آشپزیپیش غذا و دسر

دستورتهیه Frappe نوشیدنی یخی فرانسوی

“فراپه” (Frappe’) یک واژۀ فرانسوی است و به نوشیدنی یخی گفته می شود که از پوره یک یا چند نوع میوه همراه با یخ تهیه می شود؛ گاهی هم به عنوان دسر با سس شکلاتی سرو می شود. شاید بتوان گفت چیزی شبیه “یخ در بهشت”!در این بخش از مجله اینترنتی عطارباشی  طرز تهیه Frappe یک نوشیدنی یخی فرانسوی را برایتان آورده ایم.

“Coffee Frappe” یا “Mocha Frappe” هم به نوشیدنی گفته میشود که از ترکیب قهوه، شیر، شکلات و پودر کاکائو و یخ تهیه شود.طبق تحقیقات انجام‌شده سرانه مصرف محصولات لبنی در ایران تقریباً یک‌چهارم سرانه مصرف آن در اروپاست. به همین دلیل است که اغلب کودکان امروزی توان مقاومتی پایینی در برابر عوامل بیماری‌زا دارند اما باید بدانید و آگاه باشید که مصرف شیر و فرآورده‌های آن، نیاز روزانه بدن ماست. به گفته متخصصان علوم غذایی، کودکان زیر هفت سال به ۱٫۵ لیوان، نوجوانان بین هفت تا ۱۲سال و افراد بالغ به دو لیوان، پسرها در سن بلوغ به سه لیوان، دخترها در همین سن به ۲٫۵ لیوان و خانم‌های شیرده و باردار به ۳٫۵ لیوان شیر در روز نیاز دارند. ناگفته نماند مصرف این مقدار شیر باید همراه با سایر فرآورده‌های لبنی باشد.

طرز تهیه Frappe یک نوشیدنی یخی فرانسوی

مواد مورد نیاز Frappe

شیر سرد:  یک لیوان
قهوه فوری:  یک و نیم قاشق مرباخوری
یخ:  سه تا چهار تکه
خاک قند:  یک قاشق مرباخوری
خامه:  یک قاشق مرباخوری

برای تزئین روی Frappe :

خامه و سس شکلاتی کافی می باشد.

طرز تهیه Frappe

  • قهوه و شکر و خامه را درون یک ظرف درب دار ریخته و به خوبی هم بزنید.
  • لیوان ها را تا دو سانتی متری لب لیوان ها پر کنید.
  • یخ را اضافه کنید.
  • روی آن را با خامه و سس شکلاتی تزئین کنید و سرویس کنید.

بهترین وقـت بـرای شیر نوشیدن

مدت زمان جذب و هضم شیر حدود ۳ تا ۴ ساعت است به همین دلیل گفته می‌شود بهترین زمان مصرف شیر قبل از خواب است تا در طول خواب، بدن با جذب آن نیاز پروتئینی خود را تامین کند.شیر تأمین‌کننده تریپتوفان نیز است که در داشتن خواب خوب و آرام دارد. شیری که در طول روز از طریق غذاها مصرف می‌کنیم، جزو واحد شیر مصرفی محسوب می‌شود. البته به شرطی که در اواخر طبخ به غذا اضافه شود و همراه با غذا نجوشد. شیر معمولاً در غذا برای طعم دادن استفاده می‌شود و توجه داشته باشید شاید مقداری از آن مثلاً در سوپ ریخته شود اما این مقدار سر سفره بین چند نفر تقسیم می‌شود درحالی‌که توصیه ما مصرف ۲ لیوان شیر خالص در روز است.

منبع: بیر کلیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *