داروهای گیاهیروغن هاسلامتیعطارباشی و طب سنتی

خواص روغن خراطین یک حجم دهنده طبیعی

امروزه افراد زیادی برای اینکه اندام هایی از بدنشان مانند لب، گونه و… را برجسته کنند سراغ کرم ها و پمادهای موجود در بازار میروند که تمام آن ها شیمیایی هستند و مسلما عوارض خاص خود را دارند. اما محصولات طبیعی هم در این زمینه وجود دارند که میتوانید با خیالی آسوده از آنها استفاده کنید و نگران هیچ گونه عوارض جانبی هم نباشید. یکی از حجم دهنده های طبیعی ، روغن خراطین است. در طب سنتی از این روغن، که مزاج گرم و تر دارد، به تنهایی یا ترکیب با روغن های طبیعی دیگری، که آن ها هم طبیعت گرم دارند، برای افزایش رشد و حجم موضعی عضلات استفاده می شود. لطفا با عطارباشی همراه باشید.

روغن خراطین

روغن خراطین چیست؟

روغن خراطین، که از نوعی کرم خاکی تهیه و یکی از طبیعی ترین روغن ها محسوب می شود، امروزه به عنوان یک راهکار طبیعی با نتایج شگفت انگیز برای افزایش حجم لب، گونه، باسن، و سینه استفاده می شود. این روغن هم برای خانم ها و هم برای آقایان مفید است و ورزشکاران از این نوع روغن برای افزایش حجم عضلات خود استفاده می کنند. در حقیقت می توان گفت روغن خراطین اصلی یکی از بهترین و مطمئن ترین راه ها برای افزایش و حجیم شدن عضلات و بافت های بدن و بدون بازگشت است. ترکیبات شیمیایی این روغن سرشار از امگا-۳، امگا-۶، امگا-۹ و پروتئین های فراوان است. در این مطلب با طرز تهیه، نحوه ی مصرف و خواص این روغن بیشتر آشنا شوید.

طرز تهیه روغن خراطین

در گذشته و در طب سنتی ایرانی اولین بار دانشمند ایرانی ابوعلی سینا این روغن را از کرم خاکی تهیه و آن را با روغن های زیتون و کنجد ترکیب و برای درمان بیماری ها استفاده کرد، اما امروزه با پیشرفت صنایع تبدیلی این روغن به شکل ۱۰۰ درصد خالص از نوعی کرم خاکی استخراج می شود. یکی از ویژگی های کرم خاکی قدرت تولید و ترمیم نیمه ی دیگر بدنش، زمانی که دو نیم می شود، است. این ویژگی کرم خاکی موجب جلب توجه محققان برای استخراج ترکیبات شیمیایی از بدن این جانور شد.

خواص روغن خراطین

این روغن خواص گسترده ای دارد و امروزه از آن در صنایع آرایشی و مد استفاده ی فراوانی می شود. همچنین، خواص درمانی متعددی نیز داشته که برخی مهم ترین آن ها عبارتند از:

– حجم دهنده ی گونه، لب و سفت کننده ی عضلات سینه و باسن؛ از این روغن برای افزایش حجم گونه، لب و … استفاده می شود. استفاده از این روغن راه طبیعی و دائمی برای افزایش حجم اندام های مورد نظر بدن است.

– کاربرد برای ورزش کاران و پرورش اندام؛ استعمال این روغن در بین ورزشکاران پرورش اندام برای سرعت رشد عضلات و حجم دهی یک یا چند عضله ی خاص کاربرد دارد. از سوی دیگر، عوارض مصرف داروهای شیمیایی و هورمونی را نیز در پی نخواهد داشت.

– از بین بردن خطوط اخم، خنده، پیشانی و …؛ یکی از مهم ترین و اصلی ترین کاربردهای این روغن استفاده از آن برای کاهش چین و چروک پوست، رفع خطوط اخم و پیشانی و در نهایت جوان سازی پوست است.

یکی از اصلی ترین مواد اولیه و البته گران ترین آن ها برای ساخت کرم های جهان، روغن خراطین است. همچنین این روغن در پوست صورت ایجاد شفافیت و درخشندگی و پوست را فوق العاده نرم و لطیف می کند. این روغن اثر بی نظیری در کم رنگ و محو کردن لک های پوستی دارد.

– تقویت و رشد موها؛ از دیگر خواص این روغن کمک به تقویت و رشد موها بوده و ایجاد شادابی و لطیف شدن مو است.

– افزایش دهنده ی جریان خون در رگ ها؛ ماساژ این روغن روی عضلات مورد نظر، با افزایش خون رسانی، باعث تغذیه ی بهتر شده و در نتیجه سرعت رشد و حجم گرفتن در آن عضله افزایش می یابد. به دلیل افزایش می یابد. همچنین به دلیل افزایش گردش خون یکی از روغن های مورد استفاده در ماساژ درمانی و برای تسکین درد مفاصل و دردهای روماتیسمی بسیار مفید است.

روغن خراطین

طرز تهیه

برای تهیه ی این روغن در گذشته، که به آن روش ابن سینایی نیز گفته می شود، از دو کیلوگرم کرم خاکی و یک کیلو روغن زیتون یا کنجد استفاده می شده است و هنوز هم در عطاری ها از این روش استفاده می شود. از ۸۰ کیلوگرم کرم خاکی یک لیتر روغن کرم خاکی استخراج می شود.

طریقه مصرف

برای استفاده از این روغن، روزی یک مرتبه موضع موردنظر را به مدت سه دقیقه ماساژ داده و سپس با روغن خراطین آغشته کرده و مجددا سه دقیقه ماساژ دهید تا روغن خوب جذب پوست شود. همچنین بهتر است روزی دو مرتبه این عمل انجام تا نتایج بهتری حاصل شود.

مکانیسم اثر

روغن خراطین دارای نوعی کمپلکس گلیکو پروتئینی است که خواص متفاوتی نظیر اثرات آنتی اکسیدانی و محرک رشد سلولی دارد. این عصاره ی روغنی باعث بازسازی اپی تلیوم و افزایش سنتز برخی فاکتور های رشد می شود. از مکانیسم این محصول می توان به افزایش مقدار کلاژن، منظم تر رشته های کلاژنی، تکثیر فیبروبلاستی، تحریک روند رگزایی و کاهش تعداد سلول های آماس اشاره کرد.

توصیه: برای جلوگیری از بروز حساست، بهتر است که دو بار روغن خراطین روی بازو مالیده و در صورت عدم خارش و قرمز شدن با خیال آسوده استفاده شود.

منبع: نیک‌ونو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *