داروهای گیاهیروغن هاعطارباشی و طب سنتی

درمان سردرد عصبی با روغن اسطوخودوس

سردردهای عصبی می‌توانند بسیار آزاردهنده باشند و گاهی شدت آنها آنقدر زیاد است که فرد قادر به تحمل دردشان نیست. خوشبختانه روش‌های طبیعی و مختلفی برای درمان سردرد عصبی ارائه شده است که قصد داریم در این نوشتار به معرفی یکی از بهترین‌های آن بپردازیم. لطفا با عطارباشی همراه باشید.

درمان سردرد عصبی

درمان سردرد عصبی با روغن اسطوخودوس

روغن گیاه اسطوخودوس یک روغن خالص با اثرات درمانی باور نکردنی است که برای سلامتی کاربردهای بسیاری دارد.

عطر این گیاه دارای یک ساختار پیچیده شیمیایی بوده که بیش از ۱۵۰ عامل فعال دارد. این دارو خواص ضد التهابی، ضد قارچی و ضد افسردگی و همچنین خواص ضدعفونی کننده و ضد اسپاسم دارد.

روغن اسطوخودوس که به راحتی می تواند سموم بدن را دفع کند به عنوان یکی از بهترین آرام بخشهای گیاهی به کار می رود. از خواص آرام بخش بودن این گیاه می توان جهت کاهش افسردگی، درمان بی خوابی، کاهش درد و بهبود جریان تنفس بهره مند شد. اختلالات تنفسی، بهبود گردش جریان خون و همچنین بهبود جریان ادرار به کمک اسطوخودوس امکان پذیر است.

بسیاری از تحقیقات نشان می دهد که اسطوخودوس جهت بهبود کیفیت تمرکز بسیار تاثیر دارد. آروماتراپی به وسیله اسطوخودوس تا حد زیادی می تواند در تمرکز بهتر کمک کند چرا که اثرات فیزیولوژیکی دارو به کمک استنشاق تاثیر گذارتر است.

ترکیب اسطوخودوس به همراه رزماری از بهترین آروماتراپی ها جهت مشکلات مغز و اعصاب و همچنین خلق و خوی است.

بررسی انواع آروماتراپی ها به خصوص آروماتراپی اسطوخودوس با غلظت ۲ درصد رقیق شده اثرات بسیار تاثیر گذاری بر روی اضطراب و افسردگی دارد.

خانم‌هایی که بعد از زایمان در معرض خطرات افسردگی های شدید پس از زایمان قرار می گیرند، می توانند با مصرف چهار هفته متوالی از اسطوخودوس از اضطراب عمومی و افسردگی جلوگیری کنند.
شما هم می توانید با استفاده از این دستورالعمل از این گیاه برای درمان سردرد عصبی و سایر مزایای آن بهره مند شوید.

نسخه‌ی طبیعی برای درمان سردرد عصبی

-عسل ۱ فنجان

-آب ۱۲ فنجان

-اسانس اسطوخودوس ۲ الی ۱۰ قطره

-پوست لیمو اندکی

-چند شاخه گل یاس

تمامی مواد بالا را در مخلوط کن ریخته و با هم مخلوط کنید. در صورتی که مواد غلظت بالایی داشت کمی آب یا عسل را اضافه تر بریزید.

مخلوط به دست آمده را در دو حالت می توانید استفاده کنید یا اینکه به صورت آروماتراپی استنشاق کنید و یا اینکه به صورت یک خمیر بر روی پیشانی خود قرار داده تا سردرد شما درمان پیدا کند.

مصارف دیگر اسطوخودوس

در صورتی که پوست خشکی دارید هنگام استحمام ۵ الی ۶ قطره از اسانس اسطوخودس در وان حمام خود ریخته تا پوستتان لطافت بیشتری پیدا کند.

اسانس این گیاه جهت تسکین استرس و اضطراب بسیار مفید است. می توانید چند قطره اسانس آن را بر روی چند شاخه گل خشک ریخته و در نزدیکی تخت خواب خود قرار داده تا خواب راحت تری داشته باشید.

افزودن ۲ قطره اسطوخودوس در کمی روغن بادام یا روغن زیتون بهترین کرم برای بهبود پوست و آرام بخش به شمار می رود.

نت نوشت

2 thoughts on “درمان سردرد عصبی با روغن اسطوخودوس

  • Rose boland

    Lavender is perfect and I really like it and it’s really healthy and I use it a lot

    پاسخ دادن
    • Rose boland

      I drink lavender tea and it makes me relax and happy and I put lavender oil for the smell of my house and I light up a lavender candle and I use land I use lavender shampoo soap and body wash and I use laundry detergent of lavender I use a lavender smell in the car and I love lavender

      پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *