تغذیه و تناسب اندامچاقی و افزایش وزننکته های تغذیه ای

افزایش وزن در کوتاه ترین زمان ممکن با این مواد غذایی

مواد غذایی برای افزایش وزن: اگر شما بیش از حد لاغر هستید نیاز به خوردن غذاهایی برای افزایش وزن دارید. بسیاری از مردم برای از دست دادن وزن تلاش می کنند و باور اینکه مردمی برای افزایش وزن تلاش کنند سخت است. چاقی و یا فقط اضافه وزن روی دو سوم از جمعیت ایالات متحده تاثیر می گذارد. اما افرادی هستند که دارای کمبود وزن بوده و در حال تلاش برای چند پوند وزن هستند. با مجله اینترنتی عطارباشی همراه باشید تا شما را با مواد غذایی مناسب برای افزایش وزن آشنا نماییم.

مواد غذایی برای افزایش وزن

برنج

مواد غذایی برای افزایش وزن

برنج یکی از شناخته شده ترین دانه ها در جهان است و حاوی مقدار زیادی انرژی است. ۱۰۰ گرم برنج حدود ۱۳۰ کالری دارد و در مقایسه با غذاهای دیگر غذایی ارزان به شمار می آید. اضافه کردن برنج به وعده های روزانه می تواند خیلی ساده چند صد کالری به برنامه غذایی تان اضافه کند. برنج در مقایسه با گندم بسیار آسان هضم است و مشکلی را برای فرد به وجود نمی آورد. برنج حاوی مقدار زیادی ویتامین های ضروری از جمله تیامین و نیاسین است.

شیر کامل و شیر سویا

مواد غذایی برای افزایش وزن

نوشیدن یک لیوان شیر یک راه عالی برای شروع افزایش کالری شما است یک فنجان شیر دارای ۱۵۰ کالری با ۸ گرم پروتئین است و آن انرژی اضافی برای شما فراهم می کند اگر دارای عدم تحمل به لاکتوزهستید نگران نباشید شیر سویا دارای کالری کمتری ) حدود ۱۳۰ در هر فنجان ( اما پروتئین به همان اندازه دارد .

شما می توانید یک لیوان شیر خوب را با چیز دیگری و یا حتی به خودی خود به عنوان یک نوشیدنی سالم مصرف نمایید به جای یک لیوان نوشابه که به سرعت قند را بالا و به دنبال آن منجر به افت شدید قند خون خواهد شد مصرف نمایید پروتئین سطح گلوکز شما را میزان نگه می دارد.

کره بادام زمینی

مواد غذایی برای افزایش وزن

یک قاشق غذا خوری کره بادام زمینی حاوی ۹۰ کالری، ۴ گرم پروتئین، و ۳ گرم کربوهیدرات است، همچنین به خاطر طعمش به راحتی می توانید دوستش داشته باشید و به خوردنش عادت کنید. کره بادام زمینی مقدار چربی اشباع نیز دارد، به همین دلیل در مصرفش زیاده روی نکنید.

تخم مرغ

مواد غذایی برای افزایش وزن

در بسیاری تخم مرغ مواد غذایی مناسب در نظر گرفته شده است می توان آن را در راه های مختلفی پخته و آنها را با طعم مختلف در هر زمان مصرف نمایید پروتئین آنها به اندازه کافی به شما انرژی می دهد و آنها یک راه خوب برای شروع بالا بردن جذب کالری مصرفی هستند هر تخم مرغ حدود ۷۵ کالری، ۵ گرم چربی و ۶ گرم پروتئین دارد شما می توانید با ان یک املت برای صبحانه، سالاد تخم مرغ برای ناهار و یک QUICHE غنی برای شام تهیه کنید اگر شما دارای کلسترول بالا هستید باید تعداد تخم مرغ مصرفی را در یک روز محدود نمایید.

موز

مواد غذایی برای افزایش وزن

یک موز متوسط غذایی عالی برای اضافه کردن وزن است چون ۱۰۰ کالری دارد. موز مقداری فیبر دارد و حاوی پتاسیم که یک ویتامین ضروری برای برنامه غذایی است نیز هست. موز مقدار زیادی قند دارد، به همین دلیل به عنوان یک میان وعده ی قبل از ورزش بسیار عالی است چون بدن در این شرایط به دنبال قند است.

پنیر

مواد غذایی برای افزایش وزن

یک وعده ۱۰۰ گرم پنیر دارای حدود ۴۰۰ کالری است اگر این یک دلیل کافی برای اضافه کردن آن به لیست مواد غذایی مصرفی شما برای به دست آوردن وزن نیست آن دارای کلسیم است و بسیاری از مردان و زنان مسن تر بیشتر و بیشتر باید مصرف نمایند به علاوه انواع مختلف پنیر وجود دارد و شما باید متناسب با جوانه های چشایی خود نوع پنیر را انتخاب نمایید شما همچنین می توانید آن را بین نان و پیتزا مصرف نمایید همچنین در انواع لازانیا خانگی استفاده کنید.

آجیل

مواد غذایی برای افزایش وزن
آجیل ها در مقایسه با وزن خود کالری بسیاری بالایی دارند. و در میان غذاهای پر کالری از سالمترین ها نیز به حساب می آیند. برای مثال ۱۰۰ گرم از آجیل مخلوط مغزها بیش از ۷۰۰ کالری دارد! آجیل ها میان وعده ای سالم و سرشار از کلسیم و فیبر هستند. آجیل ها انتخابی فوق العاده برای افزایش وزن هستند چون هم خوش طعم هستند و هم خیلی ساده استفاده می شوند.

سیب زمینی

مواد غذایی برای افزایش وزن

اگر شما در حال تلاش برای به دست آوردن وزن هستید باید سیب زمینی را به برنامه غذایی خود اضافه کنید علاوه کربوهیدرات، سیب زمینی یک مقدار خوبی از ویتامین C، پروتئین و فیبر دارد  پوست آن را نگه داشته تا همه مواد غذایی آن را دریافت کنید علاوه بر سیب زمینی سفید، شما می توانید سیب زمینی قرمز، سیب زمینی شیرین را نیز امتحان کنید.

گوشت قرمز

مواد غذایی برای افزایش وزن

گوشت قرمز یکی از غذاهای خوشمزه برای افزایش وزن است شما با خوردن یک برش گوشت، ترکیبی از آهن و پروتئین را بدست می آورید و با اضافه کردن آن به رژِم غذایی یک مقدار خوبی از کالری برای چند پوند وزن بدست می آورید.

منبع: بیر کلیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *