تغذیه و تناسب اندامنکته های تغذیه ایورزش

چرا جوانان از سینتول استفاده می‌کنند؟

امروزه مکمل‌ها و داروهای بدنسازی بسیار فراگیر شده؛ در این مطلب به بررسی بیشترِ سینتول خواهیم پرداخت که بیشتر در بین جوانان شایع شده است. شاید شما هم قطعاً تصاویر عجیب و غریب افزایش حجم بدنسازان را در شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک و اینستاگرام مشاهده کرده‌اید؛ حتماً می دانید از کدام تصاویر صحبت می کنیم؛ منظورمان عکس همان افرادی است که اندام‌شان به شکل عجیبی رشد داشته و به شکلی نامتناسبی حجیم شده است.

علت بدشکل شدن بدن

این جوانان، اندام شان به کلی نامتناسب شده، به طوری که شبیه موجوداتی جهش یافته و غیرعادی شده اند؛ فکر می کنید علت چیست؟ درست متوجه شدید، پاسخ، سینتول است.

اگرچه سینتول باعث می شود که بدن به اشکال عجیبی دربیاید، ولی همچنان استفاده از آن در بین جوانان بدنساز رایج است و متأسفانه هر روز به تعداد کسانی که از سینتول استفاده می کنند افزوده می شود.

سینتول برخلاف دیگر استروئیدها (داروهایی که عموماً از هورمون مردان تستوستورن مشتق شده و یا شکل قرص و آمپول تهیه و عرضه می شوند) به صورت کاملاً قانونی و مجاز در اینترنت خرید و فروش می شود و همین، نشان دهنده خطراتی است که جوانان ناآگاه و جویای نام را تهدید می کند.

امیدواریم افرادی که این مطلب را می خوانند، از مضرات سینتول آگاه شده و به آگاه سازی دیگران نیز کمک کنند تا هیچ جوانی درگیر چنین ماده افیونی نشود.

در ادامه این مطلب، به صورت کامل برای تان توضیح خواهیم داد که سینتول چیست.

سینتول چیست؟

یک بدنساز اهل آلمان به نام کریس کلارک سینتول اصلی را اختراع کرد؛ ایده کلارک بر این بود که بتواند محصولی تولید کند که عضلات را بزرگتر سازد؛ یعنی با تزریق روغن به داخل آنها موجب توسعه آنها شود؛ بسیاری از مردم به اشتباه گمان می کنند که سینتول نوعی استروئید است؛ سینتول در حقیقت حاوی ۸۵ درصد روغن حجم دهنده، ۷٫۵ درصد لیدوکائین و ۷٫۵ درصد الکل می‌باشد.

درحقیقت سینتول سال های بسیاری است که توسط بدنسازان حرفه ای مورد استفاده قرارمی گیرد؛ تا بتوانند پیش از رقابت ها ظاهر خود را بهبود بخشیده و عضلات رشد نکرده شان را خیلی سریع حجم دهند؛ این بدنسازان ترکیب روغنی گفته شده را به ناحیه مناسبی که مدنظرشان است، تزریق کرده و به طرز معجزه آسایی آن عضله به سرعت رشد می کند!

بله، درست متوجه شدید؛ اثر سینتول تقریباً لحظه ای است، سینتول راحت ترین و سریع ترین راه پیشرفت است.

چرا سینتول فراگیر شده است؟

می دانیم که شما هم تعجب می کنید که اگر سینتول ماده جدیدی نیست، پس چرا به تازگی چنین فراگیر شده و هر روز که در اینترنت جست و جو می کنید، عکس های بیشتری از این افراد می‌بینید؛ متأسفانه سینتول به سرعت در کشورهایی نظیر برزیل، آرژانتین و کلمبیا فراگیر شد و بسیاری از جوانان از آن استفاده می کنند؛ درحال حاضر، بیشتر این عکس های عجیب و غریبی که در اینستاگرام و فضای اینترنت می بینید، مربوط به جوانان همین کشورها است.

خطرات استفاده از سینتول

امروزه بیشتر جوانان به پرورش عضلات و ماهیچه‌ های بدن خود علاقمند شده‌اند و بسیاری از آنها بدون آگاهی و مهارت کافی اقدام به مصرف مکمل‌های غذایی مختلف و تزریق‌های غیرمعمول کرده که خطرات ناشی از این اقدام‌ ها را دوچندان کرده است.

استفاده از سینتول راحت ترین و سریع ترین راه عضلانی شدن بدون وزنه زدن و زحمت کشیدن است؛ اما حقیقت چیز دیگری است، تأثیر سینتول دروغی بیش نبوده و کاملاً ساختگی است.

عضلات تزریقی حالت نرم و اسفنجی داشته و با این کار شبیه غولی خواهید بود که عضلاتش بادکنک هایی بیش نیستند.

متأسفانه بسیاری از افراد فقط ظاهر فرد را دیده و به قدرت بدنی او توجهی نمی کنند؛ همین ها باعث فراگیرتر شدن استفاده از سینتول و رضایت فرد استفاده کننده شده است؛ البته نادیده نگیرید که تشویق و تمجیدهای اطرافیان بی تأثیر نیست؛ اگر دیگران نظر خاصی نسبت به بدنسازان نداشته باشند و همیشه از آنها تعریف و تمجید نکنند؛ دیگر جوانان به چنین داروهای دروغینی روی نخواهند آورد.

آیا سینتول عوارض جانبی دارد؟

شاید استفاده از سینتول باعث شود تا دیگران را به خاطر اندام عجیب و شگفت انگیزتان به سمت خود جذب کنید؛ ولی شک نداشته باشید که این تأثیرات فوری، بدون عوارض نبوده و باید آماده هرگونه اتفاق غیرمترقبه ای در بدن تان باشید.

مثلاً برای استفاده کنندگان از ماده سینتول، ابتلا به عفونت اتفاق چندان عجیبی نیست؛ این تزریقات منجر به تولید حجم زیادی چرک در عضلات می شود که باید خشک شود؛ همچنین احتمال بروز اِسکار بعد از تزریق را نباید نادیده بگیرید، گاهی اوقات حجم اسکار به حدی زیاد است که از خون‌رسانی به بافت جلوگیری کرده و اگر تحت درمان قرار نگیرد، ممکن است موجب قطع عضو فرد شود.

حتی بدتر از این هم ممکن است اتفاق بیافتد، احتمال ابتلای فرد به عفونت های استاف که بعد از مدتی در بدن پخش شده بسیار خطرناک و کشنده است.

عضلاتی که با سینتول رشد کرده باشد، عضلات واقعی نیست و به هیچ وجه شمارا قوی تر نمی کند؛ سینتول فقط راهی برای دروغ گفتن به خود شخص و دیگران است؛ فرد با این تزریقات گمان می کند چقدر قوی و عضلانی شده است.

افزایش لحظه ای حجم و همچنین سفتی عضلات با مصرف این دارو دیده شده است؛ ولی زمانی که رقابت ها به اتمام می رسد معمولاً حجم حاصل شده از مصرف این دارو نیز به خودی خود و در کمتر از چند روز از بین می رود و تنها عوارض آن است که باقی می ماند و گاه تا سال ها باید با این عوارض گوناگون دست و پنجه نرم کرد.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *