحث داشتن شکم بدون چربی به میان می آید، مصرف این میوه، خیلی مهم است.

موز، باعث افزایش تعداد باکتری های موجود در معده شده که تولید گازهای شکمی را کاهش می دهد؛ ضمن اینکه پتاسیم موجود در موز باعث کاهش احتباس آب داخل شکم می شود (جلوگیری از نفخ شکمی).

بنابراین حتماً به وعده های غذایی خود موز اضافه کنید یا چند موز با خود به باشگاه برده و به عنوان میان وعده قبل یا بعد از تمرین میل کنید؛ به طور خلاصه اگر موز بخورید، معده‌تان از شما صمیمانه تشکر خواهد کرد.

منبع: فیتامین

نویسنده مطلب:




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *