عطارباشی و طب سنتینکته های عطارباشی

نقش طب سنتی در تامین سلامتی جوانان

یکی از دوره های زندگی انسان که تاثیر زیادی در آینده ی آن دارد دوران جوانی است. در دوران جوانی سلامت روح و روان می تواند نقش بسزایی در شادابی آینده ی فرد داشته باشد. باید برای این دوران و سلامتی جوانان تدابیر ویژه ای اندیشیده شود. در ادامه با عطارباشی همراه باشید تا با هم به بررسی نقش طب سنتی در این باره بپردازیم.

سلامتی جوانان

نقش طب سنتی در سلامتی جوانان

دستیار تخصصی طب سنتی ایران متذکر شد: بر اساس دیدگاه مکتب پزشکی ایرانی، مزاج اصلی دوران جوانی، گرم و خشک است بنابراین باید از زیاده‌روی در اغذیه و تدابیری که گرمی و خشکی بدن را افزایش می‌دهند, پرهیز کرد مثلاً ورزش و فعالیت سنگین، نشستن زیاد در آفتاب، خوردن غذاهای با طبع گرم (مثل سیر و پیاز) و گرسنگی طولانی‌مدت همچنین باید دانست که برخی حالات روحی نظیر عصبانیت، گرمی و خشکی را افزایش می‌دهد.
طاهری یادآور شد: شنا یکی از مناسب‌ترین ورزش‌ها در دوران جوانی است؛ برای جوانان، سونای تَر(بخار) بهتر از سونای خشک است, در فصول گرم با آب نیم‌گرم و معتدل استحمام کنند و نوشیدنی‌های سرد به‌اندازه تمایل و نیاز (و نه بیشتر) مصرف کنند و از میوه‌ها، مصرف انار، به، سیب، آلو و هندوانه (هرکدام در فصل خود) توصیه می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: از آنجا که پزشکی ایرانی بر پایه نگاه مزاجی توصیه می‌دهد, ممکن است در یک فرد خاص بنابر نظر و تشخیص پزشک متخصص، اهمیت یک تدبیر خاص کمتر یا بیشتر باشد.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *