بارداریسلامتینکات سلامتی

آقایان در سقط جنین و حمایت از همسر چه نقشی دارند؟

سقط جنین متأسفانه تا حدزیادی رایج است ولی اشاره به اینکه چگونه اتفاق افتاده بسیار مشکل است ودلیل آن این است که بسیاری ازسقط جنین ها وقتی رخ می دهد که حتی خانم ها اطلاعی از بارداری خود ندارند. تقربا ۱۵ تا ۲۰ درصد بارداری های تائید شده نهایتا به سقط جنین ختم می شوند. سقط جنین دلایل متعددی دارد. اصلی ترین علت آن این است که بارداری درزمان وشرایط مناسب رخ نداده است. هنگامی که سقط جنین آغاز می شود هیچ معالجه پزشکی برای متوقف کردن آن وجود ندارد. دراین مطلب از مجله اینترنتی عطارباشی به بررسی نقش آقایان در سقط جنین و حمایت از همسر می پردازیم.

۱ – شریک غم همسرتان باشید

اگر پزشک معالجتان به شما وهمسرتان بگوید که بچه سقط شده است بی شک احساس ناراحتی ، شکست وافسردگی خواهید داشت. به احتمال زیاد ظاهر همسرتان در حال تغییر بوده ودر حال تفکر برای مادر شدن و شمادر حال تفکر برای پدر شدن ، ولی به جای آن حالا شما افسرده و ناراحت شده اید. اما به دلیل اینکه تعداد زیادی از سقط ها در ۱۲ هفته نخست بارداری اتفاق می افتد برخی ازخانم ها اطلاع ندارند که باردار هستند یادرصورتی که بدانند این خبررا با فردی درمیان نگذاشته اند ، این مسئله موجب بیشتر شدن غم واندوه ناشی ازسقط می شود.

برخی هستندکه معتقد هستند صحبت کردن درمورد سقط جنین می تواند به آنها کمک کند. شمامی توانید اجازه دهید که همراهان نزدیک و اطرافیان بدانند که کودک شما چه معنی برای شما دارد ،چه کمک هایی شما احتیاج دارید وچقدر می خواهید تجربیاتتان رامنتقل کنید . درصورتی که شما احساس خوبی برای حرف زدن ندارید می توانید درمورد مسائل بنویسید.

۲ – حمایت از همسر

بااین که سقط جنین یک رویداد ناگوار برای هر دوی شما است امااین اتفاق به شکل فیزیکی برای همسرتان اتفاق می افتد. درصورتی که خون ریزی همسرتان برای روزها یاهفته ها بعداز سقط ادامه داشته باشد این اتفاق به صورت عادی می افتد. فراموش نکنید که همسرتان در یک وضعیت احساسی سرد قرار دارد. احتمال دارد با بچه در حال رشد رابطه ویژه ای برقرار کرده باشد. او ممکن است شکم خودرا نوازش می کرده یا با خودش صحبت می کرده است. بسیار آسان است به همسرتان گوش کنید وشانه ای برای گریه کردن به او بدهید ، اکثر اوقات این بیشترین چیزی است که همسرتان می خواهد.

۳ – مراقبت ازخود و همسرتان

شما و همسرتان احتیاج به زمان وحمایت دارید. زمانی رابرای انجام کارهای فرح بخش اختصاص دهید مثل برخی کارها که موجب آرامش خاطر شما می شود. این می تواند موجب بهبود روابط شما شود و احساسات مثبتی در شما ایجاد می کند.

۴ – تلاش برای بارداری مجدد

شما یا همسرتان احتمال دارد علاقه مند باشید تامجددا برای بچه دار شدن اقدام کنید . احتمال دارد از طرف خانواده ، دوستان وهمکاران برای بارداری مجدد تحت فشار باشید. ترمیم و اصلاح یک شبه صورت نمی گیرد و فرآیند آن برای هر شخصی متفاوت است. بارداری مجدد شاید طول بکشد. درصورتی که این اتفاق بیافتد احساس غم وترس و ناامیدی ممکن است بدتر شود .

۵ – کمک گرفتن

درخصوص سقط جنین می توان گفت این باورممکن است دشوار باشد اما سرانجام شما وهمسرتان راه نجات ازغم و غصه راپیدا می کنید. زندگی ادامه دارد اماشما تغییر خواهید کرد بعضی اوقات زیاد بعضی اوقات کم اگر شما به طورکامل روی همسرتان تمرکز کرده باشید می توانید یک قدم مثبت دراحساساتتان بردارید.

منبع: بیرکلیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *