داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

درمان عفونت کلیه با طب سنتی

عفونت کلیه به دلیل ورود باکتری به بدن و تهاجم به سلول های کلیه (از طریق خون یا مجاری ادراری) است که باعث التهاب کلیه ها و اختلال در عملکرد آن ها می شود.

درمان عفونت کلیه با طب سنتی

عفونت کلیه به دو شکل است؛ عفونت هایی که در خود کلیه به دو شکل است؛ عفونت هایی که در خود کلیه به وجود می آید و عفونت هایی که در خود کلیه به وجود می آید و عفونت های ناشی از مجاری ادراری که در آن میکروب از این بخش ها به کلیه وارد می شود. معمولا این عفونت ها از پایین یعنی مجاری ادرار به بالا یعنی کلیه منتقل می شوند و در صورت درمان به موقع، آسیب جدی به کلیه وارد نخواهد شد.

در طب سنتی، در صورت تشخیص به موقع بیماری و مراحل اولیه، نسخه های درمانی موثری وجود دارد که برایتان آورده ایم.

پونه و آویشن

پونه یک ضدعفونت گیاهی است که از قدیم برای درمان بیماری های عفونی استفاده می شود.

اگر دچار عفونت حاد کلیه هستید، گل پونه، آویشن، تخم گشنیز و تخم شوید ( از هرکدام ۱۰۰ گرم) را بکوبید و ترکیب کنید، یک قاشق غذاخوری از این مخلوط را در یک لیوان آب جوش بریزید و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه بماند ، سپس آن را بنوشید. این نوشیدنی گیاهی عفونت کلیه را از بین می برد.

کلاله ی ذرت

در برخی منابع طب سنتی کلاله ی (کاکل) ذرت را ضد باکتری و مدر آورده اند، به همین دلیل مصرف چای آن برای تسکین درد ناشی از عفونت کلیه و دردهای مجاری ادراری مفید است.

به این منظور ۳۰ گرم کلاله ی ذرت را در یک لیتر آب جوش بریزید و اجازه دهید به مدت پنج دقیقه دم بکشد، سپس یک فنجان از آن را بنوشید.

تخم کرفس

براساس تحقیقات علمی، تخم کرفس ضد باکتری، ضد قارچ و مدر است و مصرف آن باعث تسکین درد کلیه ها می شود. برای درمان عفونت های کلیوی، یک قاشق غذاخوری تخم کرفس آسیاب شده را در یک فنجان آب داغ بریزید و اجازه دهید به مدت ۳۰ دقیقه بمان تا سرد شود، سپس این محلول را صاف کنید و بنوشید. نکته ی مهم اینجاست که زنان باردار نباید برای درمان عفونت کلیه یا مجاری ادرار در دوران بارداری از تخم کرفس استفاده کنند.

عصاره ی لیموترش

عصاره ی لیموترش ضدعفونی کننده ی بدن است و همچنین اسید استیک موجود در آن می تواند سنگ کلیه را از بین ببرد. به این منظور، هر روز صبح، عصاره ی یک عدد لیموترش را در یک لیوان آب مخلوط کنید و بنوشید تا درد کلیه ها تسکین یابد.

آب درمانی

در منابع طب سنتی به نوشیدن آب گوارا بسیار توصیه شده است. یکی از فواید نوشیدن آب، پیشگیری از مشکلات کلیوی است زیرا به دفع سموم و مواد زائد از بدن کمک می کند. آب باعث رقیق شدن ادرار و پیشگیری از رسوب نمک ها و املاح معدنی در کلیه ها و همچنین تسکین فوری درد کلیه ها می شود، بنابراین اگر احساس درد در کلیه های خود کردید، چند لیوان آب بنوشید.

منبع: مجله نیک ونو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *