داروهای گیاهیروغن هاعطارباشی و طب سنتی

بهترین روغن‌های گیاهی که همانند داروی افسردگی عمل میکنند

مقابله با افسردگی می‌تواند کار دشواری باشد، اما روش‌های درمانی طبیعی فراوانی وجود دارد که می‌تواند به شما در این مسیر کمک کند. روغن‌های گیاهی می‌توانند از طریق سیستم بویایی که از بینی شروع می‌شود، به مغز راه پیدا کرده و با استفاده از ترکیبات طبیعی خود به تنظیم شدن هورمون‌ها در مغز کمک کنند. در ادامه به معرفی بهترین روغن‌های گیاهی که همانند داروی افسردگی عمل میکنند می‌پردازیم.

داروی افسردگی

مریم گلی مرموک

به گزارش عطارباشی به نقل از «کر۲» در مطالعات انجام شده بر روی حیوانات مشخص گردید که روغن این گیاه می‌تواند به تنظیم و متعادل سازی  هورمون‌های مرتبط با افسردگی کمک کند. سایر مطالعات همچنین نشان می‌دهند که روغن مریم گلی مرموک می‌تواند در کاهش هورمون‌های استرس موثر بوده و از این طریق به درمان افسردگی کمک کند.

لیمو

عطر و بوی تازه‌ی لیمو بسیار با ارزش است و می‌تواند برای مقابله با افسردگی مفید باشد. با توجه به نتایج یک مطالعه، محققین دریافتند که لیمو می‌تواند عاملی موثر در درمان افسردگی باشد.

اسطوخودوس

پژوهش‌ها نشان می‌دهند که اسطوخودوس می‌تواند اثرات مشابه دارو در درمان افسردگی داشته باشد. استشمام کردن عطر روغن اسطوخودوس هر ۸ ساعت یکبار به مدت ۴ هفته بعد از انجام زایمان می‌تواند به طور چشمگیری خطر ابتلا به افسردگی پس از زایمان را کاهش دهد. محققین همچنین باور دارند که وجود ترکیبی به نام «لینالول» در روغن اسطوخودوس، خاصیت ضدافسردگی داشته و می‌تواند به تنظیم پیامرسان مغز (سروتونین) کمک کند. سروتونین نوعی ترکیب شیمیایی در بدن است که باعث ایجاد احساس خوب می‌شود و افرادی که از افسردگی رنج می‌برند، این ترکیب در بدن‌شان نامتعادل است.

صمغ کندر

ترکیبات موجود در صمغ کندر حاوی خواص ضدافسردگی بوده که به تنظیم کردن هورمون‌ها در بدن کمک کرده و در بهبود خلق و خو موثر هستند. محققین باور دارند که صمغ کندر می‌تواند یک داروی موثر برای درمان افسردگی باشد.

رزماری

روغن رزماری دارای اثر ضدافسردگی بسیار قوی است. محققین دریافتند که مصرف روغن رزماری اثری مشابه به داروی فلوکستین داشته و میتواند بعنوان داروی افسردگی استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *