تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزنورزش

اشتباهات رایج ورزشی که به شما آسیب می رساند!

امروزه بسیاری از توصیه‌های ورزشی، علمی نبوده و خود این گفته‌ها، جزو اشتباه رایج ورزشی به شمار می رود؛ بیشتر آنها ممکن است موجب آسیب به شما نیز بشوند.

آماده رفتن به باشگاه برای انجام ورزش های مورد علاقه‌تان شده‌اید؟ صبر کنید، قبل از اینکه بند کفش‌ های‌تان را ببندید و به سمت باشگاه بروید، بهتر است توصیه‌های سایت فیتامین در مورد اشتباهات رایج ورزشی در باشگاه‌ها را بخوانید.

همه ما با صحنه‌های عجیبی در باشگاه روبه‌رو شده‌ایم که دقیقاً مشخص نیست که فرد با وسیله ورزشی مشغول انجام چه حرکتی است!

برای مثال با دستگاه‌های ورزشی مربوط به قفسه سینه، مشغول تقویت عضلات پایین تنه می شوند! یا با دستگاه پارویی، بر روی عضلات همسترینگ کار می‌کنند؛ یا اینکه با سیم‌کش به گونه‌ای کار می‌کنند که مثل یویو جلو و عقب می‌شوند.

اگر ندیده باشید، ویدئوهای آنلاینِ چنین اشتباهات ورزشی در اینترنت موجود است؛ به هیچ وجه دیدن آنها را از دست ندهید!

گاهی اوقات این اشتباهات، خطرناک‌تر از حد تصور و شوخی کردن بوده و ممکن است منجر به شکستگی و پارگی شده و تا مدت ها شما را از ورزش دور کند.

در هرصورت، اشتباهات ورزشی اتفاق می‌افتد؛ حتی گاهی اوقات ممکن است این اشتباهات، مورد تأیید دیگران قرار گرفته و افراد دیگر را تشویق به انجام این اشتباه بکند.

حتماً دوستانی دارید که از رکورد شخصی اسکات یا ارتفاع پرش‌شان فیلم می گیرند و داخل شبکه‌های اجتماعی پخش می کنند؛ اینها تمام اشتباهات ورزشی است که اعضای باشگاه مرتکب می‌شوند.

در ادامه با فیتامین همراه باشید، شما را با رایج‌ترینِ این اشتباهات آشنا خواهیم نمود:

از این ۶ اشتباه رایج ورزشی آگاه شوید

اشتباه شماره ۱: انجام بیش از حد ورزش‌های هوازی و استفاده ناکافی از وزنه

رایج‌ترین اشتباهی که در باشگاه مشاهده می شود، انجام بیش از حد ورزش‌های هوازی برای لاغری و کاهش وزن است.

بسیاری از افراد به محض اینکه احساس افزایش وزن می کنند، به سراغ تردمیل و دستگاه الپتیکال و یا دوچرخه می روند.

تصور آنها این است که با عرق کردن و کالری‌سوزی، این چربی های اضافه، خواهند سوخت؛ بله، درست است که ورزش هوازی باعث کالری‌سوزی می‌شود؛ اما برای تغییر فرم بدن نیاز به وزنه زدن دارید؛ اگر دنبال دستیابی به نتایج دلخواه‌تان هستید، نباید وزنه زدن را به کلی حذف کنید.

متأسفانه بسیاری از بانوان حاضر در باشگاه گمان می‌کنند که اگر دست به وزنه‌ها بزنند، هر چند که وزنه‌ها سبک باشد، خیلی زود اندام‌شان شکلی مردانه خواهد گرفت و دیگر ظرافت زنانه نخواهند داشت.

همیشه به عنوان یک خانم به‌خاطر داشته باشید که خانم‌ها دارای سطح پایینی از تستوسترون در خون هستند و احتمال ندارد به این راحتی‌ها بدن‌شان حجیم شده و فرمی مردانه به خود بگیرد.

اشتباه شماره ۲: اصلا تمرین نمی‌کنید

بسیاری از افراد، از حضور در باشگاه ترس دارند و بزرگترین چالش زندگی آنها، رفتن به باشگاه است؛ بزرگترین اشتباه ورزشی که می‌توانیم به آن اشاره کنیم، ورزش نکردن است.

بله، ما هم تأیید می‌کنیم که باشگاه می‌تواند جای ترسناکی باشد؛ به خصوص برای افرادی که تازه در باشگاه ثبت نام کرده‌اند؛ اما پیروی از یک برنامه ورزشی مناسب، با اهداف شما و کمک گرفتن از مربی در باشگاه، از همه اشتباهات جلوگیری خواهد کرد.

نترسید و در باشگاه نام نویسی کنید و یا اینکه نسبت به دریافت برنامه ورزشی آنلاین اقدام کنید.

اشتباه شماره ۳: شکل نادرست تمرینات

بسیاری از افراد، تمرینات را به شکل نادرست انجام می‌دهند؛ مثلاً وزنه‌ای را انتخاب می‌کنند که بیش از حد سنگین بوده و دیگر توانایی تمام کردن ست‌ها را نخواهند داشت.

همچنین اگر تکنیک حرکت اشتباه باشد، عضلات اشتباهی را مورد هدف قرار خواهید داد. اگر از شیوه درستِ انجام حرکت اطمینان ندارید، هیچ اشکالی ندارد؛ چرا واهمه دارید؟! تنها کافی است از کسی که می‌داند بپرسید؛ از پرسیدن نترسید، فقط از اینکه احتمال دارد آسیب ببینید، بترسید.

اشتباه ورزشی ۴: برنامه ورزشی نامناسب

برنامه ورزشی نامناسب، ترسناک‌ترین اشتباهی است که ممکن است برای‌تان پیش بیاید؛ عده‌ای هستند که بین دستگاه‌های ورزشی رایگان باشگاه، همیشه جا به‌جا می‌شوند و هیچ برنامه‌ای ندارند. تمریناتی که انجام می‌دهید باید در راستای هدف شما باشد، وگرنه مشغول درجا زدن هستید.

عده دیگری نیز هستند که بعد از چند جلسه باشگاه رفتن، دیگر احساس حرفه‌ای بودن می‌کنند؛ خودشان برای خودشان برنامه می‌نویسند و اجرایی می‌کنند! این کار اشتباه محض است.

اشتباه ورزشی ۵: به بدن‌تان استراحت نمی‌دهید

یکی دیگر از بزرگترین اشتباهاتی که در باشگاه شاهد آن هستیم، دنبال‌کردن نوعی برنامه ورزشی است که در آن استراحت معنایی ندارد.

بعد از هر هشت هفته تمرین، حداقل یک هفته به خودتان استراحت دهید تا بدن‌تان ریکاوری انجام دهد؛ این تنها راهی است که می توانید از پیشرفت‌تان مطمئن شوید.

اشتباه شماره ۶: تمرینات قدیمی را همیشه تکرار می‌کنید

تکرار، یکی دیگر از اشتباهاتی است که می‌توانید مرتکب شوید؛ متأسفانه ورزشکارانِ تازه‌ کار زیادی را می‌بینیم که هفته‌ها و ماه‌ها با همان وزنه‌های قبلی تمرین می‌کنند! هیچ افزایش وزنی در تمرینات‌شان شاهد نیستیم، این باعث می‌شود تغییری در وضعیت جسمی‌شان اتفاق نیفتاده و همیشه درجا بزنند؛ برای مشاهده پیشرفت، همیشه باید به وزن وزنه‌ها اضافه کنید.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *