داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

درمان نیش حشرات با نسخه های خانگی و سنتی

چیزی به پایان فصل تابستان نمانده و با تمام شدن فصل گرما، حشرات نیز ناپدید شده و کمتر دیده می‌شوند. اما هنوز یک ماه به پایان تابستان باقی مانده و حشرات تمام زور خود را خواهند زد که شما را نیش بزنند. در این نوشتار به بررسی نسخه‌های طبیعی برای درمان نیش حشرات و همچنین جلوگیری از گزیده شدن می‌پردازیم.

نیش حشرات

برای پیشگیری از گزیدگی

به گزارش عطارباشی به نقل از «مایندبادی‌گرین» پشه‌ها و حشرات دیگر نسبت به بسیاری از مواد طبیعی حساس بوده و از نزدیک شدن به آنها دوری می‌کنند. در ادامه این مواد را معرفی می‌کنیم:

۱.آروماتراپی

یک یا دو قطره از روغن‌های چوب سدر، سنبل هندی، اسطوخودوس یا درخت چای را بر روی نقاط نبض مانند مچ دستان، پشت زانوها و پشت گوش‌ها بمالید تا حشرات موزی و آزاردهنده را از خود دور کنید. اگر به روغن‌های گیاهی دسترسی ندارید، می‌توانید از گیاهان معطر مثل اسطوخودوس یا رزماری استفاده کنید.

۲.تغییر در رژیم غذایی

مصرف کپسول‌های مکمل ۵۰۰ میلی‌گرمی سیر، ۳ تا ۴ مرتبه در روز شما را به هدفی بدمزه و ناخوشایند برای حشرات تبدیل می‌کند. هنگام بیرون رفتن از منزل، از مصرف زیاد شکر، الکل و میوه‌ها و آبمیوه‌های گرمسیری خودداری کنید. برخی از مردم باور دارند که این مواد غذایی باعث جذب شدن حشرات به شما می‌گردند.

دافع طبیعی حشرات

به جای استفاده از مواد و داروهای شیمیایی مضر برای دور کردن حشرات، می‌توانید از یک بطری معجون گیاهی استفاده کنید.

کافیست ¼ فنجان روغن بادام یا آفتابگردان را با ۵ قطره از روغن اکالیپتوس، روغن اسطوخودوس، روغن درخت چای، روغن علف لیمو و روغن رزماری (هر روغن یک قطره) ترکیب کنید.

بهبود نیش حشرات با نسخه‌ی گیاهی

۱.نیش مورچه و زنبور

برای نیش زنبور کافیست از سرکه‌ی سیب، خاک‌رس مرطوب شده با سرکه یا آب، آب خیار و یا ضماد برگ درخت موز سبز استفاده کنید. می‌توانید از روغن اسطوخودوس یا درخت چای استفاده کنید. همچنین مالیدن یک خمیر که ترکیبی از جوش شیرین و سرکه‌ی سیب است کمک می‌کند تا اسید فرمیک موجود در نیش خنثی شود.

۲.نیش کرم پیله‌ساز و هزارپا

برای درمان نیش این حشرات از روغن اسطوخودوس به طور موضعی استفاده کنید. همچنین عصاره‌ی مخروط‌سانان را می‌توانید به طور موضعی یا خوراکی استفاده کنید.

۳.نیش پشه

فندق، آب لیمو، پودر مرطوب ویتامین ث، سرکه‌ی سیب، نعناع، ضماد برگ درخت موز سبز، روغن اسطوخودوس و روغن درخت چای انتخاب‌های خوبی برای درمان نیش پشه هستند.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *