تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزننکته های تغذیه ای

لاغری ساده با تغییر عادات کوچک و ساده در رژیم غذایی

با سبک‌های زندگی ناسالم امروزی، یکی از هدف‌ها و اولویت‌های بسیاری از مردم کاهش وزن است. روش های کم کردن وزن فراوان هستند، اما ساده‌ترین آنها کدام است؟ تغییر عادات کوچک و ساده در رژیم غذایی می‌تواند به طور چشمگیری به شما در لاغر شدن کمک کند.

روش های کم کردن وزن

به گزارش عطارباشی به نقل از «تودی» همه می‌توانند با تغییرات کوچک کنار آیند. می‌توانید هر روز یک تغییر کوچک در رژیم خود اعمال کنید که نیاز نباشد فشار زیادی را تحمل کنید.

درباره قهوه بیشتر فکر کنید

به جای نوشیدن یک قهوه‌ی پُر از شکر و کالری، بهتر است یک قهوه‌ی ساده‌ی شیرین نشده به همراه شیر بادام و دارچین میل کنید. می‌توانید با شیر بادام و دارچین طعمی عالی به قهوه دهید و هفته‌ای ۱۶۰۰ کالری کمتر دریافت کنید.

نوشابه را ترک کنید

این توصیه بدیهی است، اما انجام آن دشوار می‌باشد. جایگزین کردن نوشابه با آب ساده می‌تواند یکی از بهترین روش های کم کردن وزن باشد و با گذشت زمان شما را لاغر کند. به طور کلی لازم است که از مصرف شیرین‌کننده‌های مصنوعی که در بسیاری از محصولات غذایی یافت می‌شوند خودداری کنید.

نودل کدو را جایگزین پاستا کنید

خوردن نودل‌های کدو به جای پاستا، آن هم تنها یکبار در هفته می‌تواند در درازمدت به کاهش وزن کمک کند. این عادت غذایی همچنین می‌تواند برای افرادی که به دیابت و کبد چرب مبتلا هستند مفید باشد و وابستگی به انسولین را کاهش دهد.

از نوشیدنی‌های شیرین و الکلی دوری کنید

به طور کلی الکل برای بدن ما مناسب نیست و می‌تواند مشکلات فراوانی به وجود آورد. از آن بدتر نوشیدنی‌هایی هستند که هم الکل داشته و هم سرشار از شکر هستند. پین کولاداس و مارگاریتا از این دسته نوشیدنی‌های می‌باشند. سعی کنید این موارد را با نوشیدنی‌های طبیعی و سالم جایگزین کنید تا هفته‌ای ۱۰۰۰ کالری کمتر دریافت کرده و زودتر لاغر شوید.

سس سالاد خانگی

سس‌های کارخانه‌ای پُرکالری را با سس خانگی سالم و کم‌کالری جایگزین کنید. این کار یکی از بهترین روش های کم کردن وزن می‌باشد.

عصرانه‌ی سالم بخورید

از خوردن میان‌وعده‌های ناسالم مانند چیپس و پفک خودداری کنید و با استفاده از مواد غذایی سالم و ارگانیک یک عصرانه‌ی طبیعی و مغذی درست کنید. بسته‌های معمولی چیپس به طور متوسط دارای ۱۴۰ کالری هستند که برای میان‌وعده بیش از اندازه است.

برنج گل کلم را امتحان کنید

این نوع برنج در سراسر جهان پیدا می‌شود و تهیه‌ی آن بسیار آسان است. گل کلم یکی از بهترین نوع سبزیجات بوده و برای کاهش خطر سرطان مفید است. جالب است بدانید که یک فنجان از این نوع برنج تنها حاوی ۴۰ کالری بوده، در حالی که همین میزان از برنج معمولی ۱۷۰ کالری دارد. اگر در هفته تنها ۳ مرتبه برنج گل کلم را جایگزین برنج معمولی کنید، سالی ۲۰۰۰۰ کالری کمتری دریافت خواهید کرد!

منبع : گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *