8 اشتباه رایج در اندازه گیری وزن با ترازو

۸ اشتباه رایج در اندازه گیری وزن با ترازو

از نظر سلامتی، ترکیب بدن بسیار مهم‌تر از وزن بدن می‌باشد. بعضی از افراد سنگین وزن، چربی نسبتا کمی دارند، و بعضی از افراد سبک وزن‌تر، درصد چربی بدن بالایی دارند. زمان، مکان، شرایط و وزنه ای که با آن خود را وزن می کنید در اندازه گیری دقیق وزنتان موثر هستند. برخی افراد در هنگام وزن کردن خود دچار اشتباهاتی می شوند که وزنشان را یا کمتر و یا بیشتر از اندازه ی واقعی نشان می دهد.

در این قسمت از مجله اینترنتی عطارباشی قصد داریم شما را با اشتباهات رایج در اندازه گیری وزن با ترازو آشنا نماییم با ما همراه باشید!

اشتباه اول

اشتباهات رایج در اندازه گیری وزن
وزن کردن روزانه در بیشتر موارد، غیر ضروری و ناسالم است و اغلب منجر به افکار و رفتار وسواسی می‌شود. در بیشتر مواقع برای اکثر افراد، وزن کردن بطور هفتگی مناسب خواهد بود.

اشتباه دوم

صبح، ظهر یا شب روی وزنه می روید. در این صورت وزن دقیقتان را نخواهید دانست. بهترین زمان برای وزن کردن صبح و به صورت ناشتا است. در این صورت است که وزن دقیقتان را خواهید فهمید.

اشتباه سوم

بهتر است که همیشه خودتان را با یک ترازو وزن کنید. به این ترتیب، حتی اگر ترازو کاملا تنظیم نباشد، شما در مورد کاهش یا افزایش وزنتان به نتایج دقیق‌تری دست پیدا خواهید کرد.

اشتباه چهارم

اشتباهات رایج در اندازه گیری وزن
ترازو را روی فرش، موکت و به طور کلی سطوح نرم قرار ندهید. در این صورت نقاط فشار یکسان نخواهد بود و شما به وزن واقعی تان واقف نخواهید شد.

اشتباه پنجم

لباس‌ها می‌توانند تا ۴ کیلو وزن داشته باشند! بنابراین برای دقت بیشتر، ترجیحا خودتان را بدون لباس وزن کنید. اگر ممکن نیست، تا جایی که امکان دارد لباس کمتری بپوشید و در هر بار وزن کردن، از همان لباس استفاده کنید.

اشتباه ششم

خیلی از افراد درست بعد از جلسه ورزشی روی ترازو می روند. اما لازم است که در طول جلسات ورزشی آب زیادی بنوشید. از طرف دیگر وزن باعث افزایش حجم عضلانی می شود و وزن را بیشتر نشان می دهد. بنابراین بعد از این از وزن کردن خود بلافاصله بعد از ورزش خودداری کنید.

اشتباه هفتم

اشتباهات رایج در اندازه گیری وزن
بدن خانم ها در دوران قاعدگی دچار ورم و احتباس آب می شود. در نتیجه در این ایام ترازو وزنشان را بیشتر از وزن واقعی نشان می دهد. بنابراین بهتر است در این ایام نیز از وزن کردن خود خودداری کنید.

اشتباه هشتم

رفتن روی ترازو به طرز فکرتان بستگی دارد. اگر فکر می‌کنید و باور دارید که یک تجربه‌ی استرس آور است، همینطور هم خواهد بود. وزن کردن، می‌تواند یک تمرین ساده‌ی جمع آوری داده، یا یک اتفاق پریشان کننده باشد.

اگر نمی‌توانید ترستان از ترازو را کنترل کنید، شاید بهتر باشد برای مدتی از یک ابزار ارزیابی دیگر استفاده کنید. اندازه گیری هفتگی دور کمر، تست ماهیانه‌ی ترکیب بدن، و انواع آزمایش‌های تناسب اندام، همگی جایگزین‌های مناسبی هستند.

منبع: بیر کلیک

نویسنده مطلب:




پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.