چربی سوزی با مکمل CLA بدون افت حجم عضله - مجله سلامتی عطارباشی

چربی سوزی با مکمل CLA بدون افت حجم عضله

CLA مخلوطی از ایزومر های متعدد اسید لینولئیک ، primarily posision و ایزومر های هندسی می باشد که اغلب در محصولات گوشتی و لبنیات به وفور یافت می شود. پژوهش های اخیر نشان می دهد که CLA فواید بسیار زیادی برای ورزشکاران مخصوصا بدنسازان دارد. در این مطلب از مجله اینترنتی عطارباشی شما را مکمل CLAA و فواید و مضرات آن آشنا می نماییم.

CLA فرم جهش یافته LA می باشد (اسید چرب امگا ۶ ضروری برای بدن انسان).  اسید چرب امگا ۶ از خوراکی هایی که مصرف می کنیم گرفته می شود مخصوصا گوشت و لبنیات. به همین خاطر است که CLA هم در گوشت و لبنیات یافت می شود. نخستین بار در سال ۱۹۸۸ خصوصیت ضد سرطان CLA بر روی یک موش آزمایش شد . CLA در بدن تولید نمی شود ولی از راه خوراکی هایی مانند شیر ، کره ، گوشت گوساله و بره جذب می شود. CLA آنتی اکسیدان ، ضد سرطان و آنتی کاتابولیک بسیار موثری می باشد . همچنین موجب می شود سیستم ایمنی بدن ارتقا یابد. تعدادی از مواد موجود در CLA در چربی سوزی ، ساخت و حفظ عضلات موثر هستند.

مکمل CLA

فواید مکمل CLA

مکمل های CLA عضلات خشک را بسته به سطح چربی در بدن افزایش می دهند و درعین حال توده چربی بدن کاهش می یابد، مخصوصا در نواحی شکم. CLA همچنین در رشد عضلات موثر و مفید است. CLA با کاهش میزان چربی و افزایش حساسیت انسولین موجب گذر اسید چرب ها و گلوکز از بافت های ماهیچه و دور از بافت های چربی می شود. همین کار موجب افزایش نسبت عضلات به چربی ها می شود .

مطالعات محققان نشان دهنده این موضوع است که CLA عملکرد متابولیک بدن را افزایش و چربی بدن را کاهش می دهد. چاقی مفرط یکی از مشکلات رایج امروزه بشر می باشد. یقینا CLA به تنهایی توانایی مبارزه با این مشکل را ندارد. اما استفاده آن می تواند تاثیر مثبتی داشته باشد . مطالعات بسیاری بر روی حیوانات صورت گرفته است که نشان داده است که استفاده CLA در رژیم غذایی موجب بدنی لاغر تر و عضله ای تر می شود.

ترکیب CLA و تمرینات کاهش وزن به شدت کارساز است . در یک تحقیق صورت گرفته بر روی ۲۴ بدنساز ، استفاده ۷.۲ گرم CLA هر روز برای مدت ۶ هفته به همراه انجام حرکات بدنسازی ، نتایج افزایش توده عضلانی و افزایش میزان وزنه ها را به همراه داشته است.

مکمل CLA

میزان مصرف و زمان مصرف مکمل CLA

اغلب مطالعات به این نتیجه رسیده اند که هر ورزشکاری به میزان ۳.۵ تا ۶.۵ گرم CLA در روز احتیاج دارد تا از تاثیرات CLA بهره مند شود . در نظر داشته باشید که مصرف بیش از حد عوارض را به همراه دارد. مناسب ترین زمان مصرف مکمل CLA قبل و یا همراه با وعده های اصلی غذایی است.

عوارض مکمل CLA

عوارض CLA به خاطر مطالعات محدود صورت گرفته بر روی انسان مخصوصا برای مدت زمان طولانی ، ناشناخته است. همچنین استفاده زیاد CLA احتمال دارد موجب افزایش چربی در کبد شود که در آینده خطر مبتلا شدن به سندروم متابولیک و دیابت را افزایش می دهد. همچنین عوارض سطحی مانند حالت تهوع ، اسهال و نفخ نیز احتمال دارد از استفاده بیش از حد CLA بدست آید .

منبع: بیر کلیک

نویسنده مطلب:




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *