تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزنورزش

حقایقی که شما را شیفته ورزش می‌کنند!

همه ما هزاران بار شنیده‌ایم که ورزش برای لاغری خوب است؛ بله این گفته کاملا حقیقت دارد؛ اما در کنار کاهش وزن یا عضله‌سازی، فواید فوق‌العاده دیگری نیز دارد؛ در این مطلب می‌خواهیم در مورد ۱۰ فایده مهم ورزش روزانه صحبت کنیم؛ پس تا انتهای مقاله با عطارباشی همراه باشید.

ده: تقویت حافظه

تا حالا دقت کرده‌اید که بعد از ورزش چه احساس خوبی دارید؟ ورزش، نه تنها باعث افزایش انرژی و اکسیژن‌رسانی به مغز می شود؛ بلکه تحقیقات نشان داده که انجام ورزش به بهبود حافظه و یادگیری بهتر نیز کمک فراوانی می‌کند.

البته دقت داشته باشید که اگر پیش از امتحان، ورزش قدرتی یا شدتی انجام دهید؛ دیگر همه چیز برعکس خواهد شد، چون احساس خستگی بعد از ورزش شدید، امتحان‌تان را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد؛ اما همچنان رابطه بین مغز و ورزش غیرقابل انکار است.

 نُه: بهبود وضعیت بدنی

برخورداری از حالت بدنی مناسب دارای اهمیت زیادی است و بدون شک بهترین راه اصلاح وضعیت نامناسب ستون فقرات، انجام ورزش است؛ روبه‌روی آینه بایستید و وضعیت بدنی خود را بررسی کنید؛ ببینید چه مشکلات و انحنای غیرطبیعی در ستون فقرات‌تان مشاهده می‌کنید و برای رفع آن باید روی کدام یک از عضلات خود کار کنید؛ معمولاً ورزش‌های درگیر کننده شکم و کمر، برای بهبود وضعیت بدنی (در حالت نشسته و ایستاده) مناسب هستند.

هشت: اعتماد به‌نفس‌تان بالا

شک نکنید که ورزش، شکل ظاهری شما را نیز بهبود خواهد بخشید؛ حال از خود شما می‌پرسیم: اگر شما ظاهر بهتری داشته باشید، اعتماد به‌نفس‌تان به همان نسبت بالاتر نخواهد بود؟ البته تمام تأثیر ورزش بر روی اعتماد به‌نفس شما نیست و فواید بسیار زیادی بر فرم بدنی و ظاهری شما نیز خواهد داشت.

همان‌طور که می‌دانید تحرک و انجام ورزش، فواید بسیار زیادی دارد؛ حتماً لازم نیست عضله‌ای شوید، همین که ورزش می‌کنید، با نشاط خواهید شد، حال‌تان بهتر شده و در نتیجه اعتماد به‌نفس‌تان نیز بالاتر می‌رود.

هفت: کاهش استرس

همه ما در زندگی روزمره خود، کم و بیش دچار استرس می‌شویم؛ استرس بیش از همه چیز، مغزتان را درگیر می کند، اصلاً نمی‌توانید تصورکنید که همین استرسِ پیش پا افتاده چه مشکلاتی در طولانی مدت برای‌تان ایجاد خواهد کرد؛ اما چگونه با استرس‌مان مقابله کنیم؟ پاسخ ما ورزش است؛ زیرا زمانی‌که ورزش می‌کنید اندورفین زیادی در بدن‌تان ترشح شده و در نتیجه باعث کاهش سطح استرس شما می‌شود؛ حتی می‌توان گفت به محض اینکه شروع به ورزش می‌کنید، ذهن‌تان از مسائل استرس‌ساز زندگی دور خواهد شد.

شش: بهبود کیفیت خواب

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که هنگام شب، دچار مشکلات خواب می‌شوید و ساعت‌ها در رختخواب خود غلت می زنید و خواب‌تان نمی‌برد، شک نداشته باشید که بدن‌تان نیاز به انجام ورزش منظم دارد؛ زیرا ورزش، تأثیر شگرفی روی تنظیم خواب شما خواهد داشت.

بهترین زمان ورزش کردن نیز صبح‌ها و عصرها است؛ هیچ‌گاه ورزش را به قبل از خواب موکول نکنید؛ اگر دقیقاً قبل از خواب ورزش کنید، اثر آن برعکس خواهد بود؛ یعنی هدف شما از ورزش کردن قبل از خواب، خوب خوابیدن است؛ اما تأثیر برعکسی خواهد دید و تا ساعت‌ها باید بیدار بمانید.

پنج: افزایش انرژی

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که ورزش کردن، انرژی را کاهش داده و فرد را خسته‌تر می کند، اما حقیقت این است که تمرین منظم باعث می‌شود تا در تمام طول روز انرژی داشته و فعال باشید.

در مورد بهترین ساعت ورزش نیز، تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد که ورزش در ساعات میانی روز باعث افزایش انرژی و بازدهی فرد خواهد شد؛ البته می‌توانید ساعات دیگر روز را انتخاب کنید؛ اما بهترین انتخاب همان اواسط روز است.

چهار: رابطه جنسی فوق‌العاده

طبق بررسی‌های صورت گرفته، انجام روزانه تمرینات ورزشی احتمال اختلال در نعوظ مردان را به‌صورت چشمگیری کاهش داده و قدرت جنسی را افزایش می‌دهد؛ دلیل این امر بهبود گردش خون شما در نتیجه ورزش کردن است.

سه: کاهش ابتلا به بیماری

هیچکسی دلش نمی‌خواهد همیشه بیمار شود؛ طبق پاسخ افراد به پرسش‌نامه‌ها در این زمینه، افرادی‌که به صورت منظم ورزش می‌کنند نصف افرادی که ورزش نمی‌کنند، سرما می‌خورند.

دو: افزایش طول عمر

اینکه سالم زندگی کردن تأثیر مستقیمی بر طول عمر فرد دارد، راز نیست؛ اما اینکه به چه میزان تأثیر خواهد داشت، شما را شگفت زده خواهد کرد؛ برطبق مطالعه‌ای که در این زمینه صورت گرفت، گنجاندن ورزش در برنامه روزانه، به اندازه ترک سیگار، عمرتان را طولانی‌تر خواهد کرد؛ شک نداشته باشید به اینکه یک جا نشستن و عدم تحرک، شما را پیر خواهد کرد.

یک: ایجاد شادی و نشاط

همه فوایدی که در این مقاله به آنها اشاره کردیم، در نهایت از شما یک منِ شادتر خواهد ساخت؛ اما همه فواید ورزش منظم، محدود به اینها نمی‌شود؛ ما فقط سعی کردیم مهم‌ترین موارد را برای شما نام ببریم؛ حالا که این مقاله را خواندید و از فواید فوق‌العاده ورزش آگاه شدید، کافی است با داشتن یک برنامه ورزشی شخصی و منظم، انجام ورزش را به صورت عادتی روزانه دربیاورید.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *