تغذیه و تناسب اندامنکته های تغذیه ای

آشنایی با رژیم ضد اضطراب

برای برخی از افراد اضطراب در تمام لحظات زندگی آنها وجود دارد و با توجه به شرایط، ممکن است خفیف و یا شدید باشد. نوشیدن چند جرعه قهوه و داشتن یک مکالمه‌ی استرس‌زا می‌تواند باعث تپش قلب آنها شده و کف دستانشان را خیس عرق کند. بی‌خوابی و کم‌خوابی نیز از مشکلات شایع مرتبط با اختلالات اضطرابی هستند. اما برای رفع اضطراب چه باید کرد؟

رفع اضطراب

به گزارش عطارباشی به نقل از «مایندبادی‌گرین» شما می‌توانید برای رفع اضطراب از رژیم‌های خاصی استفاده کنید که به طور خاص برای مشکلات استرسی و اضطرابی طراحی شده‌اند.

رژیم ضد اضطراب

برای صبحانه می‌توانید از اسموتی استفاده کنید که شامل ترکیب شیر نارگیل، کفیر، پودر پروتئین شاهدانه (همپ)، بلوبری‌های ارگانیک، جوانه اسطوخودوس و عصاره‌ی سنبل‌الطیب.

برای ناهار یک سالاد ضداسترس از سبزیجات مغذی تهیه کنید که شامل اسفناج‌های کوچک (بچه اسفناج)، هویج خام، پیازچه، آووکادو و بروکلی است. همچنین می‌توانید روی سالاد تکه‌های مرغ، روغن زیتون و لیمو بریزید.

برای میان‌وعده و عصرانه یک مشت گردو میل کنید. برای وعده‌ی شام از سبزیجات برگدار پخته‌شده، برنج گل کلم و ماهی سالمون وحشی استفاده کنید. اگر عادت به نوشیدن قهوه دارید، آن را با دمنوش‌های گیاهی جایگزین کنید و اگر خیلی به کافئین احتیاج دارید از چای سبز لذت ببرید.

احساس خوب و انرژی زیاد

با دنبال کردن این رژیم احساس بسیار خوبی به شما دست خواهد داد و سطح اضطراب‌تان به سرعت پایین خواهد آمد. دنبال کردن این رژیم چندان سخت نیست و فقط شاید دلتان برای قهوه و وعده‌ی شام تنگ شود، اما شک نکنید که ارزشش را دارد.

خواب راحت

این رژیم می‌تواند چرخه‌ی بی‌خوابی را بشکند و به شما کمک کند تا به راحتی یک خواب شبانه‌ی خوش داشته باشید. پیشنهاد ما این است که این رژیم غذایی را برای یک هفته دنبال کنید و مشاهده‌گر نتایج فوق‌العاده‌اش باشید. از این به بعد هر وقت احساس کردید که اضطراب به زندگی شما چیره شده، برای یک یا دو روز این رژیم را برای رفع اضطراب امتحان کنید.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *