تغذیه و تناسب اندامخواص میوه ها

خواص آووکادو برای سلامتی زنان

آووکادو میوه ای سبز رنگ با هسته ی درشت است که در ماطق گرم و استوایی می روید. خوردن این میوه به زنان پیشنهاد می شود و برای آنها بسیار سودمند و مفید است. خانم ها باید این میوه را در حد اعتدال مصرف کنند. این میوه برای جلوگیری از سکته، لخته شدن خون و … مناسب می باشد. آووکادو سرشار مواد مغذی می باشد و می توان آن را در سالاد و حتی ساندویچ نیز استفاده کرد. در ادامه می خواهیم خواص آووکادو برای زنان را بیان کنیم. با عطارباشی همراه باشید.

خواص آووکادو برای زنان

این ماده غذایی سرشار از چربی تک اشباع نشده بوده و با کاهش خطر کلسترول خون و بیماری قلبی در ارتباط است. فیبر موجود در آووکادو از ابتلا به فشارخون بالا، دیابت و سرطان در افراد جلوگیری می کند. همچنین به دلیل کالری بالای آووکادو برای جلوگیری از اضافه وزن در حد تعادل از این ماده غذایی استفاده کنید.

خواص آووکادو برای زنان

کاهش کلسترول LDL

آووکادو سرشار از چربی تک اشباع نشده بوده که به عنوان چربی سالم در نظر گرفته می شود. چربی های تک اشباع نشده به کاهش کلسترول LDL یا کلسترول نوع بد و همچنین به افزایش کلسترول نوع خوب یا HDL برای جلوگیری از سخت شدن عروق خونی کمک می کنند. عروق خونی سالم با کمک به بهبود جریان خون باعث کاهش خطر ابتلا به سکته می شوند. نیمی از این ماده غذایی حاوی ۱۰ گرم چربی بوده که ۷ گرم آن متعلق به چربی های تک اشباع نشده است.

انعقاد خون

انعقاد فرآیند تشکیل لخته خون بوده و ویتامین K برای لخته شدن درست خون ضروری است. از طرفی میزان ناکافی از ویتامین K رژیمی ممکن است باعث افزایش خطر سخت شدن عروق خونی شود. نصف یک آووکادو ۱۴ میکروگرم ویتامین K دارد. همچنین میزان توصیه شده روزانه ویتامین K برای مردان ۱۲۰ میکروگرم و برای بانوان ۹۰ میکروگرم است.

بهبود عملکرد شناختی

فولات برای سلامت مغز و حفظ عملکرد شناختی از جمله حافظه ضروری است. کمبود این ویتامین می تواند منجر به کاهش شناختی و بیماری آلزایمر شود. براساس انستیتوی لینوس پاولینگ در دانشگاه ایالتی اورگان، فولات ممکن است در کاهش خطر سکته موثر باشد. نصف یک آووکادو ۶۱ میکروگرم فولات دارد. همچنین میزان توصیه شده روزانه فولات برای بانوان و مردان ۴۰۰ میکروگرم است.

بهبود عملکرد مغز

آووکادو حاوی ویتامین B۶ بوده که یک ویتامین مهم برای بانوان است. استفاده ازاین ماده غذایی ایمن ترین راه برای دریافت این ویتامین از طریق رژیم غذایی می باشد، زیرا مکمل ها معمولا در دوز بالا سمی هستند. مصرف موادغذایی حاوی ویتامین B۶ به صورت منظم بسیار اهمیت دارد. همچنین کمبود این ویتامین اغلب منجر به پیشرفت کم خونی خواهد شد. براساس دانشگاه ایالتی پورتلند امریکا، ویتامین B۶ به حفظ عملکرد بهینه ی مغز کمک می کند.

حفظ سلامت استخوان

براساس مرکز پزشکی دانشگاه نیویورک کلسیم موجود در آووکادو به حفظ استحکام استخوان های بانوان کمک می کند. مصرف این ماده غذایی راهی آسان برای افزودن طیف گسترده ای از ویتامین ها و موادمعدنی به رژیم غذایی است.

براساس وزارت کشاورزی امریکا، یک فنجان از آووکادو تازه خرد شده حاوی ۱۸ میلی گرم کلسیم است. بزرگسالان سالم ۱۹ تا ۵۰ سال و مردان ۵۱ تا ۷۰ سال بهتر است روزانه ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم مصرف کنند. همچنین یک فنجان از این ماده غذایی ۱.۸ درصد از نیاز روزانه به کلسیم را برای آنها فراهم می کند. بانوان بالای ۵۱ سال و مردان بالای ۷۰ سال روزانه به ۱۲۰۰ میلی گرم کلسیم نیاز دارند، به طوریکه یک فنجان آووکادو تامین کننده ی ۱.۵ درصد از نیاز روزانه توصیه شده به کلسیم برای آنها است.
مقدار کلسیم این ماده غذایی در هر وعده مصرفی برابر با مصرف ۸۵ گرم از ماهی پخته شده ی کاد، ۸۵ گرم از کتف گوسفند، نصف فنجان از مارچوبه کنسرو شده و یک فنجان گیلاس یا انبه ی خام است. همچنین در مقایسه با گوشت گاو، تخم مرغ، سبزیجاتی از جمله کاسنی فرنگی و سیب زمینی، پاستا غنی نشده، میوه هایی مانند گلابی و هلو منبع بهتری از کلسیم به حساب می آید.

تقویت سیستم ایمنی

مصرف آووکادو به پرکردن ذخایر منیزیم در بدن کمک می کند. نصف فنجان از آن ۳۵ میلی گرم منیزیم دارد. این ماده معدنی به افزایش توان سیستم ایمنی بانوان کمک می کند. براساس اداره مکمل های غذایی انستیتوی ملی سلامت، منیزیم همچنین در کمک به حفظ استحکام استخوان ها موثر است.

قدرت عضلانی

مصرف آووکادو میزان بالایی از پتاسیم را برای رژیم غذایی فراهم می کند. یک عدد از این ماده غذایی حاوی ۵۰۷ میلی گرم پتاسیم است. براساس مرکز پزشکی دانشگاه نیویورک، این ماده غذایی به حفظ عملکرد بهینه عضلات کمک کرده و در کمک به حفظ توانایی بانوان در انجام ورزش های روزانه موثر است.

کاهش التهاب

آووکادو حاوی چربی های تک اشباع نشده ی سالم است. براساس دانشگاه هاروارد، این نوع چربی به محدود کردن التهاب در بدن کمک می کند. این ماده غذایی همچنین در تنظیم ضربان قلب و کاهش سطوح کلسترول نقش دارد. استفاده از سالاد محتوی اسلایس های آووکادو به جای گوشت قرمز می تواند وعده سالم تری برای شام باشد.

بهبود عملکرد روده

آووکادو حاوی فیبر بوده و مصرف آن در حفظ حرکات منظم روده ای موثر است. فیبر موجود در آووکادو برای استفاده ی بهتر از قندها به بدن کمک می کند. همچنین براساس مرکز پزشکی دانشگاه نیویورک، هر عدد آووکادو حاوی ۷ گرم فیبر است.

کاهش فشارخون

فشار خون سالم به تنظیم غلظت پتاسیم در داخل و خارج از سلول ها بستگی دارد. آووکادو در کاهش فشارخون موثر است. فشارخون بالا عامل خطری برای کاهش توانایی شناختی و سکته به حساب می آید، بنابراین کاهش فشارخون می تواند به بهبود سلامت مغز کمک کند. نصف یک آووکادو ۳۴۵ میلی گرم پتاسیم دارد. همچنین میزان پتاسیم کافی برای بانوان و مردان روزانه ۴۷۰۰ میلی گرم است.

آووکادو در بارداری

جنین برای رشد اندام های خود به اسید فولیک نیاز دارد. جذب اسید فولیک از نقص لوله عصبی در جنین پیشگیری می کند.یک فنجان آواکادوی خرد شده حاوی ۵۹mcg اسید فولیک می باشد.اسید فولیک برای خود شما هم خوب است. اسید فولیک از بیماری هایی مانند کمخونی ، افسردگی ، بی خوابی ، ورم و پره اکلامپسی پیشگیری می کند.
نکاتی برای زنان باردار در مورد خوردن آواکادو
– می توانید یک فنجان آواکادو را به سالاد خود اضافه کنید.
– می توانید آواکادو را له کنید و با سیر مخلوط کنید و با کمی آبلیمو میل کنید.
خطرات مصرف آواکادو در طول بارداری
آواکادو فقط در صورتی می تواند برای زن باردار خطرناک باشد که فرد به آواکادو آلرژی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *