درمان بیماریسلامتیسلامتی آقایاننکات سلامتی

تاثیر قد و دور کمر، در ابتلا به سرطان مهاجم پروستات

آیا مردان با جثه بزرگ، مستعد سرطان مهاجم پروستات هستند؟

مطالعه جدیدی بیان می‌کند که هرچه یک مرد جثه بزرگتری داشته باشد، خطر ابتلا به سرطان مهاجم پروستات و مرگ ناشی از آن، در او بیشتر است.

به گزارش MedLinePlus، محققان دریافتند که هر ۴ اینچ قد اضافه، شانس ابتلای یک مرد به پروستات پرخطر را ۲۱ درصد و شانس مرگ بر اثر سرطان پروستات را ۱۷ درصد بالا می‌برد.

این قضیه در ارتباط با اندازه دور کمر نیز صادق بود. هر ۴ اینچ افزایش در اندازه دور کمر، شانس ابتلا به سرطان مهاجم پروستات را تا ۱۳ درصد و خطر مرگ بر اثر این سرطان را تا ۱۸ درصد افزایش می‌دهد.

محقق راهبر این مطالعه، اورورا پرز-کورناگو، اپیدمیولوژیست تغذیه دانشگاه آکسفورد انگلستان، گفت: «من قطعاً فکر می‌کنم که این نتایج باعث تشویق مردان به داشتن وزن سالم می‌شود.»

پرز-کورناگو و همکارانش با استفاده از داده‌های مربوط به، نزدیک به ۱۴۲ هزار مرد در هشت کشور اروپایی که در یک مطالعه بسیار بزرگ سرطان و تغذیه شرکت کرده بودند، به نتایج خود دست یافتند.

به گفته پرز-کورناگو، مطالعات پیشین، به یک پیوند بالقوه بین سرطان پروستات و قد و وزن افراد اشاره کرده‌اند اما این اولین مطالعه‌ای است که به ارزیابی این عوامل در خطر ابتلا به سرطان مهاجم یا کند می‌پردازد.

منبع: salamaneh.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *