آشپزیخوراک و خورش

دستور تهیه خورش سیب و آلبالو

در این بخش از مجله اینترنتی عطارباشی شمارا با طرز تهیه خورش سیب و آلبالو یکی از غذاهای سنتی و معروف کرمانشاه آشنا می نماییم. با ما همراه باشید تا با مراحل تهیه این خورش خوشمزه آشنا شویم!

مواد اولیه خورش سیب و آلبالو

مغز ران گوسفند:  ۲۵۰ گرم
سیب سبز:  یک عدد
گوجه فرنگی کنسرو شده: دو عدد
آب آلبالو: ۲۵۰ میلی لیتر
شکر: ۳۰ گرم
آلبالو بدون هسته: ۲۵۰ گرم
آب لیمو تازه: یک عدد
پیاز داغ: ۱۰ گرم
قرص عصاره گوشت: یک عدد
زردچوبه: یک دوم قاشق چایخوری
نمک و فلفل: سیاه به میزان لازم
روغن مایع: به میزان لازم

طرز تهیه خورش سیب و آلبالو

سیب را تمیز بشویید سپس پوستش راجدا کرده وآن را در اندازه مکعب های ۱.۵ در ۱.۵ سانتی متری تکه تکه کنید و دردرون ظرفی قرار داده وبه آب لیموترش آغشته کنید تا رنگش تغییر و سیاه نشود. سپس شکررا روی آلبالو داخل کاسه ای بریزید وبه مدت ۴۰ دقیقه دریخچال قرار دهید. گوشت راهمراه بامقداری روغن درون تابه ای تفت دهید تارنگ آن تغییر کند. سپس پیازداغ را به گوشت افزوده وبعد از چندثانیه تفت دادن، مقداری آب جوش، عصاره گوشت وکنسرو گوجه فرنگی را به گوشت اضافه کنید و به مدت یک ساعت روی حرارت ملایم با دربسته بپزید.

طرز تهیه خورش سیب و آلبالو
طرز تهیه خورش سیب و آلبالو

آلبالو را ازیخچال خارج کرده، داخل شیرجوشی ریخته وبه آن آب آلبالو رااضافه کنید و به مدت نیم ساعت روی حرارت ملایم بپزید تا کمی غلیظ تر شود. بعد آن رابه مخلوط گوشت اضافه کنید. قطعه های سیب را به مدت ۵ دقیقه درمقداری روغن داغ تفت دهید. ۲۰ دقیقه بعداز افزودن آلبالو، سیب تفت داده شده را به خورش اضافه کنید وبعد از چند دقیقه دقیقه که خورش به غلظت رسید، نمک و فلفل آن را اندازه کرده واز روی حرارت بردارید و همراه باچلو میل نمایید.

منبع: بیر کلیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *