داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

چربی های پهلو و شکمتان را با زنجبیل بسوزانید

زنجبیل اصالتاً یك گیاه چینی و هندی است و در این كشورها در طول بیشتر از ۴۰۰۰ سال در پخت و پز غذا مصرف شده است.از آنجا كه مردم علاقه وافری به طعم تند و بوی معطر آن داشته اند و نوعی خاصیت گرمایی داشته و برای درمان درد معده مؤثر بوده است، كاشفان و جهانگردان در سرتاسر نقاط گرمسیری آن را كشت داده اند. ریشه این گیاه در درمان سرگیجه،تعریق،تهوع و استفراغ ناشی از بیماریهای حركتی یا دریازدگی مؤثر واقع میشود. این گیاه همچنین گلودرد،سردردها،پاره ای از انواع دردهای قاعدگی و آرتریت وتب و درد ناشی از انواع سرماخوردگیها و آنفلونزا را درمان می كند.

با زنجبیل چربی های پهلو و شکمتان را بسوزانید

معرفی گیاه زنجبیل

ساقه های ریشه دار زنجبیل عبارت از دكمه ای به هم پیچیده،ضخیم و قهوه ای روشن است كه می توانید از بازار محلی نیز آنرا تهیه كنید.از آنجا كه زنجبیل نوعی گیاه زیرزمینی است لذا ساقه ریشه دار این گیاه بخشی از ساقه اصلی است كه برحسب انفاق در زیرزمین رشد و نمو پیدا می كند.ریشه اصلی این گیاه از گره های موجود روی ساقه های ریشه دار آن نمو می كند.بالای سطح زمین ساقه های ۱۲ اینچی دارای برگهای طولانی، باریك،كج و معوج و سبز با گلهای سفید و سبز مایل به زرد قرار دارد.

تركیبات گیاه زنجبیل

فرآورده های حاصله از زنجبیل از ریشه تازه یا خشك آن یا از طریق تقطیر روغن از ساقه آن تهیه میشود. 

اشكال موجود زنجبیل

پس از قطع ساقة ریشه دار این گیاه،مواد شیمیایی فعال موجود در گیاه از قبیل “زینجیبرن”، “بنزابولن”، “جینجرول”، “شوقول” خاصیت ذاتی خود را از دست می دهند.شركتهای دست اندركار و فعال در زمینه فرآورده های گیاهی،زنجبیل را به صورت عصاره،تنتور،انواع كپسول یا روغن آن عرضه می كنند تا از زایل شدن این مواد شیمیایی جلوگیری شود.بنابراین فرآورده هایی را مصرف كیند كه به وضوح در برچسب خودش میزان زنجبیل مورد مصرف شما را ذكر كرده باشد.

می توانید ریشه زنجبیل تازه را نیز بخرید،و با دكم كردن تكه های آن به اندازه نصب كف دست یا با نصف قاشق چایخوری دكمه رنده شده،شسته شده و پوست دار در آب گرم یا با ریختن نیم لیتر آب جوش روی ۳۰ گرم ساقه ریشه دار، چای زنجبیل درست و مصرف كنید.برای اینكار بگذارید چای مورد نظر به مدت ۱۵ دقیقه دم بكشد و سپس روزانه دو لیوان از آنرا میل كنید.دیگر منبع مناسب تهیه زنجبیل همانا زنجبیل كریستال شده است.لیكن فریب لایه پوششی قندی آن را نخورید.چون زنجبیل كریستال شده مزه تندی دارد.

با زنجبیل چربی های پهلو و شکمتان را بسوزانید

زنجبیل به دلیل دارا بودن خواص ترموژنی به سوزاندن چربی ها کمک کرده و سموم را از بدن دفع می کند. در این مطلب از مجله اینترنتی عطارباشی به شما آموزش می دهیم که چگونه با زنجبیل چربی های پهلو و شکمتان را بسوزانید .

روش های استفاده از زنجبیل برای سوزاندن چربی های شکم

رایج ترین شیوه استفاده از زنجبیل استفاده از چای این ریشه درمانگر است. با این حال می توانید با ترکیب آن با مواد دیگر خواص چربی سوزی اش را بالا ببرید. مصرف زنجبیل باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود . 

چای زنجبیل و لیموترش

ویتامین C و آنتی اکسیدان های موجود در لیموترش باعث افزایش فواید زنجبیل برای پاکسازی کبد و بهبود هضم چربی ها می شود. ترکیب این دو ماده باعث می شود چایتان خواص سم زدایی و دیورتیک داشته باشد و چربی بیشتری در ناحیه شکم بسوزانید.

مواد لازم :

مواد لازم مقدار
آب لیموترش نصف یک عدد
ریشه زنجبیل یک تکه متوسط
آب ۱ لیوان معادل ۲۵۰ میلی لیتر
عسل اختیاری

با زنجبیل چربی های پهلو و شکمتان را بسوزانید

روش تهیه:

آب را داغ کرده و قبل از جوش آمدن زنجبیل را به آن اضافه کنید. اجازه دهید به مدت چند دقیقه با حرارت ملایم بجوشد و سپس آب لیموترش را اضافه کنید. چای را هم بزنید و اگر مایل هستید کمی عسل نیز اضافه کنید. قبل از وعده های غذایی یک فنجان از این چای بنوشید.

آب گریپ فروت و زنجبیل

گریپ فروت یک میوه کم کالری است که تأثیر زیادی در کاهش وزن دارد.طعم این میوه خوشمزه است و به راحتی با زنجبیل ترکیب می شود.

مواد لازم :

مواد لازم مقدار
گریپ فروت ۴ عدد
پودر زنجبیل ۱ قاشق کوچک
آب لیموترش اختیاری یک چهارم لیموترش

روش تهیه :

آب چهار عدد گریپ فروت را بگیرید و با یک قاشق پودر زنجبیل و مقدار کمی آب لیموترش مخلوط کنید. این نوشیدنی ها را صبح به صورت ناشتا میل کنید.مصرف منظم چای سبز مانع از تجمع چربی شده و میزان کلسترول خون را کنترل می کند .

چای سبز زنجبیلی

چای سبز به دلیل دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی و تأثیر آن در لاغری شهرت زیادی دارد. مصرف منظم چای سبز مانع از تجمع چربی شده و میزان کلسترول خون را کنترل می کند. این چای باعث بهبود روند هضم غذا می شود. تهیه چای سبز با اندکی ریشه زنجبیل تأثیر باورنکردنی در بهبود سلامتی و حفظ تناسب اندام در کوتاه ترین زمان دارد.

با زنجبیل چربی های پهلو و شکمتان را بسوزانید
با زنجبیل چربی های پهلو و شکمتان را بسوزانید

مواد لازم :

مواد لازم مقدار
چای سبز ۱ قاشق (۱۰ گرم)
زنجبیل تازه ۱ حلقه
آب ۱ لیوان معادل ۲۵۰ میلی لیتر

روش تهیه :

آب را بجوشانید و یک حلقه زنجبیل را به آن اضافه کنید. اجازه دهید با حرارت ملایم به مدت چند دقیقه بجوشد. سپس زیر شعله را خاموش کرده و یک قاشق چای سبز به آن اضافه کنید. ده دقیقه صبر کنید تا چای سبز دم بکشد. توصیه می شود روزانه دو لیوان از این چای بنوشید.

چه مدت زمان می توان از این نوشیدنی ها استفاده کرد؟

برای دریافت خواص سم زدایی این نوشیدنی ها می توانید آن ها را به مدت ۱ ماه میل کنید. سپس دو هفته استراحت کرده و دوباره دوره را شروع کنید. یادتان باشد که نمی شود پرخوری کنید، چربی زیادی مصرف کنید و تحرکی نداشته باشید و انتظار داشته باشید این نوشیدنی ها لاغرتان کنند. حتماً میوه و سبزیجات زیادی در برنامه غذایی تان بگنجانید، دور فست فود و غذاهای چرب را خط قرمز بکشید، مصرف قندتان را کاهش دهید، سر موقع غذا بخورید، خوب بخوابید و در کنار آن از این نوشیدنی ها نیز استفاده کنید.

منبع: بیر کلیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *