تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزننکته های تغذیه ای

چگونه بفهمیم چربی سوزی واقعی داریم یا کم شدن آب بدن؟

زمانی که احساس می‌کنید وقت کم کردن وزن فرا رسیده است یا به دلایل گوناگون، مانند بیماری مجبور به کم کردن وزن هستید، رژیم غذایی درکنارورزش کردن راهکاری است که مورد توجه قرار می‌گیرد. بی شک دیدن کم کردن کیلو‌های اضافه درزمان وزن کردن خود روی ترازو می‌تواند خوش آیندترین احساس باشد، اما قرار گرفتن روی ترازو همیشه آن چه را نیاز است ببینید به شما بازگو نمی کند. با مجله اینترنتی عطارباشی همراه باشید تا شما را با روش های تشخیص چربی سوزی واقعی از کم شدن آب بدن آشنا نماییم.

«پاور آو پازیتیویتی» در این باره می گوید : «گاهی اوقات پیش می آید روند کاهش وزن به خوبی انجام می پذیرد، اما این روند حاصل چربی‌سوزی نمی باشد و فقط وزن آبی شما کم شده است. در این حالت شاهد نوسان وزن درزمان قرار گرفتن روی ترازو خواهید بود. پی بردن به این موضوع که آیا واقعا در مسیر دستیابی به هدف وزنی خود قرار گرفته اید، می‌تواند تجربه‌ای کسل کننده باشد.

تشخیص چربی سوزیتشخیص چربی سوزی

خوشبختانه بعضی تکنیک ها و ترفند‌ها می‌توانند به درک این که آیا واقعا در حال چربی‌سوزی و کم کردن وزن خود هستید یا فقط وزن آبی را از دست می‌دهید، کمک کنند.

میانگین وزن را معیار قرار دهید

درصورتی که در ابتدای روز، بالای ترازو رفتید و متوجه شدید طی شب گذشته کاهش وزن داشته اید، احتمال دارد فقط کاهش وزن آبی خود را تجربه کرده باشید. وزن حقیقی طول یک شب کم نمی‌شود، اما این حالت ممکن است که بدن تا پنج پوند (۲.۲ کیلوگرم) از وزن آبی خود را از دست بدهد. برای کسب اطمینان از این که واقعا کاهش وزن داشته اید، وزن کردن هفتگی را معیار قرار دهید. تعیین کاهش یا افزایش وزن شما در این حالت بسیار دقیق‌تر از وزن کردن روزانه خواهد بود.

گول نوسانات را نخورید

وزن آبی همواره نوسان دارد. درصورتی که طی یک شب یک الی دو کیلوگرم کاهش وزن داشته اید و سپس در طول روز مجددا این کاهش وزن به حالت قبلی برگشت، احتمالا با روند کاهش وزن آبی مواجه هستید. کاهش وزن حقیقی پایدارتر است و دامنه تغییرات آن بسیار کمتر از مقادیر چشمگیری است که وزن آبی معمولا نشان می‌دهد. برای اطلاع از وزن حقیقی توصیه می شود صبح پس از بیدار شدن از خواب و قبل از خوردن صبحانه خود را وزن کنید.

تشخیص چربی سوزیتوان جسمانیتان بیشتر می شود

کاهش وزن با افزایش میزان انرژی همراه است. اگر روند کاهش وزن واقعی باشد و کاهش وزن آبی نباشد، افزایش میزان انرژی و همچنین افزایش دوام آن را احساس خواهید کرد. از آنجایی که وزن آبی فقط تغییرات آب در بدن و نه چربی محسوب می‌شود، با افت آن تغییر محسوسی در میزان انرژی خود احساس نخواهید کرد، به این دلیل که تغییرات وزن آبی احتمال دارد در نتیجه رفتن به توالت یا افت آب بدن صورت گرفته باشد.

انرژی بیشتری دارید

تغییرات وزن آبی تاثیری بر قدرت انجام وظایف جسمانی نخواهد داشت، اما هنگامی که روند کاهش وزن حقیقی را آغاز کنید، متوجه می شوید که برای مدت زمانی طولانی‌تر نسبت به قبل توانایی انجام کارهای طاقت فرسا را دارید، مدت زمان بیشتری ورزش میکنید یا کیفیت کار را بهبود بخشیده اید. توانایتان از هر روزنه‌ای نفوذ می‌کند و هنگامی که به واقع کاهش وزن داشتید و چربی بسوزانید، توانایی و قدرت شما بیش از آن چیزی خواهد بود که فکرش را می کردید.

تشخیص چربی سوزی

تغییر سایز لباس

همانطور که می دانید وزن آبی نوسان دارد به همین خاطر متوجه این نمی‌شوید که لباس‌هایتان گشادتر از حالت نرمال شده‌اند، زیرا وزن آبی تاثیری روی سایز لباس یا اندام شما ندارد، اما هنگامی که کاهش وزن حقیقی را تجربه می‌کنید، به خاطر گشاد شدن لباس‌ها متوجه این روند خواهید شد. این یکی از مناسب ترین نشانه‌هاست که بیان می‌کند کاهش وزن شما به خاطر چربی‌سوزی و نه نوسان وزن آبی رخ داده است .

منبع: بیر کلیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *