عطارباشی و طب سنتینکته های عطارباشی

نسخه های طب سنتی برای درمان حالت تهوع در ماشین

بسیاری از افراد در سفرهای بین شهری و یا حتی شهری خود با مشکلی روبرو هستند بنام، حالت تهوع در ماشین که می تواند بسیار آزاردهنده بوده و کام فرد را در سفر تلخ نماید. روش های موثری برای جلوگیری از این مشکل گوارشی وجود دارد که طب سنتی برای آن راهکارهایی دارد. با عطارباشی همراه شوید.

حالت تهوع در ماشین

دکتر ناصر رضایی‌پور افزود: تشخیص و درمان مشکل این افراد، قطعاً با دریافت شرح‌حال دقیق و انجام معاینات و بررسی‌های لازم و پس از شناسایی سبب اصلی و واقعی از سوی پزشک باتجربه و زبردست ممکن است، اما با در نظر داشتن موارد کلی چون مشکلات احتمالی گوش میانی، مغز و حتی کم‌خونی و مانند این‌ها می‌توان گفت شایع‌ترین سبب تهوع در خودرو و وسایل دیگر شبیه به آن، مشکلات گوارشی است.

به گفته وی در این حالت، مشابه مشکل دریازدگی، وقتی فرد تکان‌های زیادی را تجربه می‌کند، بلغم اضافه و کهنه مترشحه و انباشته شده در معده که ماده‌ای بد و مضر است به حرکت درآمده و قوه مدبره یا همان طبیعت هوشمند بدن، تلاش می‌کند با ایجاد تهوع و سپس استفراغ، ماده زائد را بیرون بریزد.

رضایی‌پور اضافه کرد: بهترین راه درمان این حالت، کمک به ایجاد تهوع و استفراغ و زدودن مواد زائد که می‌توان با ایجاد وضعیتی شبیه به تاب‌سواری یا مانند آن، حالت تهوع را ایجاد کرد و سپس با نوشیدن آب گرم، سکنجبین گرم، یا تحریک با انگشت، به بالا آمدن مواد نامناسب در معده و خروج آن کمک کرد.

او تصریح کرد: اگر تمایلی به استفراغ ندارید و مبتلا به پرفشاری خون نیستید، می‌توانید طی سفر، پیش از هر وعده غذا، مقدار کمی نمک را حدود ۱۵ دقیقه در دهان مزه و سپس میل کنید و حدود نیم ساعت پس از هر وعده نیز، از دم‌نوش زنجبیل آمیخته با اندکی نبات یا عسل بهره ببرید؛ البته درمان مشکلات پیچیده یا مزمن، و موارد خاص، باید زیر نظر پزشک انجام شود و افراد از خوددرمانی باید بپرهیزند.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *