تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزننکته های تغذیه ای

کاهش وزن و لاغری سریع با ارده شیره

کسانی که به چاقی مبتلا هستند در پی راهی برای کاهش وزن و لاغری می باشند. یکی از عوامل مهم در این زمینه تغذیه است. ارده شیره خوراکی است که ما برای لاغری سریع به شما پیشنهاد می کنیم. ارده از دانه های کنجد تفت داده شده تا کوبیده شده به دست می آید و آن را همراه با مواد شیرینی از جمله شیره سرو می کنند. در ادامه با عطارباشی همراه باشید تا شما را با این خوراکی لاغری بیشتر آشنا کنیم.

ارده شیره

تابستان دارای مزاج گرم و خشک است به همین دلیل افرادی که دارای طبع صفراوی هستند در این فصل شدیداً دچار بحران جسمی و روحی می‌شوند؛ صفراوی مزاج‌ها تحمل گرمای تابستان را ندارند و این افراد در تابستان نباید از مواد غذایی گرم و خشک استفاده کنند و بهتر است از غذاهای با طبع سرد و تر بیشتر مصرف کنند تا به اصطلاح جگر مصرف‌کننده خنک شود.

فصل زمستان، فصل سرد و تر است و معمولاً افرادی که بلغمی مزاج هستند و دارای طبع سرد و تر هستند در این فصل احساس سرمای بیشتری می‌کنند که باید از مواد غذایی گرم مثل عسل، ارده و شیره استفاده کنند.

ارده شیره یک چاق‌کننده و تقویت‌کننده نیروی جنسی بوده و دیر هضم است؛ منضج دمل‌ها و زخم‌های چرکی و تسکین دهنده درد، گرمی و خشکی عضو است، مزاج گرم و تر دارد و مصلح آن سرکه و عسل است؛ ارده شیره هر دو گرمی و آب روی آتش برای خلاص شدن از رطوبت سردی‌ خوردن هستند.

از کنجد و ارده در درمان اختلالات کبد و کلیه استفاده می‌شود و برای درمان استخوان‌درد و درد مفاصل هم مفید است؛ به دلیل تحرک بالای کودکان، مصرف ارده و حلوا ارده در وعده صبحانه، علاوه بر رساندن انرژی لازم به آنها، باعث تقویت حافظه‌شان هم می‌شود، شیره انگور هم درست مانند خود انگور مقدار قابل توجهی ویتامین «آ»، «ب» و «ث» دارد و در ضمن ضد نفخ هم هست.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *