آشپزیپیش غذا و دسر

طرز تهیه چیپس نارگیل ساده و خوشمزه

اگر شما عاشق نارگیل و فرآورده های آن هستید ما شما را با یک محصول جدید از خانواده نارگیل آشنا می کنیم . اسنک نارگیلی ، چیپس نارگیل جزء محبوبترین اسنک هاست که تولیدکنندگان بزرگ صنایع غذایی همچون شیرینی جات و شکلات تمایل و توجه خاصی به این محصول دارند .

چیپس نارگیل خودش به تنهایی یک رویه بسیار جالب برای اسموتی‌ها و کاسه‌های اسموتی است اما من اعتراف می‌کنم که چیپس نارگیل ساده یک کم خسته کننده است . پس چرا می‌خواهید خودتان را برای ساختن آنها خسته کنید؟ جواب این است وقتی به آنها چاشنی زده می‌شود، فوق العاده خوشمزه و زیبا هستند!

در این بخش از مجله اینترنتی عطارباشی قصد داریم شما را با طرز تهیه چیپس نارگیل ساده و خوشمزه آشنا کنیم . لطفا همراه ما باشید .

چیپس نارگیل چیست ؟

طرز تهیه چیپس نارگیل ساده و خوشمزه

چیپس نارگیل نوعی اسنک است که از برش گوشت داخلی نارگیل به ورقه‌های نازک تهیه می‌شود . چیپس نارگیل برخلاف چیپس هایی همچون سیب زمینی به صورت طبیعی و بدون هیچگونه افزودنی هایی پخته و خشک می شود اما دارای سایز یکسانی نیستند ودر بسته بندی های گوناگون روانه بازار می شوند. کشورهای ویتنام،تایلند، هند و سریلانکا، اندونزی تولیدکنندگان و عرضه کنندگان این محصول به سرتاسر جهان هستند .

مواد و وسایل لازم

یک عدد نارگیل تازه
پوست کن
سینی فر

دستورالعمل تهیه چیپس نارگیل

۱ – نارگیل را باز کنید و پوسته سخت آن را جدا کنید .

طرز تهیه چیپس نارگیل ساده و خوشمزه

۲ – با استفاده از یک پوست کن سبزیجات ، پوست قهوه‌ای رنگ نارگیل را از تکه‌های خرد شده نارگیل جدا کنید .

طرز تهیه چیپس نارگیل ساده و خوشمزه

۳ – دوباره پوست کن را بردارید و با استفاده از آن، کل نارگیل را به صورت خلال نارگیل درآورید تا موقعی که تمام آن را برش بزنید .

طرز تهیه چیپس نارگیل ساده و خوشمزه

۴ – با استفاده از فر یا دستگاه خشک کن، تراشه های نارگیل را خشک کنید تا زمانی که کاملا خشک شوند .

طرز تهیه چیپس نارگیل ساده و خوشمزه

شما باید با لمس کردن و فشردن آنها، می‌توانید بگویید که آنها خشک شده‌اند یا خیر. اگر هنوز کمی نرم و انعطاف پذیر هستند و براحتی نمی‌شکنند، باید زمان طولانی‌تری آنها را نگهدارید تا خشک شوند . باید به آسانی به دو نیم شوند .

اگر از فر استفاده می‌کنید، پایین ترین دما و اگر از مایکروفر روی شماره یک بگذارید . اگر می‌خواهید چیپس نارگیل را برشته کنید، می‌توانید به حرارت دادن نارگیل در دستگاه خشک کن یا فر ادامه دهید و آنها به آرامی برشته خواهند شد. ابتدا شروع به طلایی شدن می‌کنند، در ادامه به رنگ قهوه ای تیره در می‌آیند.

شما می توانید این فرایند را با بالا بردن درجه حرارت تسریع کنید، اما خیلی دقت کنید! چیپس نارگیل بسرعت و آسانی می‌سوزد . اگر بسوزد، مزه خوبی نخواهد داشت .

مزایا چیپس نارگیل

طرز تهیه چیپس نارگیل ساده و خوشمزه

– چربی طبیعی و سالم

چیپس نارگیل از گوشت نارگیل به طور مستقیم تهیه شده است و گوشت نارگیل خود دارای چربی سالم و به اندازه هست بنابرایرین چربی موجود در چیپس نارگیل خام صد در صد خالص و طبیعی و سالم هست .

– مزه طبیعی

چیپس نارگیل شیرین و خوشمزه و دلچسب است بدون آنکه افزودنی هایی همچون شکر تصفیه شده ویا طعم دهنده های مصنوعی به این محصول اضافه شود .

– منبع غنی از فیبرقابل هضم

میوه نارگیل و فرآورده های آن منبع غنی از مواد غذایی بالا همچون مواد معدنی و فیبر قابل هضم هستند لکن فرآورده های خشک همچون چیپس نارگیل از فیبر بالایی نسبت به میوه تازه برخوردارند و به طور طبع فیبر تاثیر بسزایی در سیستم ایمنی بدن بویژه در دستگاه گوارش دارند .

طرز تهیه چیپس نارگیل ساده و خوشمزه– غذای سالم و طبیعی

فرآیند تولید چیپس نارگیل از کاشت دانه نارگیل تا برداشت نارگیل و تولید و بسته بندی چیپس نارگیل به صورت ارگانیک و صد در صد طبیعی صورت می گیرد و این مزیت بالایی است که تمامی مصرف کنندگان به این نکته توجه بالایی دارند.

– ماندگاری بالا

چیپس نارگیل تا ۱۵ ماه تازه باقی می ماند به شرط آنکه بسته بندی آن مناسب باشد.

– بهره وری بالا

چیپس نارگیل بواسطۀ داشتن ویژگی های بالا به عنوان یک میان وعده پرانرژی میان مصرف کنندگان شناخته می شود لذا تولیدکنندگان موادغذایی خلاقیت های بالایی در جهت مصرف بالای این محصول قرار داده اند ازجمله آن تولید انواع اسنکهای نارگیلی با طعمهای متفاوت همچون عسلی، شکلاتی، دارچینی، فلفلی و غیره. این دسته از خلاقیت ها موجب شده است که این محصول قابلیت عرضه در بازار رقابتی اسنکها را داشته باشد.

منبع: بیر کلیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *