داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

با مواد غذایی ضد التهاب آشنا شوید

افرادی که به بیماری‌هایی مانند آرتریت، دیابت و سرطان دچار هستند، التهاب را تجربه می‌کنند. اگرچه قرمزی، تورم و احساس گرما شاید علائمی پیش‌پا‌افتاده باشند، اما مطالعات نشان می‌دهند که التهاب با شمار زیادی از بیماری‌ها در ارتباط است. التهاب ممکن است ناشی از عملکرد سیستم ایمنی برای درمان عارضه‌ها باشد؛ اما وقتی التهاب وضعیتی مزمن پیدا کند، باید بسیار مراقب عواقب آن باشید. در ادامه قصد داریم به معرفی مواد غذایی ضد التهاب بپردازیم.

مواد غذایی ضد التهاب

روغن صمغ کندر

به گزارش عطارباشی به نقل از «کر۲» مطالعات مختلفی بر روی این روغن انجام شده و محققین دریافته‌اند که روغن صمغ کندر دارای مکانیسم‌های موثری برای بهبود و درمان بیماری تنفسی می‌باشد. یکی از این مکانیسم‌ها مبارزه با التهاب در بدن است. این روغن می‌تواند در کاهش ترکیباتی به نام سیتوکین موثر باشد که یکی از عوامل بروز التهاب، در بیماری التهاب روده است. روغن صمغ کندر می‌تواند برای کاهش التهاب در بیماری‌های مفصلی نیز مفید باشد. حتما برای خرید این روغن به فروشگاه‌های معتبر و تایید شده مراجعه کرده و روزی ۱ تا ۳ قطره از آن را استفاده کنید. هنگام مصرف به برچسب راهنما دقت کرده و بیشتر از حد مجاز مصرف نکنید.

آنزیم‌ها

از بهترین مواد غذایی ضد التهاب بوده و به گفته‌ی محققین، پروتئین‌های تخصصی که به اسم آنزیم‌ها نیز شناخته می‌شوند، در چهار سطح برای کاهش التهاب عمل می‌کنند:

۱.تخریب کردن موادی که باعث التهاب می‌شوند

۲.از بین بردن موادی که باعث افزایش التهاب می‌شوند

۳.خارج کردن مایعات اضافه در نواحی التهابی

۴.مبارزه با التهاب مزمن یا مکرر

بهترین آنزیم‌های ضد التهاب شامل این موارد هستند: پروتئاز، پاپائین، برملائین، سرپپتاز و سوپراکسید دیسموتاز. این آنزیم‌ها را باید با شکم خالی مصرف کنید تا بتوانند اثر بهتری بر روی التهاب داشته باشند. هنگام مصثرف به دستورالعمل محصولی که تهیه کردید دقت کنید.

رژیم‌های گیاهی

اغلب مردم می‌دانند که دنبال کردن یک رژیم گیاهی بسیار برای سلامتی و تندرستی مفید است؛ جالب است بدانید که این نوع رژیم‌ها برای کاهش التهاب نیز بسیار مفیدند. مطالعات نشان می‌دهند افرادی که رژیم‌های گیاهی را دنبال کرده و البته از ماهی نیز در رژیم خود استفاده می‌کنند نسبت به سایر افراد که رژیم‌شان سرشار از گوشت است، کمتر التهاب را تجربه می‌کنند.

پروبیوتیک‌ها

می‌دانیم که پروبیوتیک‌ها برای سلامت روده مفیدند؛ همچنین می‌دانیم که روده منبع التهاب خاموش است، این التهاب به گونه‌ای است که علائمی نداشته اما سلامت شما را تهدید می‌کند.مطالعات نشان می‌دهند که افزایش سن می‌تواند باعث کاهش برخی از پروبیوتیک‌های ضروری در بدن گردد. کاهش این باکتری‌های مفید در روده می‌تواند در نهایت منجر به بروز التهاب شود. پیشنهاد می‌شود که از منابع پروبیوتیک‌ها و غذاهای تخمیر شده (ترشی‌جات، ماست، کیمچی و…) در رژیم غذایی خود استفاده کرده و با آنها خطر ابتلا به التهاب را کاهش دهید.

حفظ ثبات و پایداری قند خون

شکر یکی از بدترین مواد غذایی التهاب زا است؛ به همین دلیل داشتن یک رژیم کم شکر به کاهش التهاب در بدن کمک شایانی می‌کند. البته مهم است که قند خون را در سطحی مطلوب نگه دارید تا از پاسخ التهابی در بدن پیشگیری کنید. بهترین روش برای انجام این کار این است که یک رژیم غذایی کم شکر را دنبال کرده و هر ۲-۳ ساعت یکبار وعده‌های کوچک غذایی میل کنید. مصرف چربی‌های سالم مانند بذر کتان، گردو و سایر غذاهای غنی از امگا-۳ نیز به کاهش التهاب کمک کرده و قند خون را تنظیم نگه می‌دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *