تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزننکته های تغذیه ای

راهکارهایی برای سریعتر رسیدن به احساس سیری

در صورتی که علاقه مند هستید چند کیلو وزن از دست بدهید، مناسبترین و ساده‌ترین عمل این است که انرژی کمتری در طول شبانه روز دریافت کنید زیراکه اصلی ترین دلیل اضافه وزن، دریافت کالری بیشتر از حد نیاز است. در این مطلب از مجله اینترنتی عطارباشی شما را با ۵۵ روش برای سریعتر رسیدن به احساس سیری آشنا می نماییم. با ما همراه باشید .

۱ – استفاده از مواد غذایی فیبردار

فیبر را به سادگی میتوان از تمام دانه‌ها، حبوبات، میوه‌ها و سبزیجات دریافت کرد. همان طور که اطلاع دارید مزایای فیبر جهت کنترل کلسترول، دیابت، تغذیه باکتری‌های سودمند و حفظ سلامت دستگاه گوارش ثابت شده است. دیگر مزیت فیبر آن است که سخت هضم می‌شود، همین عامل می‌تواند جلوگیری کننده از اشتهای زیاد ما باشد.

احساس سیری

۲ -استفاده از پروتئین به عنوان میان وعده

پروتئین نیز شبیه فیبر عمل می کند و به آرامی هضم می‌شود و در رسیدن به احساس سیری سریع و بلند مدت موثر است. ماست یونانی و آجیل مناسب ترین انتخاب برای دریافت پروتئین در میان وعده ها هستند.

۳ – سوپ بخورید

خوردن سوپ‌های کم کالری پیش از شروع وعده اصلی به شما کمک می‌کند که میزان کمتری از مواد غذای را وارد سیستم گوارش خود کنید. توجه داشته باشید که نوشیدن آب یا شیر پیش از شروع خوردن وعده اصلی خاصیت ندارد.

۴ – دقت در انتخاب بشقاب

مطالعات محققان نشان داده است هر چه قدر بشقاب غذایی که انتخاب می کنیم بزرگ‌تر باشد، ما آن را بیشتر پر می‌کنیم و درنتیجه بیشتر غذا می‌خوریم. حقیقت این است که این چشم‌ها هستند که به جای معده در مصرف یا عدم مصرف غذا تصمیم می‌گیرند. زمانی که شما نصف بشقاب بزرگی را از غذا پر می‌کنید، پس از خوردن غذا این حس به شما دست می‌دهد که به مقدار کافی غذا نخورده‌اید و هنوز جا واسه خوردن هست. حالا فرقی ندارد که بشقاب شما بزرگ باشد یا متوسط. در هر صورت خالی بودن بخشی از بشقاب به مفهوم گرسنه ماندن است. زمانی که بشقاب بزرگی را انتخاب می‌کنید، بیشتر می‌خورید و چاق‌تر می‌شوید، در صورتی که می‌توانید به راحتی بشقابتان را کوچک کنید.

احساس سیری

۵ – استفاده از افزودنی های مفید

پژوهش ها نشان داده است که استفاده از چربی‌های سودمند به کنترل اشتها کمک می‌کند. عصاره زعفران و عصاره قهوه نیز یکی دیگر از افزودنی‌هایی است که باعث میشود پرخوری نکنییم.

منبع: بیر کلیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *