بارداریسلامتی

آشنایی با تغییراتی که پستان در دوران بارداری دارد!

یکی از نخستین علائم حاملگی که بسیاری از زنان متوجه آن میشوند تغییرات پستان است. در سه ماهه اول، سینه و نوک سینه شما ممکن است احساس درد و حساسیت داشته باشد. هر هفته که از بارداری شما میگذرد، متوجه خواهید شد که سینه های شما همچنان به رشد خود ادامه میدهند و حجیم تر میشوند. عطار باشی در این مقاله اطلاعاتی راجع به تغییراتی که در دوران بارداری آنها را تجربه میکنید ارائه میدهد.

تغییرات پستان

حساسیت به لمس

با شروع سه ماهه دوم، ممکن است متوجه شوید که سایز سوتین شما یک سایز بزرگ تر شده است. همسر شما ممکن است این تغییرات پستان را دوست داشته باشد. دست زدن احتمالا ممنوع باقی خواهد ماند، چرا که سینه های شما نسبت به لمس حساس هستند.

برخی زنان حساسیت به لمس پستان در بارداری را مشابه احساسی که درست قبل از شروع دوره قاعدگی خود در سینه های خود دارند، توصیف میکنند. تنها بارداری باعث می شود سینه های شما بیشتر دچار تورم، خارش و حساسیت به هر گونه لمسی شود.

رشد پستان در دوران بارداری

تمام این رشد پستان به خاطر ضخیم شدن لایه چربی سینه ها و افزایش تعداد غدد شیری برای آماده شدن برای تغذیه با شیر مادر می باشد.

زمانی که نوزاد خود را به دنیا می آورید، غیر معمول نیست که وزن سینه های شما نسبت به قبل حدود ۱ کیلو افزایش یابد (یا تقریبا ۲٫۵ سانتی متر بزرگتر شود). ممکن است از این تغییرات پستان تعجب کنید و این تغییرات را دوست داشته باشید، به خصوص اگر در ابتدا از سینه های بزرگ برخوردار نبوده باشید.

از سوی دیگر، اگر شما به طور طبیعی سینه های بزرگتری داشته باشید، گاهی اوقات بارداری می تواند آنها را پژمرده و افتاده کند. ممکن است هرگز به تناسبی که زمانی قبل از بارداری در سینه های خود داشتید دوباره دست نیابید. با این حال، بسیاری از مادران جدید با کمال میل این فداکاری را به عنوان عارضه جانبی به دنیا آوردن کودکی زیبا قبول میکند.

سوتین های مخصوص زنان باردار

برای مقابله با ناراحتی پستان در بارداری، برای یک سوتین خوب مخصوص دوران بارداری سرمایه گذاری کنید. این نوع سوتین ها به طور ویژه برای زنان باردار و سینه آنها طراحی شده است.

سوتین های بارداری از کاسه های بزرگتر و قلاب های اضافی در پشت برخوردارند، بنابراین همان طور که سینه های شما رشد می کنند به شما کمک میکنند. استفاده از سوتین شب بارداری نیز ایده خوبی است، این سوتین ها به حمایت از سینه های شما در هنگام خواب کمک خواهند کرد. داشتن کودک تنها اندازه سینه های شما را تحت تاثیر قرار نمیدهد. یکی دیگر از تغییرات پستان در طول بارداری، نوک سینه و آرئول (پوست تیره تر اطراف نوک پستان) نیز می باشد که تغییر میکنند. آنها ممکن است بزرگتر و تیره تر شوند. همان طور که دوران بارداری شما ادامه می یابد، ممکن است متوجه شوید که برجستگی های کوچک در آرئول شما قابل توجه تر نیز خواهند شد. این برجستگی های کوچک “سل مونتگمری” نامیده میشوند و اغلب زمانی که انتظار دارید بسیار برجسته میشوند.

علاوه بر سل مونتگمری، کم کم ممکن است متوجه شوید که رگهای آبی در زیر پوست سینه خود دارید. این رگ ها به خاطر افزایش گردش خون در بدن شما ایجاد می شوند. این یک تغییرات پستان نرمال است، و نباید موجب نگرانی شما شود.

منبع: راستینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *