دهان و دندانسلامتی

روش جدیدی که درد را طی درمان بیماری‌های لثه حذف می‌کند

روش جدیدی که جوانی را به دندان‌هایتان بازمی‌گرداند.

دانشمندان وعده ظهور نوعی جراحی لیزر نوآورانه را داده‌اند که به گفته آنها درد را طی درمان بیماری‌های لثه حذف می‌کند و از طریق آن می‌توان دندان‌ها را بدون ترس از مشکلات شیوه سنتی مرسوم در عرصهٔ کنونی دندانپزشکی جوانسازی کرد.
از استفاده‌های اصلی واقعیت مجازی (virtual reality یا VR) تا تحول مسواک‌های اتوماتیک، نوعی نوآوری جذاب و جالب به حوزه دندانپزشکی دارد راه پیدا می‌کند که شیوه‌ای کمتر تهاجمی با درد کمتر و به گفته پدیدآورندگانش از سوی اداره غذا و داروی امریکا نیز تایید شده است.
روش پیوستی جدیدی موسوم به «دستیار لیزری» یا LANAP، تکنیکی تازه به شمار می‌رود که شامل بکارگیری یک برش‌دهنده لیزری دندانی برای حذف بافت بیمار و مشکلدار بین دندان و لثه‌هاست. این راهکار، بدون آن‌که به بافت سالم ضرر و آسیبی برساند، میکروب‌هایی را از بین می‌برد که باعث عفونت لثه می‌شوند.

به گزارش دیجیتال‌ترند، چنین نتیجه‌ای، بویژه از آن رو مهم است که بیماری‌های لثه‌ای به گونه‌ای فزاینده با بیماری‌های سیستمیک از جمله مشکلات قلبی، آلزایمر، سرطان، دیابت و موارد دیگری از این دست در ارتباطند.
«رابرت گرِگ»، یکی از دندانپزشکان دخیل در ابداع این روش با توضیح بیشتر درباره آن گفت: «در ابتدا ما می‌خواستیم امیدی به افرادی بدهیم که از دندان‌هایشان ناامید شده‌اند، اما پس از آن، ایده نجات دندان‌ها رشد کرد. پس از ۱۰ سال تحقیق حالا نتایج اثباتی اثربخشی پیش روی بیمارانی قرار می‌گیرد که می‌خواهند دندان‌های خودشان را حفظ کنند و از انجام جراحی سنتی مرتبط هم خودداری کنند. آنها اکنون گزینه دیگری هم دارند: راهکاری بدون تیغ‌انداختن سنتی، بدون بخیه‌زدن، و بدون قرابت با درمان توام با ترس و اضطراب».
به گفته دست‌اندرکاران، این تکنیک نیاز به انجام عمل جراحی پریودنتال را (که روشی بسیار تهاجمی و اغلب درناک محسوب می‌شود) برطرف کرده، به کمک لیزر صورت می‌گیرد و بیمارانی که تحت درمان و جراحی با آن قرار گرفته‌اند، ناراحتی بسیار اندکی را تجربه کرده‌اند. همچنین اکثر بیماران درمان‌شده از این راه، نیازی به تجویز نسخه برای دریافت دارو ندارند.

منبع: سلامت آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *