داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

پیشگیری از بیماری های قلبی با تخمه ی هندوانه

تخمه هندوانه که بسیاری از ما آن را دور می اندازیم نیز بسیار پرخاصیت است. این تخمه های سیاه رنگ باعث پیشگیری از انواع بیماری ها شده و عملکرد ارگان های بدن را تقویت می کنند. با خواص این تخمه ها آشنا شوید.

پیشگیری از بیماری های قلبی با تخمه ی هندوانه

تخمه ی هندوانه سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده ای مانند امگا۳ و امگا۶ است ومصرف آن خطر انسداد و سفت شدن عروق را کاهش می دهد و شما را از ابتلا به بیماری های قلبی- عروقی دور نگه می دارد. این تخمه های کوچک همچنین رگ های خونی را پاکسازی می کنند. اگر کلسترول و تری گلیسیرید خونتان بالاست، بهتر است این مشکلات جسمی را با تخمه های هندوانه درمان کنید.

رفع خستگی با تخمه ی هندوانه

تخمه های هندوانه دارای کالری کم، اما انرژی زیاد هستند. باید بدانید هر ۱۰۰ گرم هندوانه فقط ۲۰ کالری ، اما تخمههای آن تا ۵۵۵ کالری دارد، بنابراین اگر در روزهای گرم تابستان احساس ضعف و خستگی کردید، می توانید تخمه ی هندوانه بشکنید یا یک نوشیدنی مقوی تهیه کنید و بنوشید. مواد معدنی و فیبرهای موجود در این تخمه ها احساس خستگی جسمی و روحی شما را از بین می برند.

درمان یبوست با تخمه ی هندوانه

اگر دچار بیماری یبوست هستید، تخمه های هندوانه را به برنامه ی غذایی روزانه ی خود اضافه کنید. این تخمه ها ملین و حاوی فیبر هستند و به تنظیم حرکات روده ها و دفع ضایعات بدن کمک می کند.

تخمه هندوانه، منبع آنتی اکسیدان

تخمه های هندوانه منبع غنی آنتی اکسیدان ها، منیزیم و زینک (روی) هستند. این ترکیبات مفید به کنترل آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کنند و مانع از تخریب زود هنگام مفاصل و استخوان ها می شوند.

کنترل فشارخون با تخمه ی هندوانه

تخمه ی هندوانه مدر است و ترکیبات فعال موجود در آن ها باعث بهبود عملکرد دستگاه ادراری و دفع راحت مایعات بدن می شود، در نتیجه از تجمع ضایعات و تشکیل سنگ کلیه پیشگیری می کند. تخمه ی هندوانه همچنین مایعات و نمک بدن را تنظیم می کند و مصرف آن باعث کنترل فشارخون می شود.

منبع: مجله نیک ونو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *