پرهیزاتدهان و دندانسلامتینکات سلامتی

آنچه باید قبل از بریس دندان بدانید و انجام دهید

نکات مهم قبل از ارتودنسی و بریس دندان

بریس دندان یا ارتودنسی روشی درمانی است برای رفع ناهماهنگی دندان ها .به هم ریختگی و نامنظمی دندان ها یکی از ناراحتی های نوجوانان است بخصوص در سنین مدرسه باعث خجالتی شدن وکمبوداعتمادبنفس فردمی شود اگرقصددرمان دارید نکات زیر را رعایت کنید.

آنچه باید قبل از بریس دندان بدانید و انجام دهید

تحقیق کنید:بریس دندان

بریس دندان

امروز علاوه بر بریس قدیمی فلزی انواع مختلف دیگر مثل ارتودنسی سرامیکی که همرنگ دندان هاست خیلی مشخص نیست و دیگری ارتودنسی مشابه نمونه قدیمی و گرانتر است و نوعی دیگر که بریس نامرئی نام داردهنگام غذا خوردن می شود آن را جابه جا کرد سعی کنید نوعی را که برایتان کم هزینه تر و متناسب با سبک زندگی تان است انتخاب کنید
به فواید ارتودنسی و اهمیت آن بیشتر توجه کنید:
طبیعی است که از بریس دندان به دلیل درد و ظاهر آن دوری کنید و نگران باشید جنبه مثبت آن را نگاه کنید ارتودنسی باعث یک دست وصاف شدن دندان می شود که می توانید لبخندی زیبا داشته باشید در طول درمان می توانید وقتی برای سفت کردن بریس ها به پزشک مراجعه می کنید از رنگهای مختلف براکت ها یا بند ها استفاده کنید

برای بریس دندان حتما به سراغ پزشکی ماهر بروید

تاانجاکه می توانید دندانپزشکی را پیدا کنید که در زمینه بریس متخصص باشد قبل از اینکه تصمیم قطعی را بگیرید با ۲ یا ۳ پزشک مشورت کنید پزشک خوب پزشکی است که همه چیز را خوب و طبق شرایط شما صادقانه بگوید.
غذاهای ملین بخورید
همچنین بخوانید : با روش های ارتودنسی بیشتر آشنا شوید
بدانید چند روز بعد از بریس احساس درد و ناراحتی می کنید به همین دلیل بهتر است از غذاهای نرم و روان مثل سوپ میوه و سبزیجات پوره استفاده کنید در واقع هر دفعه بعد از سفت کردن بریس ها این کار را تکرار کنید.
مراقبت از دندان ها را بیش از پیش جدی بگیرید
بریس ها هم نیاز به تمیزی و پاک کردن دارندچون غذا به راحتی بین این سیم فلزی گیر می کند و باعث فساد و پوسیدگی دندان هامی شود به همین منظور برای جلوگیری از پوسیدگی دندان از مسواک های مخصوص و نخ دندانبعد از هر وعده غذایی استفاده کنید وهرگونه سوالی داشتید از پزشک بپرسید.
بدانیدازچه چیزی بایداجتناب کنید
خوردن بعضی از غذاها را در طول دوره ای که بریس دارید محدودکنیدمثل غذاهایی که نیاز به جویدن زیاد دارد در این مورد می توانید با پزشک مشورت کنیم که چه غذاهایی را نباید بخورید قبل از اینکه تصمیم بگیرید ارتودنسی کنیدغذاهایی راکه هوس کرده ایدخوب بخورید.
آرامش داشته باشید
قبل از اینکه بریس بزارید ممکن است احساس مشقتی داشته باشید اما سعی کنید باانجام کارهای موردعلاقه ورزش مدیتیشناعصاب خود را آرام کنید دربیشترمواقع بریس ها ۱ تا ۳ سال با شما هستندبنابراین باید نحوه مراقبت از آنها را یاد بگیریدوبه وجود انهاعادت کنید.
منبع: نمناک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *